ربات دستیار سامسونگ به نام «اتو» در دست تولید است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

سامسونگ امروز از گام بلند دیگری که به دنیای «اینترنت اشیا» برداشته، حرف زد. در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ، ربات کوچکی به نام اتو (Otto) معرفی شد که می‌توانیم آن را همزاد آمازون اکو بدانیم.

این ربات اسپیکر و میکروفون دارد و می‌تواند به سوالاتی مثل «هوا چطور است؟» پاسخ دهد. علاوه‌بر این با کمک اتو می‌توانید وسایل مختلف منزل مثل کلیدهای برق یا یخچال و فریزر را کنترل کنید.

اتو بک دوربین HD هم دارد که به قابلیت تشخیص چهره مجهز است.

اما چیزی که اتو را از آمازون اکو متمایز می‌کند،‌ دوربین HD آن است که قابلیت تشخیص چهره دارد. این دوربین برای کارکردهای امنیتی حتی واکنش‌های افراد را شناسایی می‌کند. اتو یک نمایش‌گر کوچک هم دارد که شکلک چشم و ابرو و دهان روی آن ظاهر می‌شود. به‌غیر از این، شکلک‌های دیگری هم برای این ربات تعریف شده که درموقعیت‌های مختلف آن‌ها را روی نمایش‌گر می‌بینیم. مثلا وقتی هوا بارانی باشد، تصویری از‌ قطره‌های باران را روی نمایش‌گر خواهیم داشت.

در این ویدیوی دموی چند ثانیه‌ای، شکلک‌ها را بهتر می‌بینید. همان‌طور که در ویدیو می‌بینید، اتو حتی می‌تواند آواز بخواند و با تکان دادن سرش برقصد:

‌ ‌ ‌

البته اتو هنوز یک محصول واقعی نیست و درواقع نمونه‌ی اولیه‌ای‌ست از رباتی که فعلا به توسعه‌دهندگان سپرده شده تا برای آن اپلیکیشن طراحی کنند و سخت‌افزار جانبی بسازند.

تصاویر نمونه‌ی اولیه اتو را در ادامه می‌بینید.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امین

    چقدر سامسونگ حسود و کپی کاره…بذار روبات هوشمند Xperia Agent که طراحی سونی است به بازار بیاد بعد…سامسونگ قشنگ دستگاه فتوکپی را گذاشته و Xperia Agent را کپی برابر اصل کرده … واقعا دیگه از سامسونگ حالم بهم میخوره…..

    1. Avatar Ali S

      عزیزم یه جوری حرف میزنید انگار ربات های دستیار رو سونی اختراع کرده! حالا خوبه هنوز هیچی معلوم نیست!

  2. Avatar 3p3hr

    سلام جلوی سونی Xperia Agent حرفی برای گفتن نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه