سهام اپل در پایین‌ترین قیمت ۵۲ هفته اخیرش قرار گرفت

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سهام شرکت اپل روز جمعه هفته گذشته در طی روند معاملات به قیمت ۹۱.۸۵ دلار رسید و این قیمت از این نظر اهمیت داشت که کمترین رقم ارزش سهام این شرکت در ۵۲ هفته اخیر بود. سهام شرکت اپل از ۲۶ ام ماه آوریل (۷ اردیبهشت) امسال شروع به سقوط کرد. این کاهش ارزش سهام با اعلام گزارش مالی سه ماهه دوم این شرکت که حاکی از افت فروش و شرایط نامساعد این شرکت بود کلید خورد. این فصل مالی اولین سه ماهه‌ای بود که در آن فروش آیفون نسبت به سال قبل کاهش نشان داد.

اما بد نیست نگاهی به تاریخچه قیمت سهام اپل از زمان معرفی آیفون بیندازیم. در ۹ ژانویه سال ۲۰۰۷ (۱۹ دی سال ۱۳۸۵) زمانی که استیو جابز آیفون را معرفی کرد سهام این شرکت ۱۲.۱۷ دلار بود. چند ماه بعد یعنی در ۸ تیرماه سال ۱۳۸۶ زمانی که آیفون به بازار عرضه شد ارزش سهام اپل هم به ۱۶.۰۵ دلار رسید. بالاترین ارزش سهام اپل هم در ۲۹ تیر سال ۱۳۹۴ ثبت شد زمانی که ارزش سهام این شرکت به ۱۳۲.۹۷ دلار رسید.

2016-03-09T190306Z_2_LYNXNPEC281HP_RTROPTP_4_APPLE-STOCK

 

آخرین باری که سهام اپل از قیمتی که در جمعه هفته گذشته معامله شد کمتر بوده به ۶ تیر سال ۱۳۹۳ بر می‌گردد. آن زمان هم ارزش سهام این شرکت به ۹۰.۷۷ دلار رسیده بود. چندی پیش کارل آیکان سرمایه‌دار آمریکایی که بخش قابل توجهی از سهام این شرکت را در اختیار داشت به فروش سهام اپل دست زد. او دولت چین را به دلیل اقداماتی که شرایط کار را برای شرکت اپل در آن کشور سخت کرده ملامت کرد و دلیل فروش خود را همین نکته دانست. آیکان تاکید کرد که پس از آنکه شرایط اپل در کشور چین دوباره به ثبات برسد دست به خرید سهام اپل خواهد زد. به‌این‌ترتیب مجموعه این عوامل کار را برای اپل سخت کرده است. فشارها بر تیم کوک هم افزایش یافته و برخی از سرمایه‌داران معتقدند باید او را اخراج کرد.

نهایتا باید گفت با توجه به سقوط ارزش سهام شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، اپل با ارزش بازار ۵۰۲.۷۴ میلیارد دلار هنوز هم ارزشمندترین شرکت جهان تلقی می‌شود؛ این در حالی است که ارزش بازار آلفابت ۴۹۵.۵۶ میلیارد دلار است. باید دید ارزشمند‌ترین شرکت جهان برای تغییر شرایط دشوار خود چه نقشه‌ای در سر دارد.

‌‌

منبع: PhoneArena
‌‌کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar A

    اگر تیم کوک نره دیگه باید با اپل خداحافظی کرد

  2. Avatar سعید

    کار اپل خلاصه… اینو ببین کی گفتم…. تیم کوکی کار اپل را داره یکسره میکنه….

  3. Avatar مسعود

    حقشه اینهمه گوشی تبلت ودیوایس تو ایران داره میفروشه ولی ایرانیها به هیچی حساب میکنه یه اپدیت مستقیم نمیزاره انجام بدی و صدتا گیر محدودیت که فقط واسه ما ایرانیها البته فکر کنم دیجی کالا این نظر را تایید نکنه

    1. Avatar A

      گل گفتی واقعا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه