هیولا: اولین فروشگاه دیجیتال عرضه قانونی بازی‌های ایرانی و خارجی

۱۶ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
فروشگاه هیولا

پنج شنبه ظهر، استودیوی بازی‌سازی «فن‌افزار» در قالب یک نشست خبری، از فروشگاه جدیدی برای عرضه‌ی قانونی بازی‌های ایرانی و خارجی رونمایی کرد.

فروشگاه «هیولا» (Hayoola) در برنامه‌ای صمیمی و دوستانه و با حضور موسسان، مدیران و اعضای استودیوی بازی‌سازی فن‌افزار معرفی شد؛ افرادی که از اولین بازی‌سازان صنعت ایران به شمار می‌روند و بازی‌هایی مثل «گرشاسپ» و Children of Morta را در کارنامه‌ی خود دارند.

هیولا را چه به عنوان یک فروشگاه آنلاین دیجیتال و چه به عنوان نرم‌افزاری برای مدیریت و تعامل گیمر با توسعه دهنده، می‌توان به استیم یا فروشگاه GOG تشبیه کرد. سازندگان هیولا توانسته‌اند به خوبی تجربه‌ی این دو فروشگاه بزرگ صنعت بازی را برای مخاطب ایرانی بازسازی کنند.

بومی‌سازی یا به اصلاح Localize کردن یک بازی خارجی و عرضه‌ی آن، از ظرفیت‌های بسیار مهم هیولا است.

پلتفرم هیولا این ظرفیت را دارد تا به عنوان پایه و اساسی برای تعامل بازی‌کننده و بازی‌ساز، به پیشرفت صنعت بازی‌سازی کشور کمک کند.

توسعه دهندگان می‌توانند از طریق هیولا، نسخه‌های آزمایشی بازی‌های خود را در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار دهند. عرضه‌ی بروزرسانی‌ها، بهینه‌سازها و بسته‌های الحاقی هم به کمک هیولا بسیار ساده خواهد شد.

تیم هیولا هم‌چنین پشتیبانی کامل نرم‌افزاری بازی‌ها را برعهده دارد و مطمئن می‌شود که بازی خریداری شده، روی سیستم مخاطب به بهترین شکل، اجرا می‌شود. در غیر این صورت، هیولا متعهد شده است که تمام و کمال مبلغ پرداخت شده را به خریدار، بازگرداند.

بومی‌سازی یا به اصلاح Localize کردن یک بازی خارجی و عرضه‌ی آن روی هیولا، از ظرفیت‌های بسیار مهمی است که هیولا در صنعت بازی ایران به وجود می‌آورد.

این موضوع را هم نباید فراموش کرد که هیولا این فرصت را به مخاطب می‌دهد تا با خرید قانونی، از بازی‌ساز حمایت کند.

در طول مراسم رونمایی از هیولا، «امیرحسین فصیحی»، مدیرعامل استودیوی فن‌افزار و مدیر تیم سازنده‌ی این پلتفرم در مراسم رونمایی از این فروشگاه، از نیاز اولیه‌ی استودیوی خود برای راهکارهای عرضه‌ی بازی گفت؛ نیازی که مشکلات آن هرگز حل نشدند و در همین راستا، آن‌ها تصمیم به راه‌اندازی هیولا گرفتند.

امیرحسین فصیحی، فن‌افزار

فصیحی گفت: «بیش از یازده سال است که استودیوی فن‌افزار به تولید بازی‌های ویدیویی برای پلتفرم کامپیوتر و هم‌چنین بازی‌های موبایل مشغول است. شناخت ما از این بازار نشان می‌دهد که برخلاف عقیده‌ی عمومی درباره کم‌رنگ شدن بازار بازی‌های رایانه‌ای، همچنان این گرایش در میان گیمرها وجود دارد. نبود کانالی برای توزیع قانونی بازی، کانالی که شفاف و کارآمد هم برای تیم‌های بازی‌ساز و هم برای گیمرها باشد، ما را برانگیخته است که خود وارد تصمیم به راه اندازی چنین پورتالی بگیرند.»

در حال حاضر بیش از ۲۰ بازی ایرانی و ۳ بازی خارجی در فروشگاه هیولا عرضه شده است. قرار است به زودی به تعداد بازی‌هایی که روی هیولا عرضه شده‌اند، افزوده شود.

یاسر ژیان، فن‌افزار

«یاسر ژیان»، مدیر فنی استودیوی فن‌افزار و کارگردان فنی هیولا، با اشاره به اینکه باید این پلتفرم آنلاین فقط هم یک فروشگاه نیست، گفت: «پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش، به روز رسانی و اطلاع‌رسانی، فقط ‌بخشی از خدمات ما به کاربران هستند. ویژگی‌هایی مانند رتبه‌بندی و امکان بازی آنلاین و تعامل با دوستان هم از قابلیت‌هایی هستند که به زودی به هیولا خواهند آمد.»

ژیان گفت که تعامل گیمر با شرکت‌های بازی‌سازی، مهم‌ترین قابلیتی است که هیولا در اختیار صنعت بازی ایران می‌دهد.

کسری تهرانی، فن‌افزار

«کسرا تهرانی» مدیر توسعه تجاری پروژه‌ی هیولا، در نشست پنج شنبه ظهر از اولین بازی خارجی هیولا رونمایی کرد. بازی «این جنگ من»، ساخته‌ی استودیوی ۱۱bit Studios تمام و کمال به فارسی برگردانده شده است. با همکاری این استودیو و فن‌افزار، این جنگ من با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت بین‌المللی و مناسب برای بازار ایران، عرضه شده است.

تیم هیولا و شرکت فن‌افزار هم‌چنین در حال حاضر مشغول مذاکره با یک استودیوی بین‌المللی معروف برای عرضه‌ی یک نقش‌آفرینی بزرگ روی پلتفرم هیولا هستند. با این حال اطلاعات بیشتری از این بازی فعلا در اختیار ما قرار داده نشده است.

در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی هیولا، و هم‌چنین تریلر نسخه‌ی فارسی بازی This War of Mine که در این فروشگاه به فروش می‌رسد را ببینید.

 

ویدیوی معرفی هیولا:

تریلر نسخه‌ی فارسی This War of Mine:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    یا بازی های بزرگ بین المللی درش عرضه می شه؛ یا محکوم به فناست (درست مثل خودرو سازان داخلی)

  2. Avatar علی

    سرعت لود شدن ویدیو ها از سایتتون افتضاحه من باید برای دیدن یه ودیوی دو دقیقه ای از اینجا حد اقل ۶ دقیقه صبر کنم ولی از هر سایت دیگه ای میتونم بی وقفه همزمان با لود شدن ویدیو ها رو ببینم.
    لطفا پیگیری کنید.

  3. Cp.mahdi Cp.mahdi

    امیدواریم که بشه به صورت قانونی از بخش آنلاین هم استفاده کرد. البته بازی کردن با همه پلیرای جهان.

  4. Avatar curtis

    خیلی خوب امیدوارم نصفه نیمه ولش نکنن ادامه بدن به یه جا برسن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه