سونی اریکسون K750i؛ بهترین گوشی دوربین‌دار سال!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سونی اریکسون K750i - اصلی

اگر ماشین زمانی داشتیم که می‌توانست ما را تنها چند دهه به عقب برگرداند باز هم کارهای بزرگی می‌توانستیم انجام دهیم؛ از جمله حضور در مراسم رونمایی از گوشی سونی اریکسون K750i! راستی این گوشی اصلا مراسم رونمایی داشت؟! حتی اگر سونی مراسم رونمایی هم برای K750i در نظر نگرفته بوده ولی به‌عوض در زمینه‌ی تبلیغات برای آن سنگ تمام گذاشته است. خوبی تبلیغات هم این است که برای دیدن مجدد آن نیاز به ماشین زمان ندارید.

کافی است نگاهی به ویدیوی زیر بیندازیم تا اندکی خاطرات شیرینمان با K750i زنده شود. خودمانیم ولی حتی گلکسی S10 و آیفون XS هم به اندازه‌ی K750i ادعا در زمینه‌ی دوربین عکاسی ندارند!

‌دوربین ۲ مگاپیکسل، فوکوس خودکار، فلش LED و صفحه‌نمایش ۱.۸ اینچ TFT با رزولوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ پیکسل و قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ؛ شوخی نمی‌کنیم، دقیقا با همین مشخصات در سال ۲۰۰۵ می‌توانستید بهترین عکس‌ها را با گوشی موبایل بگیرید.

البته اگر از حق نگذریم سونی اریکسون K750i در زمان خود واقعا یک شاهکار بود. تا حدی که برخی از سایت‌های معتبر حوزه‌ی تکنولوژی لقب بهترین گوشی دوربین‌دار سال ۲۰۰۵ را به آن دادند. یعنی K750i حتی توانسته بود با گوشی‌های بزرگی نظیر N90 نوکیا که در آن زمان جزو مدعیان عکاسی با موبایل بود رقابت کند.

هنوز هم می‌توان از درپوش دوربین K750i که باعث می‌شد حداقل لازم نباشد قبل از هر بار عکاسی لنز را پاک کنید به‌عنوان یک ویژگی خوب یاد کرد. البته خود عنوان «بهترین گوشی دوربین‌دار سال» از این حکایت می‌کند که K750i مربوط به دورانی است که هنوز گوشی «دوربین‌ندار» معنی داشته!

سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i

سونی اریکسون K750i در ایران هم یکی از موفق‌ترین گوشی‌های زمان خود بود و با کمال تعجب هنوز هم ممکن است یکی از آن‌ها در هر حالی که احتمالا بارها بین افراد مختلف دست‌به‌دست شده، زنده بیابید. بنابراین احتمالا اگر K750i می‌توانست سخن بگوید خاطرات بسیار زیادی با ما داشت که تعریف کند. ولی ازآنجاکه متاسفانه K750i قادر به سخن گفتن نیست ما از شما دعوت می‌کنیم تا خاطرات خود را با آن در بخش نظرات برایمان تعریف کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۰ دیدگاه
  1. حسین 7

    اولین گوشی ای که خریدم!
    یادش بخیر

  2. hosseindotb

    عموما خاطره یادم نمیمونه ولی یادمه قصد کرده بودم ی w850 بخرم ، یعنی بعد مدتی پدر رو راضی کردیم تا ماهم به عرصه تکنولوجی بپیوندیم ! دادشم باهام تماس گرفت گفت w850 ندارن ی K750 هست میخوایی یا نه ! ( پشت این سوال این بودکه اگر نگیری رفت واسه وقتیکه بابا دوباره راضی بشه شاید یکسال !!!!) … منم فقد برای اینکه عقب نمونم گفتم باشه … اولا دوسش نداشتم، حس میکردم اون دلبری که میخواستم نیست ، اما … هنوز دلم براش تنگه ! هعیییی….
    یادمه رفته بودم کلاسای تعمیرات موبایل ، هیچی دم دستم سالم نموند(گوشی اعضای خانواده فلج برمیگشتن) فقط این گوشی پا به پام اومد … عین پیکان جوانان گوجه ای تمیزش میکردم… یبار که داشتم تمیزش میکردم دادشم رفت سراغ ال سی دیش که جدا شده بود و بیشتر جداش کرد … کانکتورش رو کند! مجبور شدم بیخیال ال سی دی بشم ، جا نزدمش … از قسمت صفحه گوشی بردش معلوم بود ولی من اینقد بهش عادت داشتم که به مخاطبینم زنگ میزدم ، آهنگی که میخواستم پخش میکردم یعنی همرو حفظ کرده بودم ، ( منو – ۷ – ۳ بنظرم میرفت تو فایل موزیکش 🙂 )
    آخر هم بعد از سه سال رفته بودم تو کف گوشی قلم دار … چون سرمایه نداشتم با رضایت خریدار اینو با قیمت ۹۵هزار تومان فروختم و P1i خریدم … اما دلم با هیچ گوشی نموند … پایان .

  3. مسعود

    یادش بخیر اونموقع که تالیا اومده بود می خواستم یدونه k750 بگیرم تو اون زمان ۳۷۰ هزار تومان اکش بود که باید چند ماه حقوقم را میزاشتم کنار واسه خریدش اخرش یدونه k700 گرفتم ۲۱۰ هزار تازه اونم تو ۳ تا قسط ولی بعدها تا ۱۸۰ هزار هم رسید که اونموقع خریدم

  4. amir

    من اولین گوشیمk550 بود ولی بعد چند وقت k750 گرفتم تنها مشکلم این بود که سرعت عمل من زیاد بود و جویستیک خراب شد و یبار درستش کردم و دفعه بعد گوشی رو شکستم . بعد چند سال یکی دیگه گرفتم و چینی بود از شانسم و بدتر حالم رو بد کرد . ولی تنها شرکتی که به همه پیشنهاد میدادم الان کلی رفیق دارم که عاشق سونی هستند . کاش ازم تشکر میکرد واسه بازاریابیم

  5. shahabmp

    لطفا اگه امکانش هست سراغ گوشی های خاص قدیما هم برید مثل N-GAGE

  6. ج

    یه گوشی فوق العاده تو زمان خودش بود .
    دزدیدنش 🙁

  7. رضا

    بابا بزرگم هنوز دارتش.هنوزم باهاش زنگ میزنه.تازه هرجا میریم میگه بیا با این یه عکس ازم بگیر دوربینای شما آشغاله:|

    1. HAMED

      کپیه بابا بزرگ منه…

  8. حامد

    چیزایی که یادم میاد؛
    یکی از دوستام بهش میگفت کاف١۵٠:))
    یکی از فامیلامون سال ٨۵ خریده بود ۴٠٠ تومن که اون موقع خیلی پول بود. تو یه عروسی از اول تا آخر باهاش عکس میگرفت و خودنمایی میکرد:)))
    فلش خوبی نداشت. البته به نسبت کا٨٠٠ که خودم داشتم و دارمش. کا٨٠٠ واقعاً دوربین خوبی داشت. با سرعت تمام دستتو تکون میدادی و عکس میگرفتی عکس یه ذره تار نمیشد
    کا٨٠٠ اینقد خوب بود که من تا آیفون۶ گوشی دیگه ای نخریدم

  9. اسماعیل

    من اولین گوشی که گرفتم یه k750i بود واقعا اون موقع برای خودش غولی بود.یکی از بهترین گوشیهایی که تاالان داشتم یکیش همون K750I بود. حیف که تو اب افتاد و خراب شد و تعمیر کار هم سنگ تموم گذاشت بُرذ گئشی رو سوزوند
    دمتون گرم بخاطر مطلب زیباتون

  10. سپهر

    من قبل از این t610 داشتم و وقتی اینو خریدم خیلی با هم اختلاف داشتن. گرچه الان از رده خارجه ولی واقعا اون موقع گوشی کامل بی دردسر خوشدست و کارایی بود ، خیلی دوست دارم یه دونه نو شو برای یاد آوری دوران گذشته داشته باشم

  11. مهدی

    گوشی بسیار خوبی بود.
    من هنوز دارمش و کاملا سالمه و کار می کنه ولی گذاشتمش کنار و ازش استفاده نمی کنم.
    این سومین گوشی موبایلی بود که خریدم (بعد از یک سونی اریکسونT10 و یک سامسونگ R220)
    گوشی بسیار خوبی بود برای زمان خودش. مخصوصا وقتی باتریش در حال تمام شدن بود و شروع می کرد به زنگ زدن برای Low Battery و گاهی تا یکی دو روز اخطار ادامه داشت!

  12. تقی

    همه محسناتشو گفتن ، اجازه بدید بنده هم از ضعفاش بگم
    دوست بنده k750 داشت و بنده n72 ، که قیمتاشون تقریبا نزدیک بود. البته n72 کمی گرونتر بود
    اون موقع یه نرم افزار ماشین حساب خفن مهندسی تحت جاوا بود که میتونست گرافهای سه بعدی بکشه
    ولی k750 موقع رندر کردن کم میاورد و ۹۹ درصد مواقع نمیتونست گراف رو تحویل بده ، ولی n72 سریع وظیفه شو انجام میداد، حتی برای معادله های پیچیده
    دوربین n72 هم کیفیتش بالاتر بود، مخصوصاً فیلمبرداریش که تصویرش ۴ برابر k750 بود
    ضمن اینکه n72 هم نرم افزارهای مخصوص سیمبین داشت و با جاوا هم مشکلی نداشت ، به همین دلیل دایره نرم افزارهای قابل نصبش خیلی بزرگتر بود.

    ولی در هر حالk750 گوشی خوبی بود. خوش دست و با امکانات. هنوزم من گاهی دست مردم میبینم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما