شرکت مادر گوگل می‌خواهد ویروس زیکا را نابود کند

۱۸ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برای از بین بردن حشرات دو راه وجود دارد. یکی اینکه منابع غذایی‌شان را از بین ببرید و راه دیگر اینکه مطمئن شوید نمی‌توانند زاد و ولد کنند. اما راه حل اول یعنی از بین بردن منابع غذایی درباره پشه‌ها راه حل موفقیت‌آمیزی نخواهد بود. حال موسسه تحقیقاتی Verily که زیرمجموعه شرکت آلفابت است قصد دارد با شیوه دومی که مطرح شد پشه‌های ناقل ویروس زیکا را از بین ببرد.

براساس آنچه رویه شرکت آلفابت است مجموعه این تحقیقات کاملا محرمانه نگه‌ داشته شده اما به این دلیل که قرار بوده ون‌های این شرکت در محله‌های مختلف پشه‌های نر تغییر ژنتیکی یافته را رها کنند بخشی از ماجرا برای عموم هم فاش شده است.

معاون بخش مهندسی در شرکت  Verily اعلام کرده مردم در سراسر ایالات متحده آمریکا به کمک نیاز دارند اما اگر بخواهیم پشه‌ها را در شهرها رها کنیم باید پیش از آن با جامعه گفتگو کنیم. چنین کاری مثل عرضه یک محصول جدید اینترنتی نخواهد بود.

گوگل با این کار قصد دارد جلوی زاد و ولد پشه‌های ناقل زیکا را بگیرد. یکی از راه‌های مبارزه‌ با این پشه‌ها انتقال ژنی به آن‌ها است که در هنگام تولیدمثل و انتقال آن ژن به فرزندان، تبدیل به یک ساختار سمی شود و موجب نابودی آن‌ها گردد.

یکی از راه‌های دیگر هم آلوده کردن پشه‌‌ها بوسیله انتقال باکتری Wolbachia به آن‌ها است. این باکتری را پشه‌های نر حمل خواهند کرد و در هنگام تولید مثل کاری می‌کند تخم‌های پشه ماده بارور نشوند. با توجه به اینکه سازمان غذا و داروی ایالات متحده اجازه داده برای مبارزه با زیکا از پشه‌های تغییر ژنتیکی یافته استفاده شود، چندان بعید نیست اگر این روش شرکت Verily هم عملی شود.

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه