تاخیر هواپیمای خورشیدی رویای سفر دور دنیا را بر باد می‌دهد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چندی پیش هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس ۲ با موفقیت در هاوایی به زمین نشست و به این ترتیب سفرش را از ژاپن به هاوایی به اتمام رساند.

روز جمعه هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس ۲ اولین مرحله برای کامل کردن پرواز دور دنیا را کامل کرد و پس از پنج روز پرواز و بدون مصرف یک قطره سوخت به زمین نشست.

قرار بر این بود که آندره بورشبرگ، خلبان هواپیما، در راستای کامل کردن پروازش دور دنیا از هاوایی به آریزونا برود. اما با توجه به مشکلات اخیر نمی‌توان با قاطعیت گفت که سولار ایمپالس ۲ می‌تواند تا قبل از پایان سال ۲۰۱۵ میلادی دور دنیا سفر کند. گروه پشتیبانی هواپیما هشدار داده‌اند که به دلیل صدمات وارد شده به باتری ناشی از گرمای بیش از حد، این ماشین خورشیدی نمی‌تواند حداقل تا دو یا سه هفته‌ی دیگر بخش بعدی سفرش (هاوایی به آریزونا) را آغاز کند.

Solar1

اگر سولار ایمپالس ۲ نتواند خودش را به موقع به قسمت شرقی آمریکا برساند، شرایط جوی مناسب برای پرواز بر فرار آتلانتیک را در این سال از دست خواهد داد. باید دید که این مشکل پیش آمده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و این که آیا مشکل پیش رو فقط یک مانع کوتاه مدت است یا عامل جدی در توقف هواپیما.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه