اولین استیم ماشین‌های والو رسما عرضه شدند

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
استیم ماشین

والو اعلام کرد: فروش استیم ماشین، کامپیوترهای شخصی شبیه به کنسول، رسما شروع شد.

این کامپیوتر شخصی با سخت‌افزار‌های متنوعی از ضعیف گرفته تا قدرتمند و رده‌بالا، و با قیمت‌های مختلفی ارایه می‌شود.

فروش کامپیوترهای شخصی مخصوص بازی «استیم ماشین» (Steam Machine) شرکت «والو» (Valve) آغاز شد. این شرکت ساعاتی پیش اعلام کرد که چند تولیدکننده‌ی مختلف، عرضه‌ و فروش استیم ماشین را رسما شروع کردند. این کامپیوتر شخصی با دسته‌ی استیم و جعبه‌ی استریم خانگی «استیم لینک» (Steam Link) همراه است. در حال حاضر، والو، استیم ماشین‌های سه شرکت Alienware، Zotac و Cyberpower را تبلیغ می‌کند که بین ۴۹۹ تا ۱۴۹۹ دلار قیمت دارند. دسته‌ی استیم و استیم لینک هر یک به قیمت ۴۹ دلار به فروش گذاشته شده‌اند.

برای آن دسته از کسانی که نمی‌دانند، توضیح می‌دهیم که والو شرکت تولید کننده‌ی این دستگاه‌ها نیست. بلکه طرح اصلی آن را توسعه داده و در اختیار شرکت‌های تولیدکننده‌ی مختلف قرار داده تا آن را بسازند. ایده‌ی استیم ماشین سال‌هاست که در حال توسعه بوده است و در این میان چند بار هم ساخت آن به تاخیر افتاده است.

نکته‌ی سوال‌برانگیز درباره‌ی این دستگاه‌ها در اسم آنهاست. استیم ماشین در اصل برچسبی است برای کامپیوترهای شخصی شبیه به کنسول.با این حال، برخلاف کنسول‌های بازی که قیمتی پایین دارند، استیم ماشین‌ها مدل‌های مختلفی دارند. این کامپیوتر شخصی با سخت‌افزار‌های متنوعی از ضعیف گرفته تا قدرتمند و رده‌بالا، و با قیمت‌های مختلفی ارایه می‌شود. همچنین می‌توان قطعات آن را ارتقا داد. در همه‌ی این دستگاه‌ها از سیستم عامل متن باز steam OS استفاده می‌شود که برمبنای لینوکس قرار دارد.

پیش‌خرید استیم ماشین در تابستان شروع شده بود و در این میان بعضی از مشتریان هم توانستند استیم ماشین را قبل از عرضه‌ی رسمی آن، در مهر ماه تهیه کنند.

منبع: Steam

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar Four

    Valve کارش درسته از شرکتی که دوتا ۲ و کانتر رو ساخته کمتر از اینم انتظار نداشتم

  2. Avatar mo,sed

    میخواستم بپرسم میشه رم و گرافیک این دستگاه رو ارتقا داد؟

    1. Avatar مهرشاد

      بله ولی همیجوریشم از ایکس باکس وان و پلستیشن پرو قدرت و گرافیک بالاتری داره

  3. Avatar MATRIX

    با این تفاسیر یعنی میشه با ضعیف ترینش هم همه بازی های روز رو بازی کرد؟ o.O

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه