شما بگویید: PS4 Slim یا Xbox One S؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به مناسبت رونمایی از مدل باریک کنسول پلی‌استیشن۴، تصمیم گرفته‌ایم تا در قالب مطلب «شما بگویید»، دو مدل جدید کنسول‌های نسل هشتمی را در مقابل‌تان بگذاریم و از شما بخواهیم تا درباره‌ی این دو کنسول نظرتان را به ما بگویید. با این حال، برخلاف دیگر مقالات شما بگویید، این بار قضیه کمی فرق می‌کند: جواب سوال ما از همان ابتدا هم مشخص است.

مدل باریک ایکس‌باکس وان یا همان Xbox One S، نه تنها وزن کم و اندازه‌ای بسیار کوچک دارد، بلکه قابلیت‌های جدیدی را هم با خود به همراه آورده است. ایکس‌باکس وان اس به صورت پیش‌فرض می‌تواند با وضوح تصویر ۴K یا همان ۲۱۶۰p، تصاویر را پخش کند. این کنسول هم‌چنین از قابلیت نمایش تصاویر به صورت HDR پشتیبانی می‌کند. یک قابلیت بسیار بزرگ دیگر هم در ایکس‌باکس وان اس قرار داده شده است؛ این کنسول می‌تواند بلو-ری‌های ۴K را پخش کند. امکان پخش بلو-ری ۴K در پلی‌استیشن۴ اسلیم که هیچ، در پلی‌استیشن۴ پرو هم قرار ندارد.

XboxOne_S

از نظر ظاهری، ایکس‌باکس وان اس یکی از زیباترین کنسول‌هایی است که دید‌ه‌ایم. یکی از طراحان معروف و عالی‌رتبه‌ی مایکروسافت این کنسول را طراحی کرده و می‌توان به راحتی گفت که مایکروسافت برای این کنسول، سنگ تمام گذاشته است.

تمام این‌ها به کنار، ایکس‌باکس وان اس قیمتی برابر با ۲۹۹ دلار دارد، که تا همین یک هفته‌ی پیش هم از پلی‌استیشن۴ ارزان‌تر محسوب می‌شد.

بیاید نگاهی هم به پلی‌استیشن۴ اسلیم بیاندازیم. کنسول جدید سونی، از نظر ظاهر شبیه به دو نان تست می‌ماند که کج روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. از کیفیت ساخت‌اش هم نپرسید که در مقایسه با ایکس‌باکس وان، حرفی برای گفتن ندارد. از نظر قابلیت‌ها، این کنسول کلا توانایی خروجی تصویر به صورت ۴K را ندارد و سونی این قابلیت را برای پلی‌استیشن۴ پرو رزرو کرده است.

ps4-slim-1

ایکس‌باکس وان اس حتی امکان استریم محتوای ۴K از شبکه‌های مختلفی مثل نت‌فلیکس را هم دارد که اگر می‌خواهید آن را روی پلی‌استیشن ببینید، باید در مدل پرو پلی‌استیشن۴ دنبال‌اش بگردید.

سونی حتی در مدل اسلیم پلی‌استیشن۴، خروجی اپتیکال صدا را حذف کرده است تا بتواند هزینه‌ی ساخت را تا حد ممکن کاهش دهد.

پس از اینکه سونی آن همه از سر و ته کنسول جدیدش زده، قیمت مدل معمولی پلی‌استیشن۴ تازه با قیمت ایکس‌باکس وان اس یکسان شده است.

می‌خواهیم از شما هم درباره‌ی دو کنسول جدید سونی و مایکروسافت بپرسیم؛ طوری که قصد داشته‌ایم فقط این دو مدل را با هم مقایسه کنیم و قرار نیست، مثل سوال قبلی که از شما پرسیده بودیم، بازی‌ها و قابلیت‌های کنسولی پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان را در مقابل هم قرار دهیم. شما هم نظرتان را درباره‌ی پلی‌استیشن۴ اسلیم و ایکس‌باکس وان اس بگویید و بگویید که شما، پلی‌استیشن۴ اسلیم را چگونه می‌بینید.

تمام این‌ها را گفتیم، اما باز هم این سوال را از شما می‌پرسیم: PS4 Slim یا Xbox One S؟

 

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱۷ دیدگاه
  1. محمد

    به نظر من مایکروسافت فلسفه slim رو متوجه نشده یا خودش رو زده به متوجه نشدن با اضافه کردن توانایی ها در نسخه ی اسلیم خواسته ناتوانی ها وشکستش رو تو نسخه ی اصلی جبران کنه . من اگه بخوام بین این دو تا انتخاب کنم x.box one S رو انتخاب می کنم اما به طور کلی این مقایسه با کاری که مایکروسافت کرده و نه تنها اسلیم رو از هر لحاظ ظعیف تر نکرده بلکه قدرتمند تر هم کرده ،مقایسه نا درستیه ، این دو کنسول فقط پسوندی مشابه هم دارند و فلسفه ی ارائه ی آن ها به بازار کاملا متفاوته(یکی برای جبران عقده عقب افتادگی و دیگری با خیالی آسوده برای ادامه ی راه سری اسلیم به شکل همیشگی)

    نویسنده ی محترم شما کلا مشخصه که عشق ایکس باکسی اصلا یه کاری کردی که حتی به نظر هم نمیرسه کمی بی طرف نوشته باشی بعد هم یه شرطایی برای مقایسه یه ما گذاشتی که کلا نسخه ps4 رو پیچیده باید بدونی که آدم کنسول رو با بازی هاش و امکانات کنسولیو نرم افزاریش میخره پس این ها هم باید تو مقایسه دخیل باشن

    1. Pzp

      حال کردم باهات دمت گرم و اینم من میگم که ما هم به طرفدار های xbox احترام میگزاریم ولی نا گفته نماند که اگر ایکس باکس وان اس مهشر بود خرید هایی که دنیا انجام داده پی اس فور اسلیم بیشتر نمیشد

  2. سامان

    Xbox One S

  3. مهراد

    ۱. اختلاف سخت افزار و نرم افزاری دو تا کنسول در حدی نیست که بخوام کنار هم بذارم و مقایسه‌شون کنم..
    ۲. کیفیت بازی های انحصاری رو فن‌های PS میگن بهتر هست، خب گروه مقابلشون هم میگن Xbox چیزی کم نداره.. اینوهم معیار قابل مقایسه‌ای برای امثال من که هیچکدومشون رو تجربه نکردن نمیشه دونست.
    ۳. با پیش فرضهای بالا، (درست یا غلط!؟) “کیـنـکـت” وزنه رو به سمت ایکس باکس سنگینتر میکنه..و قابلیتها و سرگرمیهای ایکس باکس رو برای خانواده‌ها بیشتر میکنه

    1. BEMOVE

      دوست عزیز کینکت بود که باعث عقب افتادن وحشتناک مایکرو سافت شده (قیمت کنسول با کینکت اختلاف ۱۰۰ دلاری با ps4 داشت) طوری که تو کنسول جدید وان اس هیچ خبری از کینکت و پورتش نیست ، بعدشم هیچ بازی جالبی هم براش نیس و کلا وسیله ای بلا استفاده هستش

  4. رامین

    خوب نویسنده عزیز شما که نظر خودتو دخالت دادی تو متن!
    شما خواننده رو گیج کردین!
    وان اس میتونه فیلم ای ۴k پخش کنه..ولی بازی با کیفیت ۴k پخش نمیشه!چون اصلا قدرتشو نداره!!
    شما نگفتین قدرت خام گرافیکی وان اس هنوز از ps4 چه اسلیم و چه معمولی ضعیفتره!
    قابلیت Hdr هم که با اپدیت به ps4 معمولی داده میشه!چه برسه به اسلیم!
    بازی های انحصاری و نمره بالای بازی های سونی هم که بماند!
    دسته عالی ps4 هم که بماند!! کسایی که ps4 ندارن کافیه یه بار با دوال شاک ۴ gta v رو بازی کنن و تا بفهمن لذت ینی چی!

    1. Mostafa

      با دسته کاملا مخالفم همه می دونن که ایکس باکس بهترین دسته ی بازی رو بین کنسول های گیم داره

      1. رامین

        این همه کیا هستن؟؟
        والا من با جفت دسته ها کار کردم!!جدا از بحث عادت دست..
        دسته ps4 از نظر من سرتره…
        اسپیکر روی دسته شدیدا لذت بازی gta رو افزایش داده
        جک ۳.۵ صدا رو دسته
        تاچ پد روی دسته
        دکمه شیر که واقعا باهاش حال میکنم
        نوار نوری دسته که باز تو بازی مثل gta عالی کار میکنه..

        دسته اکس باکس ؟؟؟

  5. شایان

    کنسول میخریم که گتد اف وار بازی کنیم آنچارتد بازی کنیم واقعیت اینه که عناوین انحصاری سونی خیلی قوی هستن و همیشه عناوینی داره که متای بالای ۹۵ میگیرن خرید کنسول سونی عقلانی تره اینم در نظر بگیرین تو ایران اکثرا سونی دارن و گیر آوردن بازیاش خیلی راحته.

  6. مانی

    چند نکته:
    ۱- کیفیت ps4 slim تایید شد که همانند ps4 قبلی است و اون نسخه که قبلا منتشر شده تستی بوده و کیفیت نهایی این کنسول نبوده.
    ۲- مصرف انرژی در ps4 slim بطور متوسط پنجاه درصد کمتر شده که موجب کاهش سروصدای فن ها و نویز به میزان بالایی شده.
    ۳- از آنجایی که قدرت پردازش ps4 slim همان ps4 معمولی است و xbox one s هم تغییر محسوسی از نظر قدرت پردازشی نداشته، باز هم ps4 slim به شکل معنی دار و زیادی قویتر از xbox one s است.
    ۴- تنها قابلیت xbox one s پخش فیلم های بلو ری ۴k است که با توجه به قیمت سرسام آور این دیسکها و فراگیر نبودن آن، عملا غیر قابل استفاده است.
    نتیجه :
    بدون کوچکترین تردیدی ps4 slim بسیار بهتر و قویتر از xbox one s است و مناسب ترین انتخاب.

  7. پیمان 61

    Xbox One S

  8. BEMOVE

    بعضی از دوستان از کیفیت ساخت حرف زدن و کنسول ها رو از لحاظ کیفیت ساخت بررسی کردن،در جواب این دوستان گل بگم که کنسول بازی مثل گوشی نیست که یکسره دستتون باشه یا بیرون میری بزاری تو جیبتون. اونو میزارین زیر میز تلویزیون و شاید ( شاید!) بخواید کلا با اون تو زمان دیسک عوض کردن تماس داشته باشین و کسی نیس که کنسول رو به خاطره کیفیت ساختش بخره، دوما با این اینترنت حلزونی و قیمت بالای دیسک های بلوری فور کی محتوای فیلم هم خیلی زیاده و کسی هم کنسولش رو برای فیلم دیدن نمیخره (ما تو قیمت بازی ها موندیم دیگه فیلم فور کی جای خود)،از لحاظ سخت افزاری جای شکی در قدرت بیشتر پردازش بازی و نسبت تصویری بازی بیشتر در پلی استیشن نیست (حتی تا بازی های چند پلتفرمی!) و پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی ار رو هم بهش اضافه کنین تا به بهتر بودن اسلیم ایمان بیارین، قابلیت اجرای اچ دی ار که در هر دو کنسول هست و حتی با یه آپ دیت به مدل های قبلی هم میاد(احترام به مشتری)،بازی های انحصاری فوق العاده مثل Day gone, uncharted 4,God Of War4,Gran torismo, death stranding و… هم به اینا اضافه کنین….
    البته کنسول جدید ضعف هایی مثل نداشتن خروجی اپتیکال صدا و در کل نداشتن طراحی دل چسب اشاره کرد که البته هیچ تاثیری روی تجربه گیمینگ نداره
    در ضمن اینم بگم که سونی بیشتر از مایکرو هوای طرفدارا و خریداراش رو داره (اضافه کردن اچ دی ار به مدل های قبلی و داشتن شبکه آنلاین بهتر و تجربه گمینگ و قدرت بهتر در قبال قیمتی برابر شاهد این مدعاست البته اینم بگم که مایکرو سافت پشتیبانی از نوآورانه ترین محصول گیمینک خودش رو (کینکت) رو قطع کرده که توهین به مشتری حساب میشه حتی تو کنسول جدیدش رد پایی ازش و پورت کینکت نیست…)

  9. سعید

    سلام،به این نکته اشاره نکردین که برای دیدن فیلم و محتوای ۴k به نمایشگر با این وضوح احتیاجه،که اونم تو کشور ما تقریبا نایابه(بخاطر قیمتش)پس نباید زیاد رو این قابلیت مانور بدیم ،بنظرم تنها دلیل گرایش مردم به ps4قیمت پایین بازیاش و اکانتای هکیه و نه چیز دیگه ای،اگه ماکروسافت کوتاه بیاد ،طوری که لا اقل واسه گوش دادن یه اهنگ ازمون پول نگیره واقعا نه فقط از سونی بلکه برترین شرکت حوزه فناوریه،ایندفه ماکروسافت سنگ تموم گذاشته

    1. Pzp

      اولن اینکه اکانت هکی بریزی تو کنسول کنسول بن میشه این جواب اولی جواب دومی دلیل محکم بیار

  10. Smash

    ، من کار به Slim و Fat و نمیدونم، اکسترا و نئو و عقرب و مار و اژدها و ایجور چیزا ندارم . هر چی باشن یا PS ـَن یا Xbox .
    از همون اول تا به حال، هیچ نسلی نبوده که من برتریِ Xbox رو ببینم.
    ، اصلاً فرض کنیم تو زمینه قدرت سخت افزاری و آنلاین و غیره Xbox بهتره. ولی من “فقط یه دونه” از فرانچایزهای اختصاصی PS رو با کل اختصاصیهای Xbox عوض نمیکنم.
    ، کــلــاً فضای گیمری ای که سونی ساخته خیلی سرتره.

    اینارو گفتم که بگم چون نظرم اینه، به این سوال که “PS4 Slim یا Xbox One S؟” میگم «هیچ کدوم». یعنی اگه بخوام انتخاب کنم یا میگم PS4 معمولی یا میمونم واسه پرو.
    ** ولی بازم اگه “مجبور” باشم PS4 Slim رو انتخاب میکنم.

    Xbox چون تو شروع نسل هشتم شکست خورد و خودش رو خیلی عقب دید، یه سری اقداماتو استارت زد. مثلاً به فکر قوی تر کردن بازی های اختصاصیش افتاد. الانم این Xbox One S خوشگل که فلان طراح طراحیش کرده و ۴K داره و قیمتش کمه و اینا… ، یکی از همون اقداماته. Scorpio هم که کلاً قراره سیستم کنسولهارو به هم بزنه.
    عاشق چشم و ابروی سونی نیستم، اگه تا چندسال دیگه Xbox جلو زد میریم سمت اون. هر کدوم حالش بیشتر بود. شاید بعضیها هم خودشونو راحت کنن و بگن هر دو. ولی نظر من فعلاً » PlayStation .

  11. Matinmni

    به نظر من ایکس باکس اسلیم یه سر و گردن بالاتره از نظر طراحی که اصلا قابل مقایسه نیستن ولی یه طرح جالب مایکروسافت که با ۵۰ دلار میشه کنسول قبلیتو بدی و ایکس باکس اسلیمو بگیری خیلی میتونه فروش این کنسولو بالا ببره

  12. Arshia

    به نظر من xbox one s گزینه های بیشتری رو برای راحتی کاربر داره ولی چیزی که باید در نظر بگیریم
    Play staion vr که قیمت کمی داره و اگر بخوایم ازش استفاده کنیم گزینه ی بهتر ps4 خواهد بود و در کل بازی های انحصاری ps4 کمی بیشتر و بهتر هستن
    همچنین جفتشون از۴k و HDR پشتیبانی میکن و قابلیت اضافه ی پخش بلوری ۴k برای xbox one s
    خیلی تو ایران کابردی نخواهد بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما