انگشت دو میلیون ساله‌ی انسان؛ کشف یک حلقه گمشده

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دانشمندان اخیرا استخوان انگشتی پیدا کرده‌اند که حدود دو میلیون سال قدمت دارد و نشان می‌دهد که اجداد انسان‌ها، پس از اینکه از درختان پایین آمدند، دوره‌ی دیگری را هم تا استفاده از اولین ابزارها گذرانده‌اند.

محققان در کشف جدید خود، انگشت کوچکی پیدا کرده‌اند که متعلق به ۲ میلیون سال پیش است. این انگشت کوچک، وجود دوره‌ای ناشناخته را در روند تکاملی انسان گوش‌زد می‌کند؛ دوره‌ای ما بین زمانی که انسان‌ها روی درخت زندگی می‌کرده و دوره‌ای که به استفاده از ابزار روی آورده‌اند.

این استخوان انگشت که متعلق به ۱.۸۵ میلیون سال پیش است در «تنگ الدوای» که در شمال تانزانیا است پیدا شده. این تنگ یکی از مهم‌ترین مناطقی است که دیرین‌مردم‌شناسان (Paleontologists) در آن به دنبال ریشه‌هایی از تکامل انسان می‌گردند. دانشمندان می‌گویند که انگشت پیدا شده، متعلق به گونه‌ای از انسان-تباران (Hominini) است که هنوز شناخته نشده‌اند.

این کشف جدید، ریشه‌ی انسان را از موجوداتی که می‌توانستند ابزارهایی به‌دست بگیرند، حدود ۴۰۰ هزار سال به عقب می‌برد. بر اساس این کشف، اولین انسان‌ها موجوداتی بوده‌اند که نه می‌توانستند از ابزار استفاده کنند و نه برای بالا رفتن از درختان تکامل یافته بودند.

«مانوئل دومینیک رودریگو» که این کشف را انجام داده در این باره می‌گوید: “انگشتی که پیدا کرده‌ایم اصلا برای کسی که از درختان بالا می‌رفته مناسب نبوده است.”

این انگشت کوچک پیدا شده، خبر از وجود دوره‌ای تکاملی بین زمانی که انسان‌ها روی درختان زندگی می‌کرده‌اند و دوره‌ای که از آن پایین آمده‌اند می‌دهد.

Human_1

بر اساس انگشت پیدا شده، دانشمندان تخمین می‌زنند که این گونه‌ی ناشناخته، حدود ۱۸۰ سانتی‌متر طول داشته است. در حالی که در مرحله‌ی بعدی تکامل، انسان‌ها فقط ۹۰ سانتی‌متر بوده‌اند.

دانشمندان معقتدند که این کشف، خبر از تغییرات آناتومی انسان‌ها از موجوداتی که در بالای درخت بوده‌اند، به موجوداتی روی زمین می‌دهد.

منبع: Daily Times

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه