کشف ماده‌ای که سطوح آسیب‌دیده را در عرض یک ثانیه ترمیم می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان مدت‌ها است که مشغول تحقیق روی موادی هستند که خود را ترمیم می‌کنند و به حالت اصلی‌شان باز می‌گردند. فقط هم کافی است جستجویی کوتاه در یوتیوب کنید تا مواد مختلفی از این قبیل ببینید. با این حال، چند روز پیش محققان ماده‌ای را معرفی کردند که با سرعت بالایی می‌تواند یک زخم و بریدگی را درمان کند.

ماده‌ی جدیدی ساخته شده است که می‌تواند در یک ثانیه، سطوح آسیب دیده را ترمیم کند.

این ماده‌ی مایع، غلظتی رزین مانند دارد و به محض برخورد با کمترین مقدار اکسیژن، جنس‌اش سخت می‌شود. نحوه‌ی کار این ماده هم به این صورت است: رزین را بین دو دیواره قرار می‌دهند؛ با سوراخ شدن این دیواره، برای مثال توسط یک گلوله یا زباله‌های فضایی، این رزین فورا با اکسیژن واکنش نشان می‌دهد تا حفره‌ی به‌وجود آمده را مسدود کند.

HEALING

این تحقیقات جدید، توسط دانشگاه میشیگان و با بودجه‌ی ناسا انجام شده است. در این تحقیقات که در نشریه‌ی ACS Macro Letters منتشر شده است، محققان موارد استفاده از این ماده‌ی جدید را محفظه‌های سوخت، بدنه‌ی هواپیما یا سفینه‌ها‌ی فضایی عنوان کرده‌اند.

HEALING2

به طور کلی، موادی که خود را ترمیم می‌کنند برای تمام سطوحی که در معرض خطر سوراخ شدن قرار دارند قابلیت استفاده دارد. سفینه‌های فضایی در حال حاضر زره‌های محافظی دارند، اما مواد ترمیم شونده می‌توانند لایه‌ای بیشتر از محافظت به آن‌ها ارایه دهند.

استفاده از چنین موادی در لوله‌ها و ماشین‌ها هم می‌تواند کاربردی باشد.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حمید

    نابودگر دیگه داره واقعیت پیدا میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه