رندرهای سرفیس فون گجتی بین کامپیوتر و گوشی‌ را نشان می‌دهد

۱۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سرفیس فون

در طول چند سال گذشته، شایعات مختلفی از گوشی سرفیس مایکروسافت شنیده‌ایم؛ شایعاتی که آن‌قدر قوی نبودند تا از وجود سرفیس فون (Surface Phone) مطمئن شویم. این دستگاه که طبق گفته‌ی شایعات ادغامی از یک تبلت و گوشی است، در داخل مایکروسافت با اسم رمز «آندرومدا» (Andromeda) شناخته می‌شود. چیزی که از سرفیس فون شنیده‌ایم، این دستگاه را شبیه به لپ‌تاپی کوچک به تصویر می‌کشد که در جیب جای می‌شود، ولی دو سمت آن یک صفحه نمایش جای گرفته است.

انتظار داریم Surface Phone مایکروسافت حتی با اینکه اندازه‌ی کوچی دارد، از نظر سخت‌افزاری قدرت زیادی داشته باشد و مرز بین کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند را کمرنگ کند.

رندرهای منتشر شده از سرفیس فون نه تنها رسمی نیستند، بلکه نمی‌دانیم آیا از روی اطلاعات موثق ساخته شده‌اند یا نه.

برای اینکه دید بهتری از سرفیس فون داشته باشیم، به تازگی رندرهایی سه‌بعدی از این دستگاه طراحی شده است که چگونگی کاربری آن را نشان می‌دهد؛ طوری که به لطف این رندرها می‌توانیم نحوه‌ی استفاده از سرفیس فون را در حالت‌های مختلف ببینیم.

رندرهای منتشر شده از سرفیس فون نه تنها رسمی نیستند، بلکه نمی‌دانیم آیا از روی اطلاعات موثق ساخته شده‌اند یا نه. با این حال، رندرهای این گوشی به خوبی تبدیل شدن آن به دستگاه‌های مختلف را نشان می‌دهد. برای مثال می‌توان از این گجت به عنوان یک دستگاه برای نوشتن در ورد و استفاده از نرم‌افزارهای آفیس استفاده کرد، ولی از طرفی می‌توان روی آن به شکل مناسبی بازی هم کرد.

سرفیس فون

مطمئنا سرفیس فون حتی اگر یک حالت بازی هم داشته باشد، به اندازه‌ی یک سرفیس معمولی قوی نخواهد بود تا بتواند بازی‌های درست و درمانی اجرا کند. با این حال، بد نیست یک موضوع را فراموش نکنیم: اگر سرفیس فون یک پردازنده‌ی اینتل داشته باشد، حتی با استفاده از یک پورت تاندربولت ۳ هم می‌تواند به راحتی از کارت‌های گرافیکی خارجی پشتیبانی کند. چنین حرکتی می‌تواند قدرت سرفیس فون را حسابی افزایش دهد و در عین حال، بازی کردن را روی آن ممکن کند.

یک پورت تاندربولت ۳ فقط هم به درد اتصال کارت‌های گرافیکی خارجی نمی‌خورد و امکان اتصال مجموعه‌ی مختلفی از لوازم جانبی را روی این دستگاه ممکن خواهد کرد.

سرفیس فون

با تمام این اوصاف، اگر سرفیس فون واقعی باشد و مایکروسافت هم بخواهد آن را بسازد، به احتمال زیاد با یک چیپ‌ست بر مبنای ARM طرف خواهیم شد و در نتیجه خبری هم از پورت تاندربولت ۳ نخواهد بود.

مایکروسافت آزمایشگاه بزرگی برای تحقیق و توسعه دارد و در آن، دستگاه‌های مختلفی تولید می‌کند؛ دستگاه‌‌هایی که شاید هیچ وقت از این آزمایشگاه خارج نشوند. احتمال اینکه سرفیس فون هم یکی از این دستگاه‌های تجربی مایکروسافت باشد، اصلا کم نیست.

منبع: WCCftech

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. صادق

    این شد رندر؟؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه