شتاب در شهر ۲، بهترین بازی سال ایران؛ اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

شب گذشته، آیین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در این شب، بهترین بازی‌ ایرانی و همین‌طور برترین عناوین در هر سبک، شناخته شدند. بازی «شتاب در شهر ۲» به عنوان برترین بازی سال ایران انتخاب شد.

مراسم آئین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، از ساعت ۱۹ رسما آغاز شد. پس از دقایق ابتدایی، و اجرای زنده موسیقی بازی‌های داخلی و خارجی، متین ایزدی، دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای سخنرانی خود را آغاز کرد.

Untitled-18

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتقاد از رواج اقتصاد «بچه پولداری» تنها راه نجات اقتصاد ایران را حمایت از فعالان اقتصادی جوان همچون بازی‌سازان توصیف کرد.

متین ایزدی، که برای دومین‌بار به عنوان دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران انتخاب شده بود، با اشاره‌ به رکوردشکنی تعداد آثار ارسالی به ششمین دوره جشنواره گفت: “امسال ۲۰۶ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد که این تعداد چشم‌گیر، راوی دو مسئله‌ مهم هستند؛ اول آنکه بازی‌سازان، صاحبان اصلی این جشن و جشنواره، به این رخداد بزرگ اعتماد کامل دارند و آن را از آن خود می‌دانند. دیگر آنکه با این حجم تولید فاخر داخلی، ما با یکدیگر، پیام مهمی را مخابره می‌کنیم، و می‌گوییم که بازی جدی است!”

ایزدی در ادامه صحبت‌هایش از ملی شدن جشنواره صحبت کرد و گفت: “امسال سعی کردیم جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم، که این مهم با کمک نمایندگان محترم مراکز استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد. همین‌جا از نمایندگان فهیم این جریان ملی و بزرگ تشکر می‌کنیم که دست یاری ما را به گرمی فشردند و صدای جشنواره و صنعت بازی‌مان را به دورترین گوش‌های این سرزمین رساندند.”Untitled-3

متین ایزدی در ادامه روند داوری را تشریح کرد و گفت: “امسال هم سعی کردیم در داوری فرآیندی بسیار شفاف و عادلانه داشته باشیم که بازی‌های برنده از تجمیع امتیازات ۱۳ داور متخصص داخلی و ۱۶ داور متخصص بین‌المللی، معرفی شوند. همچون سال گذشته، با توافقی رسمی و دوستانه، نماینده‌ کارگروه بازی‌های رایانه‌ای در نظام صنفی، به‌عنوان ناظر در جلسات داوری حضور پیدا کردند و فرآیند داوری‌مان همچون سال گذشته شفاف و بدون هیچ شائبه‌ای بود.”

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتقاد از رواج اقتصاد «بچه پولداری» تنها راه نجات اقتصاد ایران را حمایت از فعالان اقتصادی جوان همچون بازی‌سازان توصیف کرد. سورنا ستاری گفت: “واقعیت این است که باید درباره محیط کسب و کار جدید در کشور صحبت کنیم. پایه این اقتصاد و کسب و کار نیروی انسانی جوان و خلاقی است که شاید اگر ده بار هم زمین بخورد، اما بازهم برمی خیزد و هدفش را دنبال می کند. کشوری که چند هزار سال تاریخ تجارت و کارآفرینی در دنیا دارد در ۱۰۰ سال اخیر به خاطر پول نفت تمام مزایای خود را ازدست داده است.”

Untitled-8

متین ایزدی برای دومین‌بار به عنوان دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران انتخاب شده بود.

او افزود: “وقتی به صنایع‌دستی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هزاران سال اقوام مختلف در این کشور به خاطر ابراز عشق و علاقه خود صنایع دستی را به ثبت رسانده‌اند اما ما به واسطه پول نفت این میراث را فراموش کرده‌ایم و افتصاد خود را به سمت اقتصاد بچه پولداری برده‌ایم و فکر کرده‌ایم اینگونه باعث پیشرفت کشور می‌شویم اما واقعیت این است که هیچگاه در دنیا اینگونه نبوده و این تفکر و فرهنگ قطعا شکست خورده است.”

معاون رئیس جمهور افزود: “به دلیل همین فرهنگ است که ما مدیران نفتی چسبیده‌ایم به میزها و پول نفت‌مان! اما باید به این باور برسیم که استخدام به معنای مرگ خودباروی و خلاقیت است. تهران هویتی استثنایی دارد. نیروی عظیم و بازار بزرگی دارد و باید قدر این ظرفیت را بدانیم.”

«شتاب در شهر ۲» که یکی از عناوین بزرگ امسال به شمار می‌رود، در تجمیع نظر داوران به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه