سرفیس پروی جدید مایکروسافت معرفی شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت مایکروسافت امروز در کشور چین یک سرفیس پروی جدید معرفی کرد. گرچه خیلی‌ها منتظر معرفی سرفیس پرو ۵ بودند اما تبلت/لپ‌تاپ هیبریدی مایکروسافت همان «سرفیس پرو» نامیده می‌شود. در نگاه اول این مدل بسیار شبیه به سرفیس پرو ۴ است، اما در واقع تفاوت اصلی در درون دستگاه نهفته است.

در سرفیس پروی جدید از پردازنده کبی لیک (Kaby Lake) نسل هفتمی اینتل استفاده شده است. مدل‌های Core i5 و Core m3 این دستگاه هم بدون فن طراحی شده‌اند. استفاده از این پردازنده به مایکروسافت امکان داده سرفیس پروی جدید را با باتری بهتری روانه بازار کند. باتری این لپ‌تاپ هیبریدی قادر است ۱۳.۵ ساعت کار کند و این یعنی افزایش ۵۰ درصدی عمر باتری نسبت به مدل قبلی.

سرفیس پروی جدید از نظر طراحی در لبه‌ها حالتی خمیده دارد که باعث می‌شود هنگام در دست گرفتنش احساس بهتری داشته باشید. با طراحی پایه جدید دستگاه می‌توانید سرفیس را با انعطاف ۱۶۵ درجه بر روی سطوح مورد نظرتان قرار دهید. این انعطاف یعنی می‌توانید سرفیس را به شکلی تقریبا همسطح با زمین قرارداده و استفاده کنید. ظاهرا لولاهای به کار رفته در دستگاه هم از همیشه بهتر، محکم‌تر و قابل‌اعتمادتر شده‌اند.

سرفیس پرو

یکی دیگر از ویژگی‌های سرفیس پروی جدید امکان استفاده از Surface Dial در آن است. Surface Dial که به عنوان یکی از لوازم جانبی Surface Studio شناخته می‌شود بر روی لپ‌تاپ جدید مایکروسافت هم قابل استفاده است و امکان تعامل با اپلیکیشن‌های مشخصی که برای این ابزار طراحی شده‌اند را به کاربر می‌دهد.

یکی از تغییرات مهم دیگر امسال سرفیس پرو به قلم آن بازمی‌گردد. قلم جدید این بار با خود دستگاه عرضه نمی‌شود بلکه باید آن را به قیمت ۹۹ دلار بخرید. قلم جدید دقت و سرعت (کم شدن تاخیر) بیشتری دارد؛ مایکروسافت ادعا می‌کند این قلم سریعترین قلم دیجیتال جهان است.

کیبوردهای جدید مایکروسافت هم در چندین رنگ مختلف با قیمت ۱۵۹ دلار در مدل ویژه جدید و قیمت ۱۲۹ دلار در مدل معمول قابل تهیه است.

یک نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد امکان استفاده از سیم‌کارت و شبکه ۴G LTE در بعضی از مدل‌های سرفیس پروی جدید است. این اتفاق برای اولین‌بار در این دستگاه‌ها رخ می‌دهد.

سرفیس‌پروی جدید را می‌شود با قیمت ۷۹۹ دلار از همین امروز پیش‌خرید کرد، کیبورد معمول این دستگاه و قلم آن، همانطور که گفته شد قیمت‌هایی معادل ۱۲۹ و ۹۹ دلار دارند. به این شکل تهیه مدل پایه این لپ‌تاپ برای کاربران حداقل ۱۰۲۷ دلار خرج بر‌می‌دارد. این محصول جدید مایکروسافت از ۲۵ خرداد در ۲۶ کشور جهان عرضه خواهد شد.

منبع: The Verge

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar یاشار

    سلام. فکر می کنید کی موجود بشه؟

  2. Avatar بهروز کریمی

    نسبت به قبل خیلی بهتر شده اما خیلی گرانه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه