رسانه‌ها درباره بازی ایران و اسپانیا چه می‌گویند؟

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی ایران و اسپانیا

صدرنشینی چند روزه ایران در گروهی که پرتغال و اسپانیا در آن حضور داشتند توجه سایت‌های خارجی‌زبان را هم جلب کرده است. بخش ورزشی بی.بی.سی درباره بازی ایران و اسپانیا و نتیجه‌اش با یک تحلیلگر فوتبال صحبت کرده است. بی.بی.سی نوشته است:

در سایت‌های شرط‌بندی مهم جهان روی برد اسپانیا تا ۷۰۰ دلار هم شرط بسته‌اند در حالی که نسبت برد ایران را یک به ۱۸ پیش‌بینی کرده‌اند. طبق پیش‌بینی‌ها تعداد گل‌هایی که در این بازی رد و بدل می‌شود بیش از دو تا خواهد بود. پیش از آنکه بخواهید بازی را پیش‌بینی کنید خوب است نظر دیوید سامپتر، تحلیل‌گر فوتبال را هم بدانید. سامپتر از فرمول‌های ریاضی برای تعیین نتایج استفاده می‌کند. کتابی هم دراین‌ رابطه نوشته است که اسمش را گذاشته: «فوتبال ریاضی: ماجراهای ریاضی در بازی‌ زیبا». او در این کتاب توضیح می‌دهد که چطور ریاضیات داخل زمین فوتبال کار می‌کند. او همه داده‌های بازی را جمع‌آوری می‌کند و معیارهای اصلی را می‌سنجد. طبق داده‌ها و پردازش سامپتر ایران بعد از پیروزی مقابل مراکش با گل به خودی دفاع این تیم اعتماد به نفس پیدا کرده است و دروازه‌بان‌ تیم ایران علیرضا بیرانوند هم چند سیو درخشان داشت. پیروزی ایران به طلسم هفت بازی بدون برد قبلی آنها در دو جام‌جهانی پیش پایان داد. اما از طرف دیگر بعد از مساوی جلوی پرتغال حالا اسپانیا باید خودش را ثابت کند. اسپانیا حتی در بازی با پرتغال هم کنترل بازی را به دست داشت و اگر درخشش رونالدو به کمک پرتغال نیامده بود نتیجه تساوی هم برای پرتغال بعید بود.

بی.بی.سی اطلاعاتی هم درباره بازی ایران و اسپانیا منتشر کرده است:

-این اولین مواجهه بین دو تیم ایران و اسپانیاست.

-ایران تا به حال در جام‌های جهانی جلوی تیم‌های اروپایی به پیروزی دست نیافته است.

-اسپانیا تا به حال از تیم‌های آسیایی در جام جهانی شکست نخورده گرچه یکی از نتایج مساوی‌شان با کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ در ضربات پنالتی منجر به شکست اسپانیا شد.

-در پیروزی یک بر صفر ایران مقابل مراکش، ایران تبدیل به تنها تیمی شد که از سال ۱۹۶۶ تا به امروز بدون گل زده امتیاز یک گل را به دست آورد.

-اسپانیا در مرحله مقدماتی جام‌های جهانی گذشته سه بار در بازی‌های اولش شکست خورده و از این سه بار، دو مرتبه کلا نتوانسته از مرحله مقدماتی بالاتر بیاید.

-اسپانیا در چهار بازی آخرش در جام‌ جهانی چهار گل به ثمر رسانده است.

-دیه‌گو کاستا در هشت بازی آخر رسمی‌اش برای اسپانیا هشت گل زده است.

آمارگران می‌گویند که شانس پیروزی اسپانیا در بازی مقابل ایران ۷۱درصد است. البته پیش‌تر شانس برد اسپانیا در بازی مقابل ایران ۸۱درصد پیش‌بینی شده بود و این درصد کاهش یافته است.

آخرین اخبار از اردوهای ایران و اسپانیا

-ایران مدافع اصلی‌اش روزبه چشمی را در اثر آسیب‌دیدگی ماهیچه‌ها در تمرین از دست داده است.

-شنیده می‌شود قرار است رضا خانزاده قرار است جانشین او شود و کنار پورعلی گنجی در خط دفاع قرار بگیرد.

-ترکیب اسپانیا احتمالا بدون تغییر خاصی از بازی قبلی باقی می‌ماند.

سرمربی ایران، کارلوس کی‌روش: اگر بازی مقابل مراکش برای ما فینال جام جهانی بود، بازی مقابل اسپانیا پایانی برای کل جهان می‌شود. اگر ما بازی را ببریم معجزه نیست. چیزی که امکان دارد اتفاق بیفتد، این است که گروهی از آدم‌ها که با یکدیگر متحد می‌شود، می‌توانند داستان‌های خارق‌العاده‌ای خلق کنند. منش ما این است که تلاش‌مان را بکنیم و غیرممکن را ممکن بسازد.

هافبک اسپانیا، ایسکو: این یک بازی بحرانی است که سرنوشت ما را در جام جهانی مشخص خواهد کرد. از همان دقیقه ابتدایی ما در پی گرفتن نتیجه خواهیم بود. اگرچه کار ساده‌ای نخواهد بود. ما به سبکی می‌چسبیم که ما را به عنوان تیم مشخص می‌کند. اما در وهله اول باید بیشتر پاس‌کاری کنیم تا مالکیت توپ را بیشتر داشته باشیم. اگر سریع در زمین عمل کنیم شانس‌مان بیشتر خواهد بود. امیدوارم که زود بتوانیم گل بزنیم و امتیاز بگیریم.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه