سونی: PS5 تا قبل از ۲۰۲۰ عرضه نمی‌شود

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کنسول PS5

سال مالی سونی به پایان رسیده است و به لطف مراسمی که برای ارایه‌ی جزییات و آمار و ارقام تجاری از سوی این شرکت برگزار شده بود، کم و بیش از زمان عرضه‌ی کنسول بازی بعدی این شرکت خبردار شده‌ایم. طبق گفته‌ی سونی، قرار نیست تا پایان سال مالی جدید این شرکت شاهد عرضه‌ی کنسول PS5 باشیم.

سونی در مراسمی که برای ارایه‌ی آمار تجاری خود برگزار کرده بود، به سهامداران خود گفت که در سال مالی فعلی این شرکت قرار نیست کنسول نسل بعدی آن‌ها وارد بازار شود. یعنی در واقع نباید زودتر از ماه مارس سال ۲۰۲۰ منتظر عرضه‌ی کنسول PS5 باشیم.

سونی گفت که در سال مالی فعلی این شرکت قرار نیست کنسول نسل بعدی آن‌ها وارد بازار شود.

سونی هم‌چنین گفت که انتظار دارد درآمد بخش بازی و سرویس‌های این شرکت، که شامل پلی‌استیشن و شبکه‌ی پلی‌استیشن می‌شود، در سال مالی جدید کاهش پیدا کند. سونی پیش‌بینی کرده است که فروش پلی‌استیشن ۴ در سال مالی فعلی کاهش پیدا کند و در عین حال هم درآمد کمتری از عرضه‌ی بازی‌های انحصاری سونی، در مقایسه با سال گذشته خواهند داشت.

کنسول PS4 و PS4 Pro

طبق گفته‌ی سونی، بخش بزرگی از کاهش درآمد هم به خاطر هزینه‌های تحقیق و توسعه و ساخت کنسول نسل بعدی آن‌هاست. سونی گفت که می‌خواهند ۳۱.۱ میلیارد ین (حدود ۳۰۰ میلیون دلار) برای طراحی کنسول بعدی این شرکت یعنی PS5 هزینه کنند.

دو هفته‌ی گذشته، طراح کنسول پلی‌استیشن ۵ در قالب یک مصاحبه، از قابلیت‌های این کنسول صحبت کرد. پلی‌استیشن ۵ قرار است از نظر سخت‌افزاری، بسیار پیشرفته‌تر از پلی‌استیشن ۴ باشد. این کنسول یک پردازنده‌ی اصلی هشت هسته‌ای از نسل بعدی پردازنده‌های AMD را در خود جای داده است و پردازنده‌ی گرافیکی آن هم بر پایه‌ی معماری آینده‌ی AMD یعنی Navi 2 ساخته شده است. کنسول PS5 هم‌چنین به جای هارد دیسک، حافظه‌ی اس‌اس‌دی دارد و هم‌چنین به صورت پیش‌فرض از بازی‌ها و دیسک‌های پلی‌استیشن ۴ پشتیبانی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی کامل معرفی قابلیت‌های PS5 توسط طراح آن را بخوانید.

بیشتر بخوانید: منتظر بزرگترین جهش ممکن در PS5 باشید

منبع: توییتر

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه