پرونده فروش‌های ویژه؛ فصل بازگشت به مدرسه

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فصل بازگشت به مدرسه

فصل بازگشایی مدارس در بسیاری از کشورها برای فروشندگان محصولات مرتبط با این فصل، فرصتی مناسب جهت جذب مشتریان بیشتر است. در ادامه‌ی پرونده‌ی فروش‌های ویژه در دیجی‌کالا مگ به اهمیت این رویداد و میزان تاثیر «فصل بازگشت به مدرسه» (Back to School) در رونق‌دهی به بازار می‌پردازیم.

فصل بازگشایی مدارس برای تامین محصولات مورد نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان نزدیک به ۱۷ درصد کسب‌وکارها را درگیر خود می‌کند. این میزان هر سال با تغییر نیازهای اولیه‌ی مشتریان بالقوه، رو به افزایش است. بر اساس گزارشی که به‌وسیله‌ی eMarketer منتشر شده، در سال ۲۰۱۶ این آمار در آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش ۲٫۶ درصدی داشته است.

final-heroimage-for-bts-blogjpg-mwrrk9l9mgsnzv8ybklljklutrgtshd1pur9p8lkfs

در این میان میزان فروش آنلاین محصولات مرتبط با این فصل هم در مجموع افزایشی چشمگیر به خود دیده است. میزان فروش آنلاین در سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۶ درصد رشد داشته و به رقم ۳۹۷ میلیارد دلار رسیده است. انتظار می‌رود میزان فروش آنلاین محصولات مرتبط با این رویداد تا سال ۲۰۲۰ هر ساله حداقل ۱۴ درصد رشد کند.

بازه‌ی فصل بازگشت به مدرسه در بسیاری از کشورهای نیم‌کره‌ی شمالی از اواسط جولای تا اوایل یا اواسط سپتامبر است. در این کشورها فروش محصولات مرتبط با این فصل قبل از ماه جولای آغاز می‌شود. اما در کشورهایی مثل استرالیا و نیوزلند این بازه از ماه ژانویه آغاز می‌شود و در کشوری مثل مالزی از اواخر نوامبر تا دسامبر را به عنوان فصل بازگشایی مدارس می‌شناسند. در هند بازه‌ی زمانی بازگشت به مدرسه ماه ژوئن است و در ژاپن فصل بهار به عنوان فصل بازگشایی مدارس شناخته می‌شود.

backtoschoolenergysavings

در کشور ما هم مدتی‌ست که شرکت‌های عرضه‌کننده‌ی محصولات مرتبط با این فصل به‌صورت مستقل یا با همکاری فروشگاه اینترنتی بزرگی مثل دیجی‌کالا اقدام به ارایه‌ی محصولات خود به مشتریان می‌کنند.

همان‌طور که اشاره شد، محصولات مورد نیاز این فصل هر سال به واسطه‌ی تغییرات و بازتعریف ساختارهای آموزشی در حال تغییر است. از لوازم‌التحریر گرفته تا ابزارهای کاربردی برای آموزش بهتر، مانند تبلت و لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی از مواردی هستند که در طول این فصل برای مشتریان در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ روز مجردها

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه