از ایران به آفریقا می‌رویم؛ نقشه جدید رنو بعد از خروج آمریکا از برجام

۸ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
رنو

بر اساس گزارش بلومبرگ، رنو فرانسه فعالیت‌های خود را به احتمال زیاد در ایران متوقف می‌کند. مدیر اجرایی رنو در یک کنفرانس ویدیویی اعلام کرد که به دنبال تحریم‌های جدید آمریکا، این خودروساز فعالیت خود را احتمالا به زودی متوقف می‌کند. این درحالیست که ماه گذشته شنیدیم که رنو در ایران می‌ماند و فعالیت‌های خود را گسترده‌تر می‌سازد.

به نظر می‌رسد این خودروساز فرانسوی بازار ایران را از لیست اهداف خود خط زده و به سراغ مناطق دیگری می‌رود. مدیر اجرایی رنو در همین راستا اعلام کرد: « ما به دنبال فرصت‌های تجاری جدید علی‌الخصوص در آفریقا هستیم تا بتوانیم فرصت از دست رفته در ایران را جبران کنیم.»

به دنبال خروج ایالات متحده از برجام، شرکت‌های غربی به ویژه خودروسازان خارجی ساز رفتن می‌زنند.

پس از لغو تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶، ایران به فرصتی مناسب برای رشد شرکت‌های غربی تبدیل شد؛ به طوری که حجم مبادلات به بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار رسید. به دنبال خروج ایالات متحده از برجام، شرکت‌های غربی به ویژه خودروسازان خارجی ساز رفتن را می‌زنند؛ از پژو-سیتروئن گرفته که برای به دست آوردن مشتری‌های بالقوه در ایران نقشه کشید و وارد همکاری‌های جدی با خودروسازهای ایرانی شد تا هیوندای و تویوتا که با واردات محصولات خود به ایران توانسته‌اند بخشی از بازار خودروهای میان‌رده در ایران را در دست خود داشته باشند.

حالا به نظر می‌رسد پس از پژو-سیتروئن، نظر رنو برای رفتن از ایران جدی‌تر از قبل شده است. خبر ترک رنو از ایران از این بابت می‌تواند نگران‌کننده باشد که صرف نظر از توقف خودروهای وارداتی، بخشی از سبد محصولات سایپا حذف و به دیگر خودروهای باقی‌مانده چینی ختم شود! صنعت خودروسازی ایران، سال‌هاست که به فرانسه متکی شده و به نظر می‌رسد چین یا حتی در آینده، هند بازار خودروهای پایین‌رده را به دست بگیرند.

منبع: Bloomberg

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه