شما بگویید: کنسول یا PC؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقت پیش بود که از شما، درباره‌ی اینکه کدام کنسول نسل هشتمی بهتر است پرسیدیم. کل‌کل‌های زیادی در پاسخ به این سوال شنیدیم و بیشتر افراد، به طرفداری از کنسول خودشان پرداخته بودند؛ با این حال، برخی هم آن میان از برتری پلتفرم رایانه‌های شخصی گفته بودند. همین موضوع هم ما را برانگیخت تا کنسول‌بازها را در مقابل PCبازها قرار دهیم.

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت.

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی کلی به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها بیندازیم. کنسول‌ها از نظر قیمتی از یک کامپیوتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر اگر بخواهید کامپیوتری بخرید که بازی‌های روز را روان و راحت، آن هم نه با آخرین حد کیفیت، اجرا کند، باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.

در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید.

با این حال، تجربه‌ی بازی کردن روی PC تفاوت‌های زیادی با کنسول دارد. برای مثال، هنوز هم خیلی‌ها عقیده‌ای به بازی کردن اکشن‌های اول شخص روی کنسول ندارند؛ البته کنسول‌ها هم سال‌ها است که به پلتفرم اصلی بازی‌هایی مثل Call of Duty یا Halo تبدیل شده‌اند.

کامپیوترها گرافیک بسیار بالاتری را در مقایسه با کنسول ارایه می‌ًدهند؛ طوری که اگر در حال حاضر بخواهید با وضوح تصویر ۴K بازی کنید، تنها راه‌تان جمع کردن یک سخت‌افزار خوب برای بازی است.

Table_PC_Console

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت. البته امکان Mod کردن برخی بازی‌ها مثل فال‌آوت۴ یا اسکایریم روی کنسول هم فراهم شده است، اما این امکان هنوز هم به گستردگی رایانه‌های شخصی نیست. می‌توان بازی‌های کامپیوتر را تمام و کمال دستکاری کرد.

برای آنلاین بازی کردن، کنسول‌ها اصولا پلتفرم بهتری هستند؛ طوری که سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امکانات فراوان زیادی را ارایه می‌دهند و از همه مهم‌تر، حسابی امن هستند.

موضوع نهایی، بازی‌ها هستند. خیلی‌ها به بازی‌های استراتژی علاقه دارند؛ پلتفرم اصلی این بازی‌ها هم رایانه‌های شخصی است. برای مثال، اگر می‌خواهید تمدن، توتال وار یا سیمز بازی کنید، نمی‌توانید به سمت کنسول بروید. از طرفی دیگر هم اگر قصد دارید آنچارتد، هیلو یا گیرز آو وار بازی کنید، نباید روی کامپیوتر دنبال آن‌ها بگردید.

تمام این‌ها را گفتیم تا شما را برای بحث و جدل آماده کنیم. نظر نهایی را قرار است شما بدهید. تا آخر این هفته به شما فرصت می‌دهیم تا به سر و کله‌ی یکدیگر بزنید و از پلتفرم مورد علاقه‌تان دفاع کنید؟ شما بگویید: کنسول بهتر است یا PC؟

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۱۲ دیدگاه
  1. mohamad

    سلام اقا میرزایی اولا این که با الی۳ تومن هم میشه پی سی بست که بهترین بازیا رو روی فول اچ بیاره
    بعد این که نظر من بر روی پی سی هستش چون شما وقتی یک کامپیوتر میخرید صرفا غیر از بازی میتونید خیلی کارهای دیگری انجام دهید مثل کار با انواع نرم افزار ها و رندرگیری ها و کلی چیز ها که اینا فقط با پی سی امکان پذیره ولی کنسول شما درسته پول کمتری میدید ولی فقط برای بازی دیگه نمیتونید کارهای دیگری انجام بدین.با تشکر

  2. حامد

    سالهاست که دارم بازی می کنم. از زمان میکرو و سگای خودمون تا الان که ۳۰ سالمه. بعد از اومدن ویندوز ۹۸ که بازی های کامپیوتری هم پیشرفت زیادی کردن، سالها من با پی سی بازی می کردم و تنها گهگاه سراغ کنسول ها می رفتم و فک می کردم که هیچ وسیله ای بهتر از پی سی نیست واسه این کار. ولی وقتی سه سال پیش به کنسول مهاجرت کردم پی بردم که همه عمرمو تلف کردم. گذشته از همه مزیتای اقتصادی و روانی که کنسول داره، حس و حال واقعی بازی کردن و لذت بردن از بازی های مرغوب رو تنها کنسولها به آدم می دن. وقتی آروم رو کاناپه افتادی و با فشردن کلید پلی استیشن روی کنترلر ناگهان همه چیز وات مهیا میشه، حتی تلویزیون ! نمی دونی چه حس خوبی داره.وقتی نیاز نیست نگران تنظیمات و گرافیک سیستم باشی یا با هزار کلک باز ی ها رو هک کنی و بازم بازی مشکل دار اجرا بشه، اون موقع قدر کنسول رو می دونی. به نظر من هر کسی بگه پی سی به احتمال قوی داره تعصبی برخورد می کنه و یا یه پی سی گرون داره تو خونش!

    1. حمید

      ایول کاملا موافقم

  3. عطا کوهی

    از نظر من کنسول به مراتب بهتر از PC است.زیرا برای بازی کردن بازی های روز در بالاترین کیفیت میتوانید با خریدن کنسول به قیمت تقریبا ۱.۵ میلیون تومان و خرید دو سه عدد بازی که حدودا به ۶۰۰ هزار تومان است به راحتی سرتان را دو سه ماه گرم کند که در مجموع مبلغی نزدیک ۲ میلیون تومان میشود.
    ولی در PC اصلا چنین نیست.شما برای اینکه بتوانید بازی را در آخرین گرافیک ممکن بازی کنید (مخصوصا بازی های روز ) شما باید طبق گفته دیجیکالا مبلغی حدود ۴-۵ میلیون تومان خرج کنید و باید این را در نظر داشته باشد که بازی های روز دیگر به راحتی کرک نمیشوند یا اصلا نمیشوند.
    و یک مورد هم هست.این است که در PC میتوانید طنزیمات بازی را به راحتی تغییر دهید.تا بتوانید تا حدودی بازی را بدون لگ و افت فریم بازی کنید.ولی یک مشکلی وجود دارد.با توجه به گرافیک بازی های روز برای آنها سیستم مورد نیاز نسبتا بالایی میخواهد.ولی بازی بازان که دوست ندارند بازی ها را با گرافیک کم بازی کنند.ولی در کنسول ها بازی بازان از هیچ نظر نگران نیستند.زیرا با توجه به داشتن کنسول نسل هشتمی میتوانند بازی را بدون مشکل افت فریم و لگ بازی کنند.و در حال حاضر همان طور در بالا گفتم برای بازی در PC با گرافیک بالا باد هزینه خیلی زیدی را صرف کنیم.ولی با گذشت روز ها باز هم در آینده بازی هایی خواهد آمد که حتی با توجه به داشتن PC بسار قوی که برای بازی های امروزی بهتر است از پس آنها برنمیاید و باید دوباره خرج زیادی برای بازی کردن بکنید.ولی کنسول ها میتوانند به مدت درازی بازی های روز را به خوبیاجرا کنند. ( تا زمانی که کنسول جدیدی به بازار نیامده باشد. )

    ممنونم که نظر من را مشاهده کرید.

  4. مجتبی

    در جواب دوست خوبمون ” ali ” اقا:! بله درست میگی شما هیچ pc تو اون رنج قیمت که میفرمایید به گرد پای ps4 نمیرسه! ولی یک سیستم ۵ تومنی چطور؟ خب حالا که چی اصلا!؟ میگم خدمتت!
    شما فک کن همین امروز ۱.۴۰۰ بابت همون ps4 هزینه کردی, اولین چیزی که انتظار داری اینه که حداقل امسال بتونی عناوین خوش ساخت و معروف ۲۰۱۵-۲۰۱۶ رو بازی کنی! شما حساب کن کمه کم ۲۰ تا فرنچایز فوق العاده (بازی های مشترک pc & console ) جلوی روته! که فقط هزینه خرید همینا نزدیک ۴ میلیون تومن میشه!!!! تازه این هزینه مال همین امسالته فقط! هزینه این شش هفت سالی که قراره از کنسولت استفاده کنی رو که کلا بحثی ندارم دگه! حالا هزینه ی تهیه ی همین بازیا رو رو pc حساب کن! بیشتر از ۳۰۰ تومن نمیشه!
    البته خیلیا الان میگن خب این هزینه ای که میدیم حق ناشر و سازنده ی بازیه که ما pc بازا رعایت نمیکنیم! عقیده من, هرچند اشتبا, اینه که اون هزینه ی بازی اورجینالی که همه ی دنیا میپردازن دلیل اصلیش بخش مالتی پلیر و پشتیبانی انلاینشه! اینجا وقتی سرعت و پینگ اینترنتمون تو اکثر نقاط کشور حتی جوابگوی بازی های انلاین ساده ی تلفن های همراه هم نیست!!! عملا ما به اون بخش به هیچ عنوان دسترسی نداریم!

    1. Apha1

      داداش شما با کنسول بازی آنلاین بازی نکردی که این حرفو میزنی!!

  5. Unknown

    اگه کسی پولشو داره باید پی سی جمع کنه چون قدرتی ک پی سی میده همه کنسولارو یه جا قورت میده بعد از اون شما در عوض پول زیادی که میدید می تونید بازیارو با قیمت پایین تر از کنسول بخرید کنسول فعلا خوبیش بازیای انحصاریشه که مایکروسافت که امسال تو e3همه بازیاشو برای پی سی هم معرفی کرداز نظر منم بازی کردن با موس و کیبورد یه چی دیگس

  6. AHMAD

    کنسول هاو البته بازی هاشون بیش از حد گرونن و مقرون به صرفه نیست واسه کمی کیفیت بیشتر این همه ولخرجی کرد….. به نظرم فعلا PC بهتره

  7. saeed

    ” باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.
    در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید”
    مثل اینکه خود شما خیلی طرفدار PC نیستید که اینجوری دارین حرف می‌زنین؟؟؟
    به نظر من PC برای بازی یه دنیای دیگست ولی خب حیف آدم بازی uncharted 4، بازی نکنه
    در هر صورت باید دو دستگاه رو داشته باشین … PC و Play4

  8. علی نجات بخش

    با سلام و تشکر از مقاله خوب شما.
    به نظرم بازی با pc بسیار بهتر از بازی با کنسول هستش.
    شما در بخشی از مقاله گفتید که برای اجرای روان بازی های روز ان هم نه با کیفیت اخر باید ۸ تا ۹ میلیون پیاده شوید در حالی که قیمت یک کنسول حدود یک و نیم میلیون تومان است.
    خب اگر شما منظورتان یک سیستم کامل کامپیوتر یا نمایشگر عالی باشد امری طبیعی است که گفته شما درست است اما در این صورت قیمت کنسول هم به یک و نیم میلیون ختم نمیشود چون با خرید کنسول به شما نمایشگر هدیه نمیدهند.
    اما اگر شما منظورتان فقط کیس هست خب شما میتوانید با قیمت حدودی ۵ میلیون یک کیس اسمبل شده نظیر ASUS G11CB-BH001D بخرید.
    خب با این که قیمت PC باز هم بیشتر در می اید ولی نکته دیگری که هست برنامه های شبیه ساز کنسول می باشد که می توانید با ان تمام بازی های کنسول را روی PC بازی کنید.
    همچنین در PC میتوانید بازی های قدیمی و عالی را بازی کنید.
    با تشکر امیدوارم همیشه موفق باشید.

  9. ali

    اقا کدوم کامپیوتر ۲میلیون تومنی قدرت ps4 یک میلیون ۴۰۰ هزار تومنی رو داره البته بعضی از فروشگاه های آنلاین اونو گرون میدن:)

    1. مهدی غ

      کامپیوتر من!

    2. یوسف

      برادر من، من یک سیستم ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومنی دارم.
      کارت گرافیک GTX 950 و رم ۸Gb و CPU Core i5.
      از PS4 و Xbox1 هم خیلی سرتره.
      کلی کار میتونم بکنم که با این دوتا کنسول نمیشه انجام داد.

  10. محمد

    فقط پی سی ، چرا ؟به خاطر موس و کیبرد .
    فقط با موسه که میشه تو بازی شوتر به کنترل کامل ایم دست پیدا کرد ، من از سیستم هدف گیری کنسول ها مثل ایم اسیست ( کمک به هدف گیری ) و … متنفرم چون بازی رو از حالت طبیعی خارج میکنه .
    اگر میشد با جوی استیک درست شلیک کرد کانتر کلوبال آفنسیو که تخصصی ترین شوتر دنیاست برای کنسول ها هم ارائه میشد .

  11. پیمان

    وقتی ادم بخواد با بازی هایneed for speed بازی کنه با کیبرد راحت تره تا با دسته یا بازی های کانتر با موس راحت تر میتونه نشانه بگیره.

  12. شایان

    یه گیمر یه سیستم داره که روش بازی کنه یه کنسولم کنارش داره ولی یکی که تفننی بازی میکنه یه کنسول براش کافیه در ضمن ۹ ملیون برای پی سی اونم میان رده رو از کجا آوردین؟! من با ۴ تومن بهترین و قوی ترین سیستم رو میبندم تا چندین سال همه بازیارو ساپورت کنه اونم با سخت افزارای قوی و ارزونی که تازگی معرفی شدن. در ضمن کنسول درسته ۱ تومنه ولی اینم در نظر بگیرین یه تلوزیون حد اقل ۳ تومنی تو اتاقتون میخواین.

    1. Apha1

      این چه حرفیه؟؟!! یعنی PC تلویزیون نمیخواد؟؟ پس لابد روی هوا اجرا میکنه!

      1. یوسف

        تلویزیون؟؟؟؟؟؟
        با ما ازاین شوخیا نکن، من خودم مانیتور LED سامسونگ ۲۰ اینچ فول اچ دی، دارم لذت میبرم، ولی‌ کنسول را که نمیتونی با مانیتور بازی کنی، مگر اینکه بخوای پشت میز بشینی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما