ب‌ام‌و X2؛ قهرمانی نماینده‌ی آلمانی در نمایشگاه دیترویت

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نمایشگاه خودرو دیترویت

گویا همیشه خودروسازهای آلمانی بایستی در یک جا، مدال قهرمانی را بر گردن خود آویزان کنند؛ حتی اگر این میدان رقابت در رینگ قوی‌هیکل‌های آمریکایی با بازیکن‌های قدرتمندی مثل فور و شورولت در آن حضور داشته باشند.

بگذارید داستان را از فضای حماسی و ورزشی دور کنیم و با عینک یک خودرودوست واقعی به این موضوع نگاه کنیم. همین چند وقت پیش بود که خبرهایی از احتمال رونمایی ب‌ام‌و X2 را برایتان منتشر کردیم؛ درست پس از رونمایی اتاق قوی‌هیکل و بزرگ X7. شاید چنین اقدامی شما را به یاد معرفی سری ۲ بیمر (ب‌ام‌و) بیاندازد. ب‌ام‌و اعلام کرده بود که می‌خواهد یک خودروی اسپرتی طراحی کند به نام سری ۲. این خبر باعث دلهره در دل بسیاری طرفداران این شرکت شد؛ چراکه نکند این اقدام باعث شود هم از این اتاق جدید استقبال نشود و هم باعث افت محبوبیت سری ۳ شود. نتیجه‌ی معرفی سری ۲ شگفت‌انگیز بود؛ بیشتر کارشناسان و منتقدان این خودرو را ستایش کردند و احتمالا با خود گفتند که هوش مهندسی خودرو نزد آلمانیان است و بس!

تمام این حرف‌ها را زدیم که به برادر بزرگ‌تر سری ۲ برسیم. ممکن است با یک انقلاب کوچک در دنیای کراس‌اورهای کوچک شهری روبرو باشیم که رهبر آن، بیمر X2 است؛ همان خودرویی که در نمایشگاه خودرو دیترویت امسال نظر بسیاری را به خود جلب کرد و نیامده، برنده‌ی جایزه هم شد! بله، بیمر X2، درست در جایی که تمام خودروسازهای آمریکایی با کلی دبدبه و کبکبه در میهمانی خودشان در دیترویت حاضر شده‌اند، این ب‌ام‌و X2 بود که جایزه‌ی طراحی Eyes On را به عنوان بهترین خودروی تولید شده را در دیترویت نصیب خودش کرد.

درحقیقت پیشینه‌ی اکس ۲ به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد؛ درست زمانی که بیمر با یک کانسپت هیجان‌انگیز در نمایشگاه خودرو پاریس حاضر شد و در همان محفل، نظر بسیاری را به خودش جلب کرد. اکس ۲ یک کراس‌اور لوکس شهری است که طراحی کوپه دارد و از پلتفرم مشابه برادر کوچک‌ترش یعنی X1 بهره‌مند شده و بنابراین، همان ابعاد و اندازه را دارد. با این حال، قرار نیست اکس ۲ جایگزین اکس ۱ شود، بلکه به عنوان یک محصول شیک و لوکس با امکانات بیشتر به بازار عرضه می‌شود.

یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری این آلمانی را همراهی می‌کند تا با تولید حداکثر توان ۲۲۸ اسب‌بخار، گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متر و همکاری آن با یک گیربکس ۸ سرعته‌ی خودکار، یک تجربه‌ی بی‌نظیری را برای خریدارد خود در سطح خودروهای هم‌رده خلق کند.

ب‌ام‌و گفته که شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت X2 معادل ۶.۳ ثانیه است.

ب‌ام‌و X2 محور جلو محرک است؛ پس از همین‌جا باید قید آفرود هیجان‌انگیز در گل و ماسه و صخره را بزنید. اصلا قرار نیست خریدار این مشتری به سفرهای سخت برود و انتظار یک سواری آفرودی از آن داشته باشد؛ بلکه X2 به عنوان یک کراس‌اور قرار است با جثه‌ی بزرگ‌تر از خودروهای سواری، لذت رانندگی با ابهت بیشتری را برای سرنشینان خود به ارمغان بیاورد. البته اگر معتقد هستید که یک کراس‌اور باید تمام چرخ‌محرک باشد، ب‌ام‌و یک خبر خوب برایتان دارد؛ مدل xDrive28i نسخه‌ی دو دیفرانسیل این سری است.

حالا نوبت شماست که به ما بگویید؛ شما تا چه حد طرفدار این آلمانی جذاب هستید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Keiser

    ترکونده!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه