شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۸۲ دیدگاه
  1. علی

    با توجه به ماموریت های پی در پی به کشور آلمان
    در شهری که بی ام و تولید میشه تمامی خودروی ها علی الخصوص تاکسی ها بنز هست
    وعلت آن بالا بودن هزینه نگهداری بی ام و و گران بودن و کم دوام بودن قطعات نسبت به بنز میباشد
    پس در نتیجه از قدیم تا کنون خودروهای تشریفات در تمام دنیا بنز میباشد
    حتی پورشه فبی ام و و مازاراتی و سایر در ردیف خودرو های دربار و تشریفات نمیباشد
    من قبلا بی ام و ۵۲۸ ای مدا ۲۰۱۴ داشتم که نسبتا شتاب بالایی داره ولی احساس راحتی در داخل خودرو نیست
    در حال حاضر بنز C200 دارم مدل ۲۰۱۵ با توجه به کوچکی اتاق نسبتب ه بی ام و دارای آرامش و نرمی خاصی هست که آن را در بی ام و یافت نکردم
    علاوه بر آن در سایت شرکت بنز با عضویت در آن و ثبت اطلاعات در خودرو در هر بار دیاگ آنلاین اطلاعات در سایت ثبت و پشتیبانی آنلاین و رفع مشکلات را دارد تا جایی که حتی از اشتودگارد با مالک خودرو تماس میگرند تا رفع ایراد نماید
    B E N Z

  2. PAYA

    “BMW”

  3. مسعود رضایی

    با سلام
    خیلی اهل بحث نیستم ولی بهتره همگی برین به سراغ اولین ایده پردازی و اجرا های آپشن های جدید و فناوری های محرکه و تعلیق خودرو
    خودتون خود به خود می فهمین که چرا بنز یه سر و گردن بالا تره

  4. علی

    لطفا کسایی که نمیدونن نظر ندن.BMW کلا در بین ماشین ساز های بزرگ به نواوری معروفه حالا یک سری از رو بی اطلاعیی میان میگن فلان برند در نواوری اوله بهتر یکم بدونه تعصب تحقیق کنید.و کلی مزایای دیگر…

    1. احمد

      ایول داداش

  5. تورج

    دوستانی که نظر دادن
    چه چیزی باعث می شود به یک برند علاقه داشته باشیم ؟
    من از ده دوازده سالگی عاشق برند بی ام و بودم از خودم پرسیدم چرا بی ام و رو دوست دارم هیچ جوابی نداشتم
    خوب اومدم حدود ۶ هفت ماهی شروع کردم به وبگردی و بررسی انواع برندهای دیگه یه مدت ولوو رو به خاطر امنیتش ، فورد موستانگ رو به خاطر عظلانی بودن و آمریکایی بودنش شورلت رو به خاطر کوروت و کامارو ، هوندا به دلیل کم استهلاک بودن بنز رو به خاطر حرف های قدیمیا که بنز داشتن می گفتن تا روزی که داریش فقط روغن و بنزین رو عوض کن ….. البته هیچ وقت از تویوتا خوشم نیومد چرا نمیدونم خلاصه طوری داشتم موارد فنی و فیلم های تست ماشین ها با برندهای مختلف بررسی می کردم انگار الان ۸۰k $ تو دستمه و تو آمریکا هستم و موندم چی بخرم تا دوباره برگشتم سر خونه اول که هیچ ماشینی رو اندازه بی ام و دوست ندارم فقط احساس می کنم ( فقط یه احساسه ) از لحاظ موتور زیاد قابل اطمینان نیست البته توی چند تا از وب گردی هام توی سایت های آمریکا کسایی که بی ام و داشتن همه از هزینه نگهداریش می نالیدن یکیشون می گفت کسی که بی ام و سوار می شه باید اگه خونه ایی داره باید واسه نگهداریش بفروشش و شب تو ماشینش بخوابه هر چند اونا معتقد به قانون ۲۰/۴/۱۰ هستن یعنی ۲۰ درصد درآمد سالیانه به عنوان پیش پرداخت و مابقی به عنوان قسط نباید بیشتر از ۴ سال طول بکشه و از ۱۰ % درآمد ماهیانه نباید باشد.

  6. حامد

    باید گفت که مقایسه ی این دو خودرو هیچوقت مقایسه ی درستی نیست.

    به نظر میرسه که این دو شرکت اصلن رقیب هم نیستن و دقیقن برعکس، همکار هم هستن.

    وقتی با دقت نگاه کنیم می بینیم که هرکدوم از شرکتها Target Market خاصی رو نشانه گرفتند و این Targetها هیچوقت با هم Overlap نخواهند داشت.

    اگر در نظر بگیریم که تنها این دو شرکت در دنیا خودروهای کلاس بالا و لوکس تولید میکنن، در کنار هم میتونن تمام نیازهای بازار رو تامین کنن.

    به نظر من شاهکار این دو شرکت تنها در تولید خودرو خلاصه نمیشه، بلکه با کمی بررسی متوجه میشیم که Segmentation-Targeting-Positioning شاهکاری بمراتب بزرگتر از تولید خودروهای لوکس برای این شرکتها به شمار میاد.

    هرکسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من!!!

  7. حامد

    هرچند نمیشه از طراحی زیبای BMW براحتی گذشت، اما به نظر من بنز خودروی جسورتری هست و کلاس متفاوتی نسبت به BMW داره. کسانی که بنز را برای خرید انتخاب می کنند، هم جسورتر هستند هم کلاس متفاوتی نسبت به دیگران دارند. BMW بعد از بنز اوله!!! 😉

  8. saeid

    بنده شخصا خشم بی ام دبلیو ۵۳۰ رو با هیچ ماشینی عوض نمیکنم حتی پورشه

    1. احسان

      هر وقت بی ام دبلیو تونست ماشینی مثل کلاس SLR بنز بساز که شتاب صفر تا صد اون فقط ۲ ثانیه باشه اون وق حرف از ماشین های اسپرت و مسابقه ای بزنه

      1. امیرحسین

        داداش من فعلا بی ام و پر شتاب ترین ماشین جهانه

        ثانیاً بهترین دریفت جهان متعلق به بی ام و ست

  9. امیر

    با سلام و احترام
    بحث طرح شده در اینجا از قدیمیترین و داغترین بحثهای دنیای اتومبیله، اما جالب اینه که در تمام نظر سنجیهای به عمل اومده در جهان هنوز جملات تکراری و نظرات سنتی دیده میشه، اینکه منظور از طرح این بحث مقایسه دو برند در مجموع محصولات باشه که خوب یک بحث تقریبا اشتباهیه، چرا که در تحلیل و مقایسه برندها عموما از پارامترهای مدیریتی و رشد مالی و تکنولوژیکی بحث میکنن، اما اگر منظور بررسی محصولاته که خوب باز نظر فله ای دادن و یا مقایسه دو خودرو از دوبرند در دو کلاس کاملا متفاوت هم گار غلطیه.
    قطعن هر دو برند از برترین برندهای مطرح در دنیا هستند به طوری که مثلا در یک سال درآمد یکی از این دو برند بزرگ از درآمد نفتی ۱۴ کشور صادر کننده نفت حوزه خلیج فارس هم بالاتر بود ( البته در اون سال بهای هر بشکه نفت کمتر از ۲۰ دلار بود) اما همین نشان دهنده عظمت این برندها رو میرسونه، اما در کنار اون مثلا مقایسه اس کلاس مرسدس با ام ۳ بی ام دابلیو هم کار کاملا اشتباهیه، همچنین در سالهای اخیر رویکرد هر دو شرکت نفوذ و جذب سلایق مختلف، مختلط و متفاوته، بطور مثال دلیل ایجاد سری سی ال اس در مرسدس و یا ام ۶ گرند جذب گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال و ثروتمند متمایل به هیجانات و دارای حس رقابت بود بطوری که بسیاری از آپشنهای لاکچری که در سری اس و یا سری ۷ وجود داشت با تلفیقی از یک طراحی بسیار اسپرتی موجب تولد این رده از خودروها شد، همچنین در مقایسه سری های اس و ۷ دو سازنده هیچ جای حرفی وجود نداره و همه چیز در بی نهایت قرار داره، کسترش سری های اس یو وی در مرسدس از سه سری به دست کم ۶ سری و تولید سری آ ام گ جی تی و سری زد در هر دو برند برای رقابت با برند بینظیزی همچون پورشه و دست اندازی به بازار اون شرکت نشان دهنده قدرت مدیریت، اشتهای سیری ناپذیر در تصاحب و ایجاد بازارهای جدید و بزرگی این دو برند رو نشون میده، بنابراین مقایسه این دو برند مثل بازی شطرنج توسط افراد آماتور هست که برد یا باخت یک گروه سفید یا سیاه نشان دهنده برتری اون رنگ مهره ها در اصل بازی شطرنج نیست و یک تفریح سالم سرگرم کننده است، بی شک تک تک افراد که طرفدار هر کدوم از این برندها باشن و یا هر دو با یک بار رانندگی با مدلهای اس، اس ال، سی ال اس، آ ام گ جی تی، سی ال ای، جی ال کی و … اونهم با کیت آ ام گ و طراحی داخلی دیزاینو و یا سری ۷ ۵ ۴ ۳ یا زد با کیت ام پاور چنان تجربه ای رو درک خواهند کرد که دیگه به فکر مقایسه اونها نخواهند افتاد، زمانی که پشت فرمان یک سی ال اس و یا اس کلاس و یا یک سری ۷ بنشینید و به تصور اینکه چون در سری لوکس این برندها هستید قطعن هیجان و جنبه های اسپورت بودن رو تجربه نخواهید کرد اما با کمی فشار پدال گاز حس زمین لزره رو در روی صندلی خودتون ار غرش موتورها ۸ یا ۱۲ سیلندر اونها بهتون دست بده و بعد از درگیر کردن گریبکسهای هفت یا هشت دنده اونها با چنان شتابی به داخل صندلیها فشرده بشید که احساس کنید نفس کم آوردین و از شدت شتاب قلبتون از جاش بازی کنه و صدای غرش اگزوزهای این لوکس های به ظاهر تیتیش مامانی شمارو یاد اگزوزهای لامبوهای وحشیه ایتالیایی بندازه دیگه همچین فکرهایی به ذهنتون خطور نمیکنه … و من الله التوفیق

  10. حمید

    انتخاب بین کیفیت ژاپنی، زیبای و جذابیت ایتالیایی، قدرت و عضله آمریکایی و اصالت آلمانی کلا سخته!
    هرچند یکی از ماشینای مورد علاقه مM3 هستش، ولی ابهت برند بنز رو بیشتر میپسندم

  11. مجتبی

    به نظر من این نظر سنجی درست نیست ، چرا که بیشتر افرادی که نظر میدن هیچ وقت تجربه رانندگی با این خودرو ها را نداشته اند و فقط از نظر ظاهری می توانند نظر دهند. در ضمن هر دو کمپانی حتما هوشمند تر از آن هستند که مشتریان خود را در یک قشر یا سن خاص از دست بدهند ، هم bmw مدل های لوکس و تشریفاتی داره و هم Benz مدل های اسپرت و جوون پسند.
    در ضمن شما طوری در مورد راحتی و صدای کم Benz صحبت می کنید که انگار bmw مثل پیکان پر صر و صدا و خشنه ، اگه راحتی Benz را ۱۰۰ درصد درنظر بگیریم شاید Bmw هم ۹۰ باشه نه ۲۵ (منظورم اختلاف کمه)

  12. scope

    پایین صفحه نوشته : رسانه همکار NASA !!!
    با اینکه از چهره عالیجناب بی ام دبیلیو خوشم میاد اما از نظر فنی بنز یکم شاخ تره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه