صندلی خالق هری پاتر به حراج گذاشته شد

۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

صندلی «جی.کی. رولینگ»، نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های هری پاتر ماه آوریل امسال (فروردین ۹۵) برای بار سوم به حراج گذاشته می‌شود.

اگر اشیا بی‌جان خاصیت جادویی داشته باشند، صندلی‌ای که جی.کی. رولینگ موقع نوشتن قصه‌های هری پاتر روی آن نشسته، حتما باید پر از قدرت خلاقه‌ی جادویی باشد.

صندلی رولینگ به‌زودی خانه‌ی جدیدی پیدا خواهد کرد. این صندلی بخشی از حراجی است که در تاریخ ششم آوریل توسط موسسه «هریتج» در نیویورک برگزار خواهد شد. خریداران بین‌المللی هم می‌توانند در این حراج از طریق تلفن و ایمیل شرکت کنند.

صندلی خالق کتاب هری پاتر بخشی از یک مجموعه چهارتایی صندلی‌های ناهارخوری بوده. نوشته‌ای از رولینگ به صندلی ضمیمه شده که آن را «راحت‌ترین صندلی» توصیف کرده است. احتمالا به همین دلیل صندلی ناهار‌‌خوری هنگام نوشتن دو جلد اول مجموعه‌ی هری پاتر از اتاق کار رولینگ و پشت ماشین تایپ او سردرآورده است.

harry2

امضای رولینگ و پیام‌های مختلفی از نویسنده هم صندلی را زینت بخشیده‌اند. پیام هایی از این دست: «شاید خیلی زیبا به نظر نرسم ولی بر اساس ظاهرم قضاوتم نکن».

تاریخچه‌ی دست به دست شدن این صندلی به دو حراج دیگر برمی‌گردد. آخرین بار صندلی رولینگ در سال ۲۰۰۹ به قیمت ۲۹ هزار دلار فروخته شد و انتظار می‌رود پیشنهادهای قیمت برای حراج آینده حتی از این هم بیش‌تر باشد.

این صندلی ساخته شده از چوب بلوط برای نوشتن دو کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» (نوشته شده در سال ۱۹۹۷) و «هری پاتر و تالار اسرار» (نوشته شده در سال ۱۹۹۸) مورد استفاده قرار گرفته ‌است.

مجموعه کتاب‌های هری پاتر در زمان انتشار توجه اکثر دوست‌داران قصه در سراسر جهان را به‌خودش جلب کرد. فروش این مجموعه بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه بود تا لقب پرفروش‌ترین مجموعه کتاب را در تاریخ به خودش اختصاص دهد. در ادامه می توانید ویدیویی درباره این صندلی به حراج گذاشته شده، ببینید:

منبع:Cnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar اسم پسر

    چه جالب
    چه کارا میکنن دستشون درد نکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه