شما بگویید: PS4 Slim یا Xbox One S؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به مناسبت رونمایی از مدل باریک کنسول پلی‌استیشن۴، تصمیم گرفته‌ایم تا در قالب مطلب «شما بگویید»، دو مدل جدید کنسول‌های نسل هشتمی را در مقابل‌تان بگذاریم و از شما بخواهیم تا درباره‌ی این دو کنسول نظرتان را به ما بگویید. با این حال، برخلاف دیگر مقالات شما بگویید، این بار قضیه کمی فرق می‌کند: جواب سوال ما از همان ابتدا هم مشخص است.

مدل باریک ایکس‌باکس وان یا همان Xbox One S، نه تنها وزن کم و اندازه‌ای بسیار کوچک دارد، بلکه قابلیت‌های جدیدی را هم با خود به همراه آورده است. ایکس‌باکس وان اس به صورت پیش‌فرض می‌تواند با وضوح تصویر ۴K یا همان ۲۱۶۰p، تصاویر را پخش کند. این کنسول هم‌چنین از قابلیت نمایش تصاویر به صورت HDR پشتیبانی می‌کند. یک قابلیت بسیار بزرگ دیگر هم در ایکس‌باکس وان اس قرار داده شده است؛ این کنسول می‌تواند بلو-ری‌های ۴K را پخش کند. امکان پخش بلو-ری ۴K در پلی‌استیشن۴ اسلیم که هیچ، در پلی‌استیشن۴ پرو هم قرار ندارد.

XboxOne_S

از نظر ظاهری، ایکس‌باکس وان اس یکی از زیباترین کنسول‌هایی است که دید‌ه‌ایم. یکی از طراحان معروف و عالی‌رتبه‌ی مایکروسافت این کنسول را طراحی کرده و می‌توان به راحتی گفت که مایکروسافت برای این کنسول، سنگ تمام گذاشته است.

تمام این‌ها به کنار، ایکس‌باکس وان اس قیمتی برابر با ۲۹۹ دلار دارد، که تا همین یک هفته‌ی پیش هم از پلی‌استیشن۴ ارزان‌تر محسوب می‌شد.

بیاید نگاهی هم به پلی‌استیشن۴ اسلیم بیاندازیم. کنسول جدید سونی، از نظر ظاهر شبیه به دو نان تست می‌ماند که کج روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. از کیفیت ساخت‌اش هم نپرسید که در مقایسه با ایکس‌باکس وان، حرفی برای گفتن ندارد. از نظر قابلیت‌ها، این کنسول کلا توانایی خروجی تصویر به صورت ۴K را ندارد و سونی این قابلیت را برای پلی‌استیشن۴ پرو رزرو کرده است.

ps4-slim-1

ایکس‌باکس وان اس حتی امکان استریم محتوای ۴K از شبکه‌های مختلفی مثل نت‌فلیکس را هم دارد که اگر می‌خواهید آن را روی پلی‌استیشن ببینید، باید در مدل پرو پلی‌استیشن۴ دنبال‌اش بگردید.

سونی حتی در مدل اسلیم پلی‌استیشن۴، خروجی اپتیکال صدا را حذف کرده است تا بتواند هزینه‌ی ساخت را تا حد ممکن کاهش دهد.

پس از اینکه سونی آن همه از سر و ته کنسول جدیدش زده، قیمت مدل معمولی پلی‌استیشن۴ تازه با قیمت ایکس‌باکس وان اس یکسان شده است.

می‌خواهیم از شما هم درباره‌ی دو کنسول جدید سونی و مایکروسافت بپرسیم؛ طوری که قصد داشته‌ایم فقط این دو مدل را با هم مقایسه کنیم و قرار نیست، مثل سوال قبلی که از شما پرسیده بودیم، بازی‌ها و قابلیت‌های کنسولی پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان را در مقابل هم قرار دهیم. شما هم نظرتان را درباره‌ی پلی‌استیشن۴ اسلیم و ایکس‌باکس وان اس بگویید و بگویید که شما، پلی‌استیشن۴ اسلیم را چگونه می‌بینید.

تمام این‌ها را گفتیم، اما باز هم این سوال را از شما می‌پرسیم: PS4 Slim یا Xbox One S؟

 

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱۷ دیدگاه
  1. Avatar علی براریان

    خیلی خوبه ایکس باکس وان اس
    خیلی اشغاله پی اس چهار بهش فکر که می کنم نابود می شم

  2. Avatar Amir Abbasi

    سلام به دوستان عزیز و گرامی.
    وقتتون بخیر.
    من تقریبا بیشتر نظرات رو خوندم و خیلیا تعصبی نظر داده بودن که خب این یکم ناراحت کننده است.من خودم از بچگی عشق سونی و پلی استیشن داشتم و کلا دیوونه ی پلی استیشن بودم.الان هم هستم…
    ولی اگه خیلی منطقی بخوام نظرم رو بگم..
    ایکس باکس وان اس خب خریدش معقولانه تره برای کاربرای ایرانی.ارزون تره و اینکه اصل و فیک نداره،بازی هاش‌به نسبت بهتره،امنیتش،سرعتش ،سیستم عاملش و امکانات دیگه اش خب واقعا ماکروسافت سنگ تموم گذاشت برای کل کل با سونی.خیلی تلاشش قابل قبول بود و حقش این بود که از سونی جلو بزنه….
    از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی خب اگه تعصب رو بذارم کنار…
    ماکروسافت کنسول بهتری ارائه کرده
    از لحاظ امکانات بازم ماکروسافت
    ولی تنها دلیلی که سونی برتری داره نسبت به ماکروسافت،
    اصالتش و بازی های انحصاری که داره.

  3. Avatar Aidin

    به نظر من xbox one بهتره

  4. Avatar ناشناس

    XBOX ONE S بهتره زیرا هم می تونه ویدیو ۴k بلوری پخش کنه هم می تونه همه بازی ها رو به صورت ۴K اپسکیل نشون بده واین برتری XBOX ONE S به PS4 SLIMهست

  5. Avatar Amir Hossein

    به نظر من کلا Xboxاز psبهتره ولی به طور کلی اگه می خواید ایکس باکس بخرید یا مدل اس بگیرید یا ایکس مدله ایکسش قوی ترین کنسول جهانه من خودم ایکس دارم عالیه واز پی تس فور پرو خییییییلی بهتره????

  6. Avatar دانیال

    سلام دوستان شخصا ایکس باکس وان اس را پیشنهاد میدم به دوستانی که تازه میخواهند کنسول بگیرن و از کیفیت خیلی خوب و عالی بهره ببرند و خودم شخصا ایکس باکس وان اس دارم و واقعن از همه نظر عالی و کیفیتش با پی اس فور اسلیم فرقی نمیکنه بلکه اگر تلویزیون فورکی هم دارین تا فور کی هم جواب میده اینم یک قابلیت خوب ایکس باکس در برار پی اس فور

    با تشکر

  7. Avatar خروس قندی

    با سلام
    بنظر من ایکس باکس وان از پلی ۴ هم از نظر کیفیت و هم از نظر بازی هایش بهتره
    بنظر من ایکس باکس وان را بخرید

  8. Avatar محمد

    یه سورپرایز برای پی اس ۴ دارها پی اس ۵ داره میاد و همون کاری با شما میکنه که یا پی اس ۳ دارها کرد پس همچنان از سونی حمایت کنید چون دوست شماست

    1. Avatar Ali.p

      Xbox one هم با xbox 360 همین کارو کرد چه فرقی داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه