تصویر نجومی روز ناسا (۵ اسفند ۹۴): تصویر شمال شرق آمریکا از فضا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

عکس از ناسا، سازمان فضایی اروپا

احتمالا مردم آمریکا می‌توانند از روی این عکس شهرهای قسمت شمال شرق کشورشان را تشخیص دهند. این عکس در سال ۲۰۱۲ از ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده و در آن به ترتیب از راست به چپ شهرهای نیویورک، فیلادلفیا، بالتیمور، واشنگتن، ریچموند و نورفولک دیده می‌شوند. در قسمت پیش زمینه‌ی عکس فضاپیماهای حمل بار روسی دیده می‌شوند. این منطقه از آمریکا درحالی که فقط ۲ درصد مساحت کشور را تشکیل داده ولی ۲۰ درصد جمعیت را در خودش جای داده است. در ضمن دفتر مرکزی ۱۰ درصد از بزرگترین شرکت‌های دنیا در این قسمت از آمریکا هستند. این تصویر ما را به یاد پیش‌بینی‌هایی که در دهه‌ی ۶۰ میلادی انجام شده بود و در آن زمین به صورت شهری یکپارچه تصور می‌شد می‌اندازد.

عکس بزرگتر را در سایت تصویر نجومی روز ناسا ببینید.

منبع: Apod.Nasa.gov

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. صادق

    سلام وقتتون بخیر … آقا بابت این همه عکس قشنگ ممنون …
    یه سوال :
    چند وقت پیش یه ویدیو می دیدم که میگفت فضانوردایی که رفتن ماه یه صدای عجیبی توی ماه شنیدن … برام سوال شد که چطوری صدا که برای انتقال نیاز به اتمسفر داره توی ماه شنیده شده و اصلا واقعیت داره یا نه ….
    میشه یه تحقیقی در این باره بکنید فکر کنم خیلی جالب باشه … ممنون

  2. الیاس

    با عرض پوزش، این تصاویر ناسا اکثرا جعلی و فتوشاپی هستند و در واقعیت به خاطر وجود ابرهای زیاد در آسمان زمین چنین تصاویری را نمی توان گرفت. این عکس ها همه برای خام کردن من و شماست. هیچ کس تا به حال عکسی واقعی از زمین کروی مشاهده نکرده است همه این عکس ها ساختگی و فتوشاپی هستند.

  3. افشین

    زیبا…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما