رییس فیفا: جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین جام تاریخ است

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 اینفانتینو

رییس فدراسیون بین المللی فوتبال اعتقاد دارد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بهترین دوره این رقابت‌ها در طول تاریخ بوده است. جیانی اینفانتینو در نشست خبری که امروز در شهر مسکو برگزار شد ضمن ابراز رضایت از عملکرد فناوری کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ از میزبانی کشور روسیه تمجید کرد.

اینفانتینو به خبرنگاران گفت: «دو سال پیش گفتم که جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین دوره این رقابت ها خواهد شد. حالا امروز با قاطعیت می توانم بگویم که جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین دوره این رقابت ها در تاریخ است. ۹۸ درصد ظرفیت ورزشگاه ها پر شد، بیش از یک میلیون نفر برای تماشایی بازی های وارد روسیه شدند و بازی ها بیش از ۳ بیلیون بیننده داشته است. بیش از ۷ میلیون نفر در جایگاه های ویژه فیفا در شهرهای روسیه حضور پیدا کردند، بیشتر از همیشه آزمایش دوپینگ انجام شده و تا به حال هیچ نتیجه مثبتی نداشتیم و فناوری کمک داور ویدیویی هم عملکرد بسیار موفقی داشت. شاهد بازی های زیبایی بودیم و تنها یک تساوی بدون گل در این رقابت ها داشتیم. نظم برگزاری این رقابت بینظیر بوده و از نظر زیر ساخت ها مثل ورزشگاه ها، هتل ها، فرودگاه ها، حمل و نقل و امنیت هیچ مشکلی وجود نداشته است. تنها من این را نمی گویم. افرادی که سابقه حضور در چندین جام جهانی را داشتند این موضوع را تایید می کنند. از روز اول جو خوب و دوستانه ای در تمام کشور روسیه حاکم بوده است.»

رییس فیفا در مورد عملکرد کمک داور ویدیویی گفت:«دوران بثمر رسیدن یک گل آفساید در فوتبال با کمک VAR به پایان رسیده است. در این جام هیچ کارت قرمزی به دلیل حرکت خشن ورزشی نداشتیم. دلیلش این است که همه می دانند هیچ حرکتی از چشم VAR دور نخواهد ماند. این فناوری کمک زیادی به داوران کرده است. با این فناوری درصد درستی تصمیمات داوران به ۹۹ درصد رسیده است. البته که VAR هنوز جای پیشرفت دارد اما استفاده از آن در جام جهانی تصمیم درستی بود و تجربه موفقی شد.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه