بازگشت اسطوره؛ ب‌ام‌و سری ۸ کوپه رسما رونمایی شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بی ام و سری 8 کوپه

حدود ۲۰ سال پیش بود که اتاق هیجان‌انگیز بی‌ام‌و سری ۸ از خط تولید کنار رفت. احتمالا هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که پس از وداع با این خودرو محبوب و دوست‌داشتنی، باید حوالی ۲۰ سالی منتظر بمانند تا فرزند جوان و قدرتمند سری ۸ به صحنه رقابت بازگردد. حالا به نظر می‌رسد این انتظار به پایان رسیده و ب‌ام‌و نسل جدید این اتاق محبوب را برای عرضه آماده کرده است. در واقع BMW با برگزاری مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، رسما از بی‌ام‌و سری ۸ کوپه رونمایی کرد.

به نظر می‌رسد تا عرضه این خودرو هیجان‌انگیز به بازار چیزی باقی نمانده؛ چراکه احتمالا پاییز امسال شاهد عرضه‌ی نسل دوم بی‌ام‌و سری ۸ به بازار هستیم. اگر خاطرتان باشد، خرداد سال گذشته یک مطلب ویژه در مورد اسطوره سری ۸ برایتان منتشر کردیم؛ مطلبی که در آن از ماجرای تولد بی‌ام‌و سری ۸ گقتیم و جزییات آن را زیر ذره بین قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: چرا بی‌ام‌و سری ۸ تبدیل به یک اسطوره تکرارنشدنی شد؟

بی‌ام‌و سری ۸ را می‌توان محصول بالارده، فوق لوکس و اسپرت بی‌ام‌و دانست؛ چه از بابت مهندسی، فناوری و صدالبته طراحی بی‌نظیر آن. M850i xDrive اولین مدل از خانواده جدید سری ۸ است که برای عرضه به بازار آماده می‌شود. به لطف یک موتور ۸ سیلندر خورجینی تویین‌توربو با حجم ۴.۴ لیتر، بی‌ام‌و سری ۸ جدید می‌تواند حداکثر توان ۵۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون‌متری تولید کند.

این قلب تونده می‌تواند ظرف ۳.۶ ثانیه از حال سکون به سرعت ۶۰ مایل (۹۷ کیلومتر در ساعت) برسد. شاید با شنیدن این اعداد و ارقام به یاد مدل ویژه و قدرتمند M پاور بیفتید، اما اشتباه نکنید؛ مشخصات فنی گفته شده مختص به نمونه ام‌پاور نیست و نسخه ویژه بی‌ام‌و M8 یک مدل قدرتمند دیگر در خطر تولید این خودروساز باواریایی خواهد بود.

ب‌ام‌و برای امکانات و تجهیزات سری ۸ چیزی کم نگذاشته؛ از ۱۶ اسپیکر بی‌نظیر هارمان کاردن (Harman Kardon) گرفته تا تجهیزاتی مثل دوربین ۳۶۰ درجه برای مانیتورینگ محیط اطراف، سیستم پارک خودکار و سامانه رانندگی در حالت نیمه‌خودران که شامل کروز کنترل، سیستم رانندگی بین خطوط، هشدار نقطه کور و خروج از خطوط اتوبان می‌شود. تا امروز تصاویر جاسوسی متعددی از سری ۸ گرفته شده و حتی بی‌ام‌و کانسپت این اتاق را پارسال به معرض عموم گذاشت، اما این بار قضیه جدی‌تر است و این خودروساز آلمانی تصمیم جدی خود را برای عرضه‌ی جذاب‌ترین و قدرتمندترین محصول فعلی خود گرفته است. از رقبای سری ۸ می‌توان به آستون مارتین DB11 V8، آئودی A7، فراری پورتوفینو، مرسدس AMG GT و مازراتی گرن‌کبریو اسپرت اشاره کرد.

برای بُردن این بازی هیجان‌انگیز، ب‌ام‌و مسیر سخت و دشواری پیش‌رو دارد. به نظر شما در مقابل چنین خودروهای اسپرت و قدرتمند، کدام خودروساز مدعی برنده این میدان رقابت است؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    اگه دیجی کالا تو پیشنهاد شگفت انگیز قرار بده این محصول رو میخرم خواهشا سریعتر موجودش کنین

  2. Avatar pr

    واقعا فوق العادس برعکس ائودی که بیشتر طراح های مفهومیش ارئه نشدن بی ام و ارائه کرد وقتی طراحیش اومد فکر نمیکردم انقدر زود ساخته شه خدایی زیادم با طرح اصلی فرقی نداره طراحی بیرونیش مئل سدان بهترینه لایک یادتون نره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه