سایبر ماندی چیست و دوشنبه سایبری چه روزی است؟

۲۷ آبان ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
حراج سایبر ماندی

در پرونده‌ی فروش‌های ویژه این بار نوبت به سایبر ماندی (Cyber Monday) می‌رسد. سایبر ماندی یا دوشنبه سایبری (که البته در فارسی به آن دوشنبه مجازی هم گفته می‌شود) یک اصطلاح در فرهنگ امریکاست که به اولین دوشنبه بعد از روز شکرگزاری و بلک فرایدی گفته می‌شود. در واقع، تاریخ حراج سایبر ماندی مصادف با ۳ روز بعد از بلک فرایدی است. فروشندگان این مفهوم را برای ترغیب کردن خریداران به خرید اینترنتی و آنلاین محصولات خلق کردند. این اصطلاح اولین بار در ۲۸ نوامبر ۲۰۰۵ توسط سایت Shop.org به کار برده شد و به سرعت جای خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین روزهای خرید آنلاین تثبیت کرد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا جزییات بیشتری در مورد این روز بدانید.

سایبر ماندی چیست؟ عنوان Cyber Monday یا دوشنبه سایبری اولین‌بار به وسیله‌ی «الن دیویس» (Ellen Davis) و «اسکات سیلورمن» (Scott Silverman) در طول تعطیلات سال ۲۰۰۵ ابداع شد. البته به گفته‌ی اسکات سیلورمن مدیر سایت Shop.org این عبارت در واقع در پی تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۴ انجام شده بوده انتخاب شده است. در جریان این تحقیقات، اولین روز کاری پس از روز شکرگزاری به عنوان روزی برگزیده شده که بیشترین خرید آنلاین در سال می‌تواند در آن اتفاق بیفتد. در طی تحقیقات مشخص شد کارکنانی که در طول تعطیلات از اینترنت دور بوده‌اند در اولین روز کاری پس از تعطیلات در دفتر کارشان و با اینترنت پرسرعت فرصت خوبی برای انجام خرید‌های اینترنتی دارند.

سایبر ماندی

طی یازده سال اخیر، میزان فروش آنلاین محصولات در دوشنبه سایبری هر سال با رشد ۵ تا ۲۲ درصدی همراه بوده و هیچ‌گاه رشد صفر یا منفی به خود ندیده است. فروش آنلاین محصولات طی بازه تخفیف‌های مرتبط با دوشنبه سایبری یعنی ۳ روز بعد از بلک فرایدی در سال ۲۰۱۴ حدود ۲٫۰۳۸ میلیارد دلار بوده و طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب به ۲٫۲۸۰ و ۳٫۴۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود این که حراج سایبر ماندی در امریکا و برای شهروندان امریکایی پایه‌گذاری شده است، طی سال‌های اخیر برگزاری فروش ویژه اینترنتی در این روز در سایر کشورها هم رواج یافته. در بسیاری از کشورها همین روز یا روزهای نزدیک به آن در تقویم به عنوان ایامی مناسب برای فروشندگان و خریداران آنلاین محصولات مختلف در نظر گرفته می‌شود. شهروندان کشورهایی همچون شیلی، هند، کانادا، آرژانتین، ژاپن، کلمبیا، سوئد، پرتغال، رومانی،‌بریتانیا، هلند، فرانسه،‌ آلمان، نیوزلند و استرالیا این روز را بهانه‌ای برای افزایش خرید آنلاین محصولات کرده‌اند و فروشندگان آنلاین محصولات هم در همین راستا اقدام به عرضه محصولات خود با تخفیف‌های خاص می‌کنند.

سایبر ماندی چیست

در روزهای آینده با پرونده‌ی فروش‌های ویژه همراه باشید تا با رویدادهای مشابه در اقصی نقاط جهان بیشتر آشنا شوید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه