خودروی الکتریکی پورشه؛ صفر تا صد در ۳.۵ ثانیه

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مانند بسیاری از تولیدکننده‌های بزرگ خودرو، پورشه هم در حال پیوستن به جمع تولیدکننده‌های خودروی الکتریکی است. این شرکت از اولین کانسپت خودروی اسپرت چهار در تمام الکتریکی خود در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد. این خودروی کانسپت Porsche Mission E نامیده می‌شد. حال پورشه اطلاعات جدیدی را درباره قیمت و مشخصات این خودرو منتشر کرده است.

الیور بلوم رییس شرکت پورشه در گفتگو با مجله CAR تایید کرده که خودروی تمام الکتریکی چهار در اسپرت Porsche Mission E تا پایان سال ۲۰۱۹ در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. او اضافه کرده که قیمت این خودرو بیش از ۸۰ هزار دلار خواهد بود.

بلوم اشاره کرده که این خودروی تمام الکتریکی قرار است خلا موجود بین دو مدل پانامرا و ۹۱۱ را پر کند.

تایید شده که نمونه‌های اولیه این خودرو در آینده نزدیک برای آزمایش‌های عمومی عرضه خواهند شد.

اگر بخواهیم این خودروی پورشه را از نظر عملکرد بررسی کنیم باید اشاره کرد که Mission E قادر است در زمانی کمتر از ۳.۵ ثانیه از وضعیت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بالاترین سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. در این خودرو از سیستم جدید شارژ سریع استفاده شده که امکان شارژ ۸۰ درصدی در کمتر از یک ربع را فراهم می‌کند.

نهایتا رییس شرکت پورشه به این موضوع هم اشاره کرده که طراحی خودرو دقیقا همان طراحی مدل کانسپتی خواهد بود که در نمایشگاه فرانکفورت نمایش داده شد.

‌‌

‌منبع: Ubergizmo


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar عطا

    من همیشه طرفدار پورشه بودم و هستم و این ماشین بسیار عالی هست ، ولی تا زمانی که تسلا با شتاب ۰ تا صد ۲.۴ الی ۲.۵ ثانیه ای با کلی امکانات و خدمات پس از فروش و از همه مهمتر قیمت کمتری از پورشه داره ، فک نکنم پورشه موفق تر از تسلا باشه. تسلا حتی تو اسیای شرقی مثل چین هم موفق بوده. تو چین خیلی از ادما تسلا میخرن. تسلا در بحث خودرو الکتریکی خیلی با تجربه تر هست. یعنی اون زمانی که نه تنها پورشه بلکه اکثر خودروسازا کانسپت یه ماشین تمام برقی رو میساختم تسلا ماشین برقی میفروخت 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه