برای ما که رفتیم پژو ۲۰۰۸ بخریم…

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده بهرام رمضانی، خشایار شاهسون
گوینده بهرام رمضانی، خشایار شاهسون
زمان 26:06
حجم فایل 24 مگابایت

پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ انجام شد اما با کلی حاشیه همراه بود؛ از قیمت نامشخص خودرو گرفته تا مشکل وب‌سایت که باعث شد بسیاری از مشتریان برای خرید با مشکل روبرو شوند. پیش‌پرداخت ۶۰ میلیون تومانی و زمان طولانی تحویل این کراس‌اور فرانسوی هم دلیلی شد تا استقبال گرمی از این خودرو به عمل نیاید.

امروز با بهرام نشستیم تا گپ‌وگفتی از تجربه ناموفق او برای خرید پژو ۲۰۰۸ داشته باشیم. در این بین سری هم به رقبای این خودرو زدیم. اگر دوست دارید گفت‌وگوی ما را بشنوید، این قسمت از پادکست ما را از دست ندهید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar میلاد

    متاسفم براتون که یه ماشین میخواین تحویلبدین دو سه سال که اخبار میزارین و کلی نمایش تبلیغاتی از ماشین نشون میدین
    آخرش هم اونی که نمایش دادین با تحویل میدین مثل لباسای ژورنالیه…عکس مجله با اونی که خیاط در آورده کاملا متفاوته…کار ایران هم همینه…حالا بالفرض که ماشین رو ساختین …والا خجالت بکشین نزدیک یکسال و اندی پول ملت بیچاره دستتونه وماشین رو تحویل نمیدین..آخه آدمای حسابی اینجا ایرانه ارزش پول امروز با فردا کلی فرق داره…

  2. Avatar امير

    کجای دنیا این طور ی خودرو میفروشن ایران خودرو هیچ اطلاعات فنی از ۲۰۰۸ نمیده هنوز معلوم نیست این ۲۰۰۸ ایران خودرو موتور ۱۶۰۰ توربو داره یا پورخوران یا تو نمایشگاه خودرو ۱۳۹۵ با سقف سان روف به نمایش گذاشتن در صورتیکه ظاهرا اینی که ثبت نام کردن معمولیه برای من مشخصات فنی خودرو بخصوص قدرت موتور و ایمنی در انتخابم بسیار تاثیر گذاره خودرویی که هیچ اطلاعت موثقی ازش وجود نداره چطور میشه پیش خریدکرد واقعا موندم تو کار این هموطنان تشنه خودرو .

  3. Avatar ترنگ

    خیلی دیر میدن این خودرو رو بعد یه عده هم سریع گرفتن با قیمتای زیاد گذاشتن حوالشو فروش اخه یکی نیست بگه پول خودتم بگیری شانس آوردی

  4. Avatar کوروش

    سلام
    روند تکراری درخواست بالا و سرکوب شده حس خرید هموطنان عزیزی که پول های غیر مستقیم نفتی در جیب دارند بار دیگر حماسه افرید!!
    واقعا این سبک رفتارها نیازمند یک بررسی و میزگرد روانشناسانه هستند مثلا در صداسیما نمیدانم چرا ندیده میگیرند در حالیکه این واقعیت اجتماع ماست ای کاش خودمان را بهتر بشناسیم نمونه اش ان هموطن عزیزی که گفته بارها تلاش کرده تا موفق شده!!موفق به چه کاری؟؟
    واقعا ولع عجیب اخرین مدل را داشتن از کجا امده ما کشور ثروتمندی هستیم؟؟راستش در عین فقر ثروتمندیم و توزیع ثروت در مراکز استان بالا و الباقی زیر متوسط هستند!
    اما چه کسانی هستند کسانی که سایت را داون کردند بنظرم اینها مردم عادی نیستند بلکه قشر دلال هستند دلالها بسیار زیاد شده اند بدلیل بیکاری قشر عظیمی از اجتماع دلالها میخرند و به بازار گسترده و ولع پولدارها تزریق میکنند!
    نکته جالب توجه مردم عجیب متقاضی هستند کسانیکه حاضرند
    خرید با صدرصد عوارض گمرکی و عملا بدون گارانتی معتبر گرانتر از قیمت حتی کشورهای ثروتمند و سطح پایین زندگی در کشور فرانسه جزو کشورهای جهان اول و توسعه یافته هست ولی ما در حال توسعه هم واقعا نیستیم بنابراین این خودرو و امثال اینها اصلا مطابقت و هماهنگی با سبک و نوع زندگی ما ندارد البته شاید در خیلی لوازم اینجور باشد مثلا دستگاههای قهوه سازی که وارد شده با توجه به فرهنگ چایی خور ایرانی و یا زندگی بی دغدغه و ارام ما که واقعا زمین تا اسمان با زندگی صنعتی و مدرن و شلوغ انها متفاوت است مثلا بانوان ایرانی اغلب بیکار و در خانه هستند حتی شهری مثل تهران ولی در غرب فرانسه و اروپا بندرت خانمی بیکار و ساکن خانه است بنابراین اینجا قهوه ساز واجب است ولی وقتی ایرانی قهوه ساز میخرد یعنی میخواهد در چشم دیگران مدرن جلوه کند میدانم خنده دار است ولی خب ما توجیحاتی میکنیم تا خنده دار نباشد این سبک زندگی مثلا میگوییم بهتر قهوه را میسازد و زحمتی ندارد در خودرو هم همین است مثلا میگوییم ایمن تر هست و یا سرعت بیشتری دارد یا مصرف سوختش کمتر است این توجیحات بظاهر منطقی سرپوشی است برای رفتارکاملا ناعاقلانه ما که اصلا نوع و سبک زندگی در ایران چنانن متفاوت است که هیچ هماهنگی و سنخیتی با نیاز یک فرانسوی ندارد که ما را به کالاهای او نیازمند کند همینطور است نوع کارکرد ما درباره گوشی های هوشمند حتی اگر شبکه فورجی هم پوشش سراسری ایجاد کند ما باز هم بینیازیم از ایفون چرا؟؟؟
    جوابم اینست نه برای اینکه سواد نداریم یا داریم که برویم برنامه و بازی دانلود کنیم نخیر ربطی به این موضوع ندارد بلکه سبک زندگی نوع دیدگاههها و روش زندگی و اهداف زیستن ما با یکنفر غربی چنان متفاوت و متضاد است که شما هرگز حتی بزور هم نمیتوانید مانند او فکر کنید چه برسد زندگی کنید مثالی میزنم و ختم کلام مثلا شما به الگوی تغذیه کشورهای پیشرفته نگاهی بیاندازید مطمنم اغلب غذاهای معمولی انها اگر در شما حالت تهوع ایجاد نکنند اشتهای شما را کور میکنند چرا؟ یکی از دلایلش سبک زندگی متفاوت ماست بنابراین خواهش میکنم نگویید مثلا شیر گاو انجا میخورند ما هم میخوریم موضوع حرف من چیز دیگریست یا نگویید ماشین ریش تراشی کارکردش برای من ایرانی و اون المانی یکی است موضوع حرف من چیز دیگریست که اگر دقت کنید میفهمید

  5. Avatar mohsen

    من با این پول یا مزدا ۳ میخرم چون با اون رانندگی کردم و میدونم چه ماشینیه یا یه تویوتا کرولا دست دوم می گیرم
    و با وجود ماشینی مثل اون به هیچ وجه واسه پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر پول نمیدم

  6. Avatar مسلم

    متاسفم برای مردم ایران

    “درد من حصار برکه نیست ، درد من زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده” …… شهید دکتر شریعتی

  7. Avatar ///mahdispd

    خریدن این ماشین نشانه ی اینه که ما به ایران خودرو میگیم: نترس تو هرچی آشغالم بسازی ما میخریم خیالت تخت
    و این یعنی قبول کردن ظلم:این عینه ظلم در حق این ملت هست..

  8. Avatar فرامرز

    از موضوعات ومسائلی که بخواد وسیله ای برای دلالی و سودجویی عده ای باشه اصلا خوشم نمیاد و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم به این بازار دلالی کمک کنم نه میخرم نه پیش خرید میکنم .

    اگر خود ما مردم درست رفتار کنیم هیچ شخص و گروهی نمیتونه از ما سوءاستفاده کنه .

  9. Avatar سعید

    من از ۱۰ صبح تا ۳ نیمه شب تلاش کردم و در نهایت تیر ماه ۹۷ تونستم با هزار زحمت ثبت نام کنم.

  10. Avatar شهاب

    وقتی برای محصولی که حتی قیمتش موقع پیش خرید معلوم نیست و سود انصرافش از سود بدترین بانک ها مثل صادرات پایین تر هستو ۶۰ میلیون هم پیش پرداخت هست اینطور سر و دست میشکونیم که سرورشون دان میشه چه انتظاری از تولید کننده داریم؟!!! من یک محصولی را میتونم با قیمت فلان بفروشم و تمام موجودیمم به سرعت برق به فروش میره، باید مریض باشم که ارزونتر بفروشمش و برای خریدار هم ناز نکنم، خود ما مردم باید به همچین پیش فروش هایی نه بگیم تا به یک نظام فروش درست برسیم، اصولا نمیتونیم از عرضه ای که سرور دان میکنه ایراد گرفت، یه جورایی باید ایران خودرو افتخارم کنه که تونسته اونقدر رضایت جلب کنه که اینطوری هجوم ببرن به سایتش!!!!!!

    1. Avatar رضا

      ما ایرانیا متاسفانه بدجوری به اصطلاح قبله رو گم کردیم و تبدیل به موجودات عجیبی شدیم که مشابهش در کشورای دیگه کمتر دیده میشه. به سادگی جوگیر میشیم. واسه سود بدون زحمت و بادآورده که تازه معلومم نیست واقعا تحقق پیدا کنه حرص بی پایانی داریم و به خاطرش حاضریم پا روی همه چیز بذاریم حتی شخصیت و عزت نفسمون. احساس عقب موندن از دیگران در مسائل ظاهری و نه مسائل اصلی و واقعی زندگی که از سطحی بودنمون ناشی میشه به قدری برامون غیر قابل هضمه که موقعیتهای خنده داری مثل همین هجوم برای ثبت نام پژو ۲۰۰۸ و نمونه های مشابه قبلی ایجاد میکنه در حالیکه مشکلات بی پایان فرهنگیمون مثل وضعیت اسفناک رانندگی یا عصبانیت ها و پرخاشگری های بیمورد روزمره اصلا به چشممون نمیاد و ما رو به فکر وادار نمیکنه. ایران خودرو و بقیه هم رگ خواب ما رو به بهترین وجه پیدا کردن و تا اونجا که جا داره از این وضعیت به نفع خودشون و با شرایط دلخواه خودشون استفاده خواهند برد. چرا که نه!

  11. Avatar علی

    به نظرم اگر قیمت بالای ۱۰۰ م باشه، اصلا به صرفه نیست. فکرشو بکن کسی ۱۲۰ م بده به این خودرو!!! شخصا ترجیح میدم یه ژاپنی کار کرده بگیرم تو این شرایط…

  12. Avatar احمد

    سلام بعنوان کسی که تجربه خرید خودرو در خارج از کشور داشتم واقعا خنده داره !! امیدوارم هموطنا به بلوغ ذهنی برسن این کمپانی رو تحریم کنن.

    1. Avatar وحید

      واقعا حرف شما صحیح هست. برای حفظ جون هموطنانمون، کمپانی های مونتاژکار ایران خودرو و سایپا باید تحریم بشن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه