شما بگویید؛ نظرتان درباره پژو ۲۰۰۸ چیست؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پژو 2008

دیروز هفتمین قسمت از مستند رینگ اسپرت در سایت دیجی‌کالا مگ منتشر شد. در این قسمت از مستند خودرو، پژو ۲۰۰۸ مورد ارزیابی قرار گرفت و نگاهی به ویژگی‌های این خودرو پرحاشیه در بازار ایران شد.

۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۳، پژو محصول جدیدی را به نام پژو ۲۰۰۸ معرفی و به بازار عرضه کرد. این خودرو به عنوان شاسی‌ بلند کوچک شهری (Compact SUV) توانست نظر بسیاری از مشتریان را به سوی خود جلب کند. ایران‌خودرو تولید این محصول پژو را در شرکت جوینت‌ونچر ایکاپ را در برنامه‌ی خود قرار داد.

در ابتدا صحبت از بازه قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان به میان آمد اما پس از مدتی ایران‌خودرو اعلام کرد که این محصول پژو را با قیمت ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از قیمت نامعلوم گرفته تا آمار مونتاژ کم این خودرو بخشی از حاشیه‌های گره‌خورده در نام پژو ۲۰۰۸ هستند. حتی در این خصوص یک پادکست ویژه تخت عنوان « برای ما که رفتیم پژو ۲۰۰۸ بخریم» منتشر کردیم و برایتان از مشکلات به وجود آمده هنگام ثبت نام این خودرو فرانسوی گفتیم. حالا چند وقتی می‌شود که ایکاپ مونتاژ پژو ۲۰۰۸ را در برنامه‌ی خود قرار داده و تعدادی از خودروهای خریداری شده را به مشتریان تحویل داده است.

پژو ۲۰۰۸ در مدل‌های متنوع پیشرانه به بازار جهانی عرضه شده اما ایکاپ تنها مدل ۱٫۶ لیتری سوپاپه توربوشارژ در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر را تولید کند. در قسمت جدید از مستند رینگ اسپرت، این فرانسوی پرحاشیه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در مطلب شما بگویید امروز، می‌خواهیم نظر شما را در مورد پژو ۲۰۰۸ بپرسیم. بنابراین نظرتان را در مورد این خودرو فرانسوی با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰ دیدگاه
  1. محمد حسین عمویی

    موتور توربو خوبه ولی بعد سه سال اونقدر استحلاکش میره بالا تا پیشیمون بشی
    خدمات بس از فروش ایران خودرو رو هم نگو اشکت رو در میاره فقط کافیه که به مشکل کوچیک بخوری تا جیبت رو خالی می کنن
    ولی هر چقدر هم یک فرانسوی خوب باشه که نیست
    من یه ماشین کره یا ژاپنی دست دوم رو بیشتر می پسندم

  2. فرزاد

    با این قیمت اصلا هیچ ارزشی نداره،مدیر عمله فک کرده پژو های قدیمی رو تولید می کنه همراه با پژو جدید و قیمت جدیده رو میبره بالای صد،تفاوت قیمت ایجاد میکنه،بعد قدیمیا رو هم با افزایش قیمت به ۶٠ میلیون میفروشه،
    جالب اینکه نه اپل کار پلی داره نه با سانروف و هیچی، پس ارزش نداره.پولی هم که ما میدیم به جیب کارگر ایرانی نمیره میره به جیب داخلی.

  3. Mostafa25

    پژو ۲۰۰۸ در کل ماشین خوبی است؛

    اما ایران خودور با آوردن نسخه ای که در خود اروپا هم با همان امکانات و کیفیت تولید میشود
    وبا قیمت رقابتی میتواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.
    و مردم هم میتونند دلی از عزا در آورند.

  4. Alireza

    بنظرم تو دید ظاهری و چیزی که من چند بار تو شهر این خودرو یعنی ۲۰۰۸ رو دیدم، کف ماشین مخصوصا جلوش زیادی پایینه و اون حس روپایی و چابکی کپچر یا اطمینان از گیر نکردن کف ماشین به دست اندازها و تپه چاله های شهری و خارج شهری رو در ظاهر نمیده و انچنان هم قد و قواره ی بزرگی نداره که به شخصه فکر میکردم ظاهرِ بزرگتری داشته باشه و فکر میکنم با کپچر یک سایزه.
    بنظرم اگر رنو کپچر ۱۶۰۰ ایران میامد رقیب قدری برای ۲۰۰۸ میبود حیف که ۱۲۰۰ به ایران اومده. البته خوشحالم خودروهای غیر چینی این رنج بیشتر شده مثل همین ۲۰۰۸ و کپچر و داستر و جوک و اکسنت(که واقعا قیمتش از بقیه کاذب تره) و …
    یکی از نکات منفیش مساله ی حذف سانروف هستش که بنظرم نسبت به حذف اپشن های دیگه از همه بدتر و منفی تره
    مورد منفی دیگه قیمت گذاری های متغیر رو به بالا در طی زمان بود که دائما بالا رفت و قیمت بازار هم اختلاف زیادی با همان قیمت بالای کارخانه پیدا کرده
    با توجه به قیمت گذاری بالای ۲۰۰۸ و کپچر و ۵۰۸ ، هیچ امیدی نسبت به قیمت منطقی برای ۲۰۸ ندارم که در اصل باید جایگزین ۲۰۶ و ۲۰۶+ که اینجا تو ایران ۲۰۷ میگن باشه !

  5. محمد

    این خودرو دقیقا برروی پلتفرم ۲۰۶ ساخته شده که البته کمی قدش بلند شده و این یعنی پایداری بسیار ضعیف. با اینکه در آزمون گوزن اونقدر بد نشد ولی خوب اگه کمی سرعت رو ببریم بالاتر احتمال چپ شدن خیلی بالا میره. عدم پایداری اکسل عقب چیزی هست که احتمالا با اون باید دستو پنجه نرم بشه.

    آپشن هایی که با ۲۰۰۸ نیومد هم باید به ضعف این ماشین در ایران اضافه کرد.

    در نهایت بنزین ایران یک بنزین با عدد اکتان پایین و ناخالصی های بسیار قاتل موتوری است که فرانسوی ها از آلمانی ها قرض گرفته و برروی این خودرو گذاشته اند. که البته ایران خودرو فقط اجازه دسترسی به این موتور رو داده.

    من بودم با نصف همین پول میرفتم مشابه این ماشینو که رنو داره تولید میکنه و برای شرایط ایران بهتر هست رو میخریدم. ولی اون هم به درد نمیخوره.

    کلا نباید پول به این خودروهای الکی گرون داد.

    نمیدونم چرا شرکتهای داخلی همیشه میرن با بدترین شرکت های دنیا قرارداد میبندند.

    برید با شرکت های مطرح ژاپنی قرار داد ببندید که ماشیناشونم برای شرایط آب و هوایی و بنزین بی کیفیت ایران بهینه تر هستند.

  6. علیرضا اقبالی زاده

    قبل از اینکه شایعات ورودش به کشور باشه یک محصول سوخته محسوب شده…
    کلا کشور ما قرار داد بسته با فرانسه برای بازیافت زباله هاش….

  7. parsa

    چراغ های پشت خیلی شبیه موستانگه

  8. Sorena

    ارزش این خودرو ۲۵ میلیون بیشتر نیس. اونی که اینو قیمت گذاری کرده فک کنم عقب مونده ذهنی بوده. حتی خودروی چینی با ۲۵۰% گمرک از این ارزونتر و بهتر هستن. البته فقط واسه مردم ایران قیمتش اینه وگرنه واسه صادرات همون ۲۰-۲۵ میلیون بیشتر نیس

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه