شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. Arman ar10

    سلام.(قابل توجه ایکس باکس باز ها)کینکت نقطه ی قوت xbox هستش ولی مشکلی که برای xbox بازها پیش آمده، نداشتن پورت کینکت در xbox one s هستش و بخاطر حدود ۴۰ درصد کوچک شدن آن نسبت به xbox one معمولی این اتفاق رخ داده و باید به غیر از قیمت کینکت و بازی های آن ، یک هزینه ی ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومنی هم برای آداپتور کینکت پرداخت کنید. پس اگر برای کینکت one s xbox را به جای کنسولی دیگر انتخاب کردید و فکر بودجه ی آداپتور کینکت را برای xbox one slim را نکرده اید، تصمیم خود را اصلاح کنید و دوباره تصمیم گیری کنید و مطابق شرایط خودتان کنسول بازی خریداری نمایید.
    متشکرم.

  2. محمد

    من هر دو رو داشتم ولی ایکس باکس به خاطر اینکه توسط مایکروسافت پشتیبانی میشه تا حدودی قوی تره هم از نظر نرم افزار هم سخت افزار . البته تمام این شرایط درو مورد کسانیه که بازی های اورجینال تهیه میکنن نمیدونم اگه بخواندستگاه کپی خور بگیرن کدوم بهتره پلی استیشن فقط به خاظر حس نوستالوژیش واسم جذابه وگرنه ایکس باکس توی نو آوری خیلی جلوتره هم دسته هاش زیبا تر و مقاوم تره هم ایرادات گذشته رو مـثل باتری خور بودن دسته برطرف کرده هم از لحاظ نرم افزاری قدرت مانور بیشتری داری و کاربرد های بهتری داره میتونی راحت تر از پلی استیشن توش فیلم ببینی موزیک پخش کنی یا….

  3. علی

    به نظرم این مطلب رو به صورت رای گیری قرار دهید

  4. کیومرث قادری

    کنسول برای بازی کردن خریداری میشه. و با توجه به اینکه بازی هایی که منحصرا برای sony ساخته و عرضه چند سر و گردنی از بازی های microsoft بالاتر هستند ، پر واضح است که ps4 تنها گزینه روی میز است.

  5. KING GAMER

    از نظر من ایکس باکس وان خیلی بهتره من که گیمر هستم میگم PS4 مسخرس

  6. Amin Mirdavoudi

    نظرهارو که میخوندم خیلی تعجب کردم !!! ps4 اصلا قابل قیاس با xbox نیست. تمام گیمرهای حرفه ای فقط با xbox بازی میکنن. خیلی واضحه و مشخصه که ps4 به گرد پای xbox هم نمیرسه
    این همه دعوا نداره که. عجیبه والا!!!!

  7. محراب فرساد(master chief )

    من ایکس باکس وان رو انتناب میکنم….در بخش بازی خب من انحصاری های خاصی مثل سری هیلو،گرز اف وار،فورتزا و …اما جز یازی قابلیت های دیگری هم وجود داره که طرفداران ردموندی مثل من رو بخوبی قانع میکنه…بوده بعد از ۵ سال استفاده دائم از دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل های ویندوزی از جمله دسکتاپ،تبلت ها،مایکروسافت بند،سری لومیا وخب کنسول ماکروسافت،قطعا بت مثل نسل بعد در این نسل هم ایکس باکس ولن رو انتخاب کردم….اما چیزی که در کنار کنترلر و بازی های محبوبم من رو به کنسول ردموندی ها جذب میکنه،سیستم عامل ویندوز ۱۰ هستش.ماکروسافت از زمان ارائه سیستم عامل ویندوز ۱۰ قابلیتی رو معرفی کرد که ما رو بسیار راضی نگه داشت و اون هم قابلیت یونیورسال اپ بود….قابلیتی که به ما دارندگان دستگاه های ویندوزی این اجازه رو میده که اپ های مختلفی رو روی تمام دستگاه های مبتنی بر ویندوزمون تجربه کنیم و از طرفی با توجه به بخش ریجستری و قابلیت های اون میشه تا حد بسیار زیادی این کنسول رو به دسکتاپ های ما نزدیک تر کنه….و از طرفی باید توجه کرد که سیستم عامل یکپارچه ویندوز ۱۰ قطعا یک برتری بسیار بزرگ نسبت به کنسول طرف شرقی هست.

  8. حمید

    هر دوشون خوبن
    تفاوت در سخت افزار ناچیزه و چندان ملموس نیست
    به نظرم بازی های انحصاری رو ببینین و بر اساس اون کنسول بخرین

  9. میم الف

    بستگی داره که بخوایم توی آینده بازی کنیم یا الان…
    هر دوی این کنسول ها قابلیت های خاص خودشون رو دارن …
    که من از بین این دوتا x-box رو انتخاب می کنم

  10. علیرضا

    انتقاد :
    من خودم XBOX One S دارم ، اگه هم بخوام منصف باشم XBOX 360 دسته های خیلی افتضاحی داره و PS بهتر بود ولی در XBOX ONE واقعا عالی شده در حدی که در XBOX One S زیر دسته ها را دانه هایی گذاشتند که دست کمتر عرق کنه و اگه عرض کرد لیز نخوره

    نقطه ضعف :
    این مورد را در PS نمیدونم به چه صورت هست ولی در XBOX One S باید اینترنت خیلی خوب داشته باشی به حدی که اگه update را در XBOX غیر فعال نکرده باشی در حالت خاموش ، هم خودشو و هم بازی ها را update می کنه بدون اینکه روحت خبر داشته باشه ، فکر هم می کنی خاموشه ولی اینطور نیست !
    پس حتما update خودکار را غیر فعال کنید
    بازی های انحصاری PS واقعا بهتره ولی بازی های عمومی که بسیار بسیار بیشتر از انحصاری ها هستند اصلا خاطر آدم نمیاره که بازی انحصاری در XBOX One کمه که البته امسال جبران کردند و بازی ها خیلی زیاد شده
    بازی Gear of war در Xbox فوق العاده است

    نقاط مثبت :
    غیر از دسته زیبا و کار آمد XBOX امکان طراحی دسته به دلخواه در سایت microsoft (نه برای ما ایرانی ها) وجود داره
    دسته ها را میتونید به PC متصل کنید
    امکان بازی کردن با Laptop در شبکه داخلی وجود داره ، یعنی DVD را در Xbox میذاری ، با wifi لپ تاپ وصل میشی XBox و هرجای خونه باشی بازی می کنی بدون اینکه تلویزیون را مشغول کنی !
    Interface بسیار زیبا و کاربردی XBOX
    در نسخه XBOX One S هم پشتیبانی از بازی های قدیمی انجام میشه

  11. امیر

    دسته ps4 هم به کامپیوتر میخوره فقط نیاز به سیم دارد

  12. حسین

    XBOX ONE

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما