بیمار قطع نخاع با استفاده از اسکلت فلزی راه رفت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایده‌ی استفاده از یک اسکلت مکانیکی برای قدرت دادن به بدن انسان تا به حال در رسانه‌های مختلفی دیده شده است؛ از فیلم «آواتار» گرفته تا «متال‌گیر» این ایده را در خود داشته‌اند، اما برای اولین بار است که یک فرد که کاملا فلج است، با استفاده از اسکلتی قدرت حرکت پیدا می‌کند.

محققان یک بیمار فلج کامل را به کمک اسلکتی روباتیک راه انداختند.

«مارک پولاک» برای اولین بار در چهار سال گذشته، توانسته است با پاهای خود قدم بردارد و این موضوع را مدیون پزشکان و مهندسانی است که تکنولوژی لازم را برای او فراهم کرده‌اند. پولاک ایرلندی که ۳۹ سال دارد، در سال ۲۰۱۰ از یک ساختمان دو طبقه افتاد و از کمر به پایین فلج شد.

Mark_2

«پاراگ گاد» از دانشگاه کالیفرنیا و همکاران‌اش روی پولاک تحقیق کرده‌اند. آن‌ها در ابتدا سعی کردند تا با اتصال برق به قسمت‌های مختلفی از نخاع‌ پولاک، نورون‌های او را با جلسه‌های فیزیوتراپی فعال کنند. «موسسه‌ی ملی تصویربردادری زیست‌پزشکی و مهندسی زیست» یا NIBIB بودجه‌ی لازم تحقیقات را تامین کرده است. این موسسه در گزارش‌های خود گفتته است که پولاک در طول تمرینات‌اش، اعضای بدن‌اش را با خارش‌هایی حس می‌کرد. او هم‌چنین شروع به عرق کردن در قسمت‌های پشت و پاهای‌اش کرده بود، در حالی که تا قبل از این اتفاقی نمی‌افتاد.

Mark-1

محققان سپس لباسی روباتیک را به تن او کردند. این لباس را که شرکتی امریکایی به اسم Ekso Bionics ساخته، به افراد کمک می‌کند تا بتوانند قدم بردارند.

محققان می‌گویند که با تحریک نخاع، می‌توانستند به بیمار در استفاده از اسکلت روباتیک و راه رفتن کمک کنند. آن‌ها می‌گویند که ظرفیت زیادی برای چنین اسکلت‌هایی وجود دارد. آن‌ها معتقدند که به راه انداختن افرادی با فلج کامل، کار راحتی نیست، اما می‌توان حداقل به آن‌ها در راه رفتن کمک کرد.

منبع: Washington Post

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه