هایلایت؛ صعود دراماتیک آرژانتین و روز خداحافظی استرالیا با جام جهانی ۲۰۱۸

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
جام جهانی 2018

تیم فرانسه بالاتر از دانمارک به عنوان صدرنشین گروه سوم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد.

روز دوم دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸، با برگزاری دو بازی همزمان از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد. تیم فرانسه که صعودش قطعی شده بود به نتیجه تساوی بدون گل مقابل دانمارک رضایت داد و در دیگر بازی هم تیم استرالیا با دو گل مقابل پرو شکست خورد.

بازی‌های تیم‌های فرانسه و دانمارک متعادل آغاز شد و ادامه کار تیم دانمارک در دو صحنه خطرناک ظاهر شد اما استیو ماندانا که در این بازی به جای هوگو لوریس در درون دروازه فرانسه قرار گرفته بود توانست از دروازه تیمش محافظت کند تا نیمه اول مساوی شود. دانمارک نیمه دوم را بهتر آغاز کرد روی ضربه آزاد کریستین اریکسن می‌توانست به گل برسد اما ماندانا بار دیگر مانع او شد. فرانسه که صعودش قطعی شده بود و دانمارک هم که می دانست با نتیجه تساوی می تواند صعود کند در ادامه کار تلاش چندانی برای گلزنی کردند تا این بازی سرد و بی روح بدون گل زده به پایان برسد و بدین ترتیب نخستین تساوی دبون گل جام بیست و یکم رقم بخورد.

در دیگر بازی این گروه تیم پرو در دقیقه ۱۸ با شوت زیبای آندره کاریو به گل رسید. استرالیا در ادامه برای زدن گل تساوی جلو کشید و در دقیقه ۲۸ روی حرکت خوب توماس روجیک تا آستانه گلزنی رفت اما دروازه‌بان پرو با یک عکس‌العمل درخشان مانع گلزنی او شد تا نیمه اول با برتری پرو تمام شود. تیم پرو که حذفش از قبل قطعی شده بود در دقیقه ۵۰ روی یک کار تیمی خوب توسط پائولو گوئررو به گل دوم خودش هم رسید. استرالیا در ادامه بازی با وجود در اختیار داشتن مالکیت توپ بیشتر نتوانست موقعیت جدی روی دروازه خلق کند تا پرو با پیروزی با جام خداحافظی کند.

با این نتایج تیم فرانسه با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد و حریف تیم دوم گروه چهارم خواهد شد. تیم دانمارک هم با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه سوم صعود کرد. تیم پرو با ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و استرالیا هم با یک امتیاز قعرنشین شد.

آرژانتین در شب صدرنشینی کرواسی توانست صعودی دراماتیک به مرحله یک هشتم جام جهانی داشته باشد.

روز دوم دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸، با برگزاری دو بازی همزمان از گروه چهارم در ساعت ۲۲:۳۰ به پایان رسید. در مهمترین بازی تیم آرژانتین با نتیجه ۲-۱ مقابل نیجریه پیروز شد و در دیگر بازی هم تیم کرواسی با همین نتیجه از سد ایسلند گذشت.

بازی‌های تیم‌های آرژانتین و نیجریه با برتری آلبی سلسلته آغاز شد و این تیم در دقیقه ۱۴ روی پاس زیبای اور بانگا و ضربه زیبای لیونل مسی به گل رسید. آرژانتینی‌ها در دقیقه ۳۴ تا آستانه زدن گل دوم پیش رفتند اما ضربه آزاد زیبای مسی به تیر دروازه برخورد کرد تا نیمه اول با برتری تیم خورخه سمپائولی به پایان برسد. تیم نیجریه در همان ابتدای نیمه دوم با تصمیم بحث برانگیز داور که خطای خاویر ماسکرانو روی بازیکن حریف هنگام کرنر ارسالی را اعلام کرد صاحب پنالتی شد. ویکتور موزس این ضربه را گل کرد تا بازی مساوی شود. تیم آرژانتین پس از این گل سراپا حمله شد اما این بازیکنان نیجریه بودند که روی ضد حملات خطرناک‌تر ظاهر می‌شدند و در دقیقه ۷۶ اعتقاد به خطای هند مارکوس روخو داشتند اما داور در یک تصمیم جنجالی دیگر پس از بازبینی تصاویر ویدیویی دستور به ادامه بازی داد. حملات آرژانتین ادامه پیدا کرد تا این تیم در دقیقه ۸۷ روی سانتر مرکادو و ضربه زیبای روخو که جلو کشیده بود به گل دوم خودش دست یافت و توانست پیروز بازی شود.

در دیگر بازی این گروه تیم‌های کرواسی و ایسلند به مصاف هم رفتند. تیم ایسلند که برای صعود به پیروزی نیاز داشت بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۴۰ صاحب جدی‌ترین موقعیت خودش شد اما شوت محکم فینبوگاسون با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. تیم کرواسی در دقیقه ۵۱ تا آستانه گلزنی پیش رفت اما ضربه میلان بادلی به تیر دروازه ایسلند خورد. بادلی تنها لحظاتی بعد روی سانتر ارسالی موفق شد با یک ضربه زیبا دروازه ایسلند را باز کند. ایسلند پس از این گل سراپا حمله شد و در دقیقه ۵۶ می‌توانست گل تساوی را بزند اما ضربه اینگاسون به تیر دروازه خورد. حملات ایسلند سرانجام نتیجه داد و این تیم در دقیقه ۷۶ صاحب به دلیل خطای هند مدافع کرواسی ضربه پنالتی شد. گیلفی سیگوردسون این ضربه را گل کرد تا بازی مساوی شود. ایسلند به حملاتش ادامه داد اما این کرواسی بود که در دقیقه ۹۰ با ضربه زیبای ایوان پریشیچ به گل دوم خودش رسید و پیروز شد.

با این نتایج، تیم کرواسی با ۹ امتیاز صدرنشین شد و در مرحله بعد باید با دانمارک بازی کند. تیم آرژانتین صعودی دراماتیک داشت و با ۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و حریف فرانسه شد. تیم‌های نیجریه و ایسلند هم به ترتیب با ۳ و یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

خلاصه بازی‌های دیشب را در زیر ببینید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه