شمشیر نوری جنگ ستارگان واقعا ساخته شد

۲۹ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یک مهندس برق اقدام به ساخت شمشیر نوری کرده و تصمیم گرفته تا این معروف‌ترین اسلحه‌ی فیلم جنگ ستارگان را عینا مثل نمونه‌ی اصلی آن بسازد.

شمشیر نوری یا همان lightsaber که در سری فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) می‌بینیم، از ماده‌ای به سام کریستال کایبر (Kyber Crystal) ساخته شده. در فیلم این کریستال از غارهای یخی سیاره‌ی «ایلوم» (Ilum) به دست می‌آید و «جودای» با آن، شمشیر نوری را می‌سازد. ولی چنین ماده‌ای اصلا در دنیای واقعی وجود ندارد، پس اگر بخواهیم نمونه‌ی حقیقی آن را داشته باشیم، باید با تعریف و معیارهای خودمان بسازیم‌اش.

lightsaber-starwars-3

تصویری از کریستال کایبر که «جودای» در فیلم جنگ ستارگان، شمشیر نوری را با آن ساخت.

حالا که چیزی به اسم کریستال کایبر وجود ندارد، شاید توان تیغه‌ی شمشیر را از لیزر متمرکز ساخت؛ چیزی که نور و گرمای قائم و ثابتی تولید کند؛ «آلن پن» (Allen Pan) فکر کرد که می‌تواند یک جریان آتشین ثابت را روی دسته‌ی شمشیر سوار کند.

چنین ماده‌ای اصلا در دنیای واقعی وجود ندارد، پس اگر بخواهیم نمونه‌ی حقیقی آن را داشته باشیم، باید با تعریف و معیارهای خودمان بسازیم‌اش.

آلن دسته‌ی یک شمشیر نوری را گرفت و کمی دستکاری و اصلاحات روی آن انجام داد تا «جریان آتشین ثابت» ایجاد کند. گرچه چیزی که تولید شده، آن درخشش خیره‌کننده‌ی شمشیر نوری اصلی را ندارد اما می‌تواند بسوزاند و زخمی کند.

چیزی که پن ابداع کرده، ترکیبی از متانول و آستون را به عنوان سوخت استفاده می‌کند، بوتان هم برای جهت دادن شعله به سمت بالا و روبه‌رو به کار رفته است. یک دکمه هم روی دسته‌ی شمشیر هست که افکت صوتی ایجاد می‌کند.

اما آیا می‌توانند دو حریف با این شمشیرها با هم مبارزه کنند؟ جواب منفی است. چون شعله‌ها از هم رد می‌شوند. ولی با لحاظ کردن تمام نمونه‌های حقیقی که از روی ابزار جنگ ستارگان ساخته شده، این شمشیر بدون شک یکی از بهترین‌هاست.

در این ویدیو ساز و کارش ببینید و تماشا کنید که آلن پن چه‌طور با این شمشیر نوری که اختراع کرده سیگارش را روشن می‌کند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar arian

    چی میگی فقط شمشیر کایبر سیبر که اونم برای روون بود که اونم گفت خطررناکه انداختش تو اتیش شمشر نوری از پلاسما درست میشه و شمشیر لیزری از لیزر ما با جنگ ستارگان بزرگ شدیم چی فک کردی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه