با سرویس پرداخت هندزفری گوگل، نیازی نیست گوشی را از جیب‌تان در بیاورید

۱۳ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گوگل روی راه‌اندازی سرویس پرداختی کار می کند که برای کار با آن نیازی نیست گوشی را از جیبتان در بیاورید.

گوگل در حال آزمایش سرویس پرداخت جدیدی است که تفاوت زیادی با Android Pay دارد. Android Pay که در سال ۲۰۱۵ در جریان کنفرانس سالانه‌ی گوگل رونمایی شد، سیستم پرداختی مثل Apple Pay است که از راه اتصال NFC کار می‌کند و مخصوص گوشی‌های مجهز به سنسور اثر انگشت است.

سیستم پرداخت جدیدی که گوگل با عنوان «سرویس پرداخت هندزفری» (Hands Free mobile payment service) روی آن کار می‌کند، مخصوص مشتریانی است که هردو دست‌شان پر از بسته‌های خرید است و امکان خارج کردن گوشی از جیب‌شان را ندارند. شاید کسانی که با بچه‌های کوچک به خرید می‌روند، مثال روشنی از کاربران موردنظر برای این سرویس باشند یا حتی کسانی که صرفا حوصله‌ی فعالیت زیاد را ندارند!

سیستم پرداخت جدیدی که گوگل با عنوان «سرویس پرداخت هندزفری» روی آن کار می‌کند، مخصوص مشتریانی است که هردو دست‌شان پر از بسته‌های خرید است و امکان خارج کردن گوشی از جیب‌شان را ندارند.

برای کار با این سرویس، دستگاه شما باید بلوتوث و Wi-Fi داشته و هردو قبل از پرداخت روشن باشند. بلوتوث پس از ارتباط با سیستم موقعیت (Location services) که به‌وسیله‌ی Wi-Fi فعال شده،‌ دستگاه را با اتصال به آنتن نصب‌شده روی کانتر برای پرداخت آماده می‌کند.

کافی‌ست مشتری به صندوق‌دار بگوید قصد پرداخت با گوگل را دارد. صندوق‌دار تصویر و اطلاعات اولیه‌ی او را بررسی کرده و سپس با پرداخت او موافقت می‌کند. در همین لحظه هشدار لازم به گوشی (یا هرنوع دستگاه دیگر) مشتری ارسال می‌شود تا پرداختی که انجام شده را تایید کند.

اما مشکلی که این‌جور پرداخت‌ها دارند این است که برای پذیرش پرداخت هندزفری، به سخت‌افزارهای بیشتری نیاز است. در شرایطی که پایانه‌های پرداخت NFC امکانات لازم را در جاهای مختلف دنیا ندارند، این ایده چندان کاربردی به نظر نمی‌رسد.

راه‌اندازی سیستم پرداخت موبایل هندزفری درحال حاضر فقط در قمست‌هایی از کالیفرنیا امکان‌پذیر است؛ آن هم برای پرداخت تنها در دو مرکز: مک‌دونالد و پاپا جونز.

هرچند به نظر می‌رسد این‌طور برنامه‌ها چندان با فعالیت گوگل مرتبط نیستند،‌ اما باید گفت چنین برنامه‌ریزی‌هایی از طرف گوگل قابل‌تحسین‌اند چرا که باعث می‌شوند سرویس‌های بلااستفاده دوباره به کار گرفته شوند و البته این برای خود گوگل هم نوعی ریسک را به دنبال دارد.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar سیا

    اپل جان بدو بدو کپی کن عقب نیوفتی یک موقع…مثل پرداخت apple pay که از گوگل با استفاده nfc کپ زدی…..

    1. Avatar Amin

      اپل پی اکتبر ٢٠١۴ معرفی شد . اندروید پی ٢٠١۵ !!!!!

      1. Avatar پیام

        مراجعه کن می بینی قبل از اپل این گوگل بود که پرداخت با گوشی را مطرح کرده. بیشتر از سه سال قبل تر. Google Wallet که در سال ۲۰۱۱ مطرح شد و آندروید pay را گوگل در نهایت بعنوان سرویس توسعه یافته Google Wallet جایگزین کرد.

      2. Avatar محمد رجبی فرد

        عزیزم گوگل والت کجا و اندروید پی کجا!

        شما اپل پی رو با wallet مقایسه کن اصلا مثل هم نیستند اما اندروید پی رو با اپل پی مقایسه کن دقیقا شبیه هم هستن

      3. Avatar پدرام

        یک مطالعه ای بفرما حتما متوجه ارتباطشون میشوید
        با تشکر

      4. Avatar مپل

        دقیقا گوگل wallet همون اندروید pay هست که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و بر اساس NFC نیز طراحی شد. ولی بعد از اینکه گوگل شرکت Softcard را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد یک انشعاب از Wallet ایجاد کرد تا این سرویس را نوسازی کنه و اسمش را Android Pay گذاشت و سرویس NFC را منحصر به Android Pay کرد. با این حساب بدون شکApple Pay نسخه کپی شده ابداع گوگل در Google Wallet است به سمت Android Pay اکنون سوق داده شده است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه