سرمایه‌گذاری‌های سامسونگ در حوزه ماشین‌های خودران گسترده‌تر شد

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ به شکل جدی با سرمایه‌گذاری جدید ۳۰۰ میلیون دلاری و اختصاص یک واحد مجزا به توسعه تکنولوژی خودکار قصد محکم کردن جای پای خود را در کسب و کار ماشین‌های خودران دارد.

این واحد جدید قرار است در شرکت Harman ساخته شود؛ هارمن شرکتی بزرگ در حوزه تکنولوژی صوتی است که توسط سامسونگ در قالب یک معامله گران‌قیمت به ارزش ۸ میلیارد دلار خریداری شد.

این خبر درست دو هفته پس از آن فاش شد که مطلع شدیم سامسونگ هم مجوز استفاده از ماشین‌های خودران را در کالیفرنیا دریافت کرده است.

ظاهرا سامسونگ قصد دارد در حوزه ساخت نرم‌افزارهای این خودروها فعالیت‌های گسترده‌تری را آغاز کند.

قبلا خبرهایی درباره تلاش‌های اپل در زمینه ساخت ماشین‌های خودران به گوش‌مان رسیده بود؛ اما اخیرا مشخص شده این شرکت دیگر به دنبال ساخت خودرو نیست بلکه سعی دارد در حوزه نرم‌افزاری مرتبط با ماشین‌های خودران فعالیت کند. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ هم قصد طی کردن راه مشابهی را دارد.

باید این نکته را هم اضافه کنیم که سامسونگ در شرکت TTTech سرمایه‌گذاری کرده؛ شرکتی که قابلیت‌های ایمنی خودکار و نیمه‌خودکار خودروی Audi A8 سال ۲۰۱۷ را تامین می‌کند. این سرمایه‌گذاری هم نشانه دیگری از تلاش جدی سامسونگ برای تثبیت حضور خود در حوزه ماشین‌های خودران است.

منبع: The Verge

‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه