تایر کنتیننتال با قابلیت تنظیم خودکار فشار در حین حرکت معرفی شد

۲۹ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تنظیم فشار هوای تایرها، یکی از مهم‌ترین امور در رانندگی محسوب می‌شود، چرا که این ویژگی در فرمان‌پذیری خودرو و مصرف سوخت آن، تاثیر به سزایی دارد و از سوی دیگر، استهلاک یک تایر با فشار هوای تنظیم شده، بسیار کمتر خواهد بود. حال شرکت کنتیننتال که از تولیدکنندگان مطرح تایر به شمار می‌رود، تایری را تولید کرده که قادر است در هنگام حرکت، فشار هوای لاستیک را تنظیم کرده و در مصرف سوخت خودرو صرفه جویی کند.

این تایر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد و شرکت سازنده، آن را نمادی از آینده لاستیک‌ها می‌داند. این تایر حاصل ترکیب مهندسی نوین و تجهیزات الکترونیکی است که می‌تواند سلامت لاستیک را دایما چک کرده و در حین حرکت، میزان فشار هوای تایر را زیاد یا کم کند.

تایر

وقتی صحبت از راندمان و بهینه سازی مصرف سوخت خودروها به میان می‌آید، نقش فشار هوای لاستیک در این امر بسیار پررنگ است. مطابق تحقیقات، اگر فشار هوای تایر هفت و نیم psi کمتر از حد مطلوب باشد، میزان مصرف سوخت خودرو به طور متوسط، ۲.۸ درصد افزایش خواهد یافت. علاوه برآن، مطابق یافته‌های تحقیقات، یک چهارم خودروهایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، دارای فشار نامناسب هوای تایر هستند.

تایر کنتیننتال جدید به طور کامل برای بهبود راندمان خودرو ساخته شده است و می‌تواند همزمان چندین پارامتر را چک کند. این سنجه‌ها عبارتند از: عمق آج لاستیک، میزان یکپارچگی لاستیک و فشار هوای تایر. سیستمی که این پارامترها را دایما بررسی می‌کند، مجموعه فناوری C.A.R.E نامیده می‌شود که شامل دسته‌ای از اتصالات الکتریکی هوشمند، خودمختار و قابل اطمینان است. این سیستم به تایر کنتیننتال جدید اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی داده را گردآوری کرده، پردازش کند و در هر لحظه فشار هوای تایر را در حد استاندارد آن نگه دارد.

تایر

اما تنظیم فشار باد تایر چگونه صورت می‌گیرد؟ برای این کار، کنتیننتال یک پمپ گریز از مرکز را در تایر قرار داده که با استفاده از نیروی چرخشی چرخ، فشار هوای تایر را افزایش داده و میزان فشار هوای تایر را مطابق میزان استاندارد نگه می‌دارد. این فناوری، در طولانی مدت به طریق مستقیم و غیرمستقیم، انتشار کربن دی اکسید هر خودرو را کاهش می‌دهد. این تایر به ویژه برای ناوگان‌ خودروهای تجاری بسیار مناسب است، چرا که راننده نیازی ندارد تا دایما فشار هوای تایر را چک کند و این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، در نتیجه ناوگان عملکرد کارآمدتری خواهد داشت و علاوه برآن، مسافران سوار بر خودروهایی ایمن تری می شوند.

تایر

علاوه بر مزایایی که در متن گفته شد، کنتیننتال اعتقاد دارد این تایر قادر است عملکرد خودرو را در سرعت و شتاب بهبود بخشد، چرا که فناوری PressureBoost Continental به کار گرفته شده در این تایر، قادر است فشار هوای تایر را در موقعیت‌های مختلف سریعا تغییر دهد و یک متغیر خارج از کنترل در حین رانندگی را کنترل پذیر می کند. این مجموعه فناوری‌های هیجان انگیز، قدم بزرگی در توسعه تایرهاست و با بهره‌مندی از یک تایر کنترل پذیر و پویا، شاهد بهبود چشمگیر عملکرد و کارایی هر خودرو خواهیم بود.

منبع: MORO1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه