[ویدیو] دوست دارید روی این پله‌ها قدم بزنید؟

۱۰ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

از ارتفاع می‌ترسید؟ پس احتمالا با خواندن این خبر چندان هیجان‌زده نمی‌شوید. با این‌حال حتما برای شما هم جالب است که بدانید در جشن بازسازی یک شهر جنگ‌زده، سازه‌ی بزرگی برپا شده که قرار است فقط یک ماه مهمان این شهر باشد.

این شهر، رُتردام در استان هلند جنوبی در کشور هلند است و آن سازه، پلکان شهری‌ای است که حدود ۲۹ متر ارتفاع و ۵۷ متر طول دارد.

به‌مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد بازسازی رُتردام، این پلکان شهری بزرگ به‌مدت یک ماه در شهر برپا خواهد بود.

رُتردام در سال ۱۹۴۰ مورد تهاجم نیروهای نازی قرار گرفته و به‌شدت تخریب شده بود. پس از این فاجعه، این شهر بازسازی می‌شود و مردم رُتردام این اتفاق را آن‌قدر خوب می‌دانند که هنوز هم برای بازسازی شهرشان جشن می‌گیرند و جشنواره برگزار می‌کنند. امسال به‌مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد بازسازی رُتردام، پلکان شهری بزرگی که حرفش را زدیم، به‌مدت یک ماه در شهر برپا خواهد بود.

پلکان موسوم به «The Stairs to Kriteri» ایستگاه مرکزی رتردام را به پشت‌بام مرکز تجاری گروتن‌دلسگه‌بو (Groothandelsgebouw) را وصل می‌کند. این مرکز تجاری یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ساختمان‌هایی است که در جریان بازسازی رتردام ساخته است. شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند در پشت‌بام گروتن‌دلسگه‌بو به سینما و کافه بروند و با این سازه عکس بگیرند.

بالا رفتن از این پله‌ها به‌جز رسیدن به پشت‌بام فایده‌های دیگری هم دارد و آن، لذت قدم زدن در ارتفاع سی‌متری و تماشای این سازه‌ی زیبا از نزدیک است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی برپا کردن این پلکان شهری را ببینید.

منابع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه