صفر تا ۴۰۰، فقط نیم‌دقیقه! (ویدیو تست شتاب بوگاتی شیرون)

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در زمان‌های دور، ماشین‌هایی می‌ساختند که برای رسیدن به سرعت‌ ۱۰۰ کیلومتر، باید خودمان را نیم‌دقیقه‌ای مشغول به انجام کاری می‌کردیم، ولی امروز همه چیز عوض شد. چراکه مثلا در بوگاتی شیرون، می‌توانیم ظرف ۳۲.۶ ثانیه از حال سکون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسیم! ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت عدد غیرقابل تصوری است که احتمالا هیچ‌کدام از ما  شانسی برای تجربه‌ی آن در خودروی امروزی نداشتیم!

به لطف پیشرانه قدرتمند ۱۶ سیلندر با حجم ۸ لیتر، شاهد حداکثر توان خروجی ۱۵۰۰ اسب‌بخار و ۱۶۰۰ گشتاور نیوتون‌متر هستیم؛ موتوری که با غرش خودش می‌تواند زمین را به لرزه درآورد. بوگاتی ادعا کرده که حداکثر سرعت شیرون، ۲۶۱ مایل بر ساعت (۴۲۰ کیلومتر بر ساعت است) که حدود ۵ کیلومتر بر ساعت از رکورد تاپ‌اسپید بوگاتی ویرون WRE در سال ۲۰۱۰ بیشتر است.  امروز قصد داریم تا کلیپ تست شتاب بوگاتی شیرون از سرعت ۰ تا ۲۴۹ مایل بر ساعت (تقریبا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت) ظرف ۳۲.۶ ثانیه را ببینیم.

بر اساس این ویدیو و آزمایش آن در محیط واقعی، شیرون قادر است ظرف ۲.۴ ثانیه از حال سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۶.۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد! این هایپرکار هم‌چنین می‌تواند برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر ب ساعت شما را ۱۳.۶ ثانیه منتظر بگذارد و اگر شور رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارید، کافی است به این هایپرکار، ۳۲.۶ ثانیه فرصت دهید!

آیا شما هم طرفدار بوگاتی شیرون هستید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar ///mahdispd

    بازدهی این موتور های بوگاتی آنچنان زیاد نیست.مرسدس بنز cla با موتور ۴ سیلندرش بالای ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه.دوما فیلم بردار ببین چه ماشینی داشتهه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه