انقلاب طراحی آیفون‌های اپل از امسال صورت می‌گیرد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
آیفون SE 2

مدت‌هاست که شنیده‌ایم اپل می‌خواهد طراحی آیفون‌های امسال را تمام و کمال تغییر دهد؛ طوری که دیگر قرار نیست خبری از طراحی ظاهری آیفون ۶ باشد و تمام مدل‌ها، زبان طراحی آیفون ۱۰ را ادامه خواهند داد. شایعات می‌گویند که امسال شاهد رونمایی از سه مدل جدید آیفون ۱۰ خواهیم بود. با این حال، به غیر از مدل‌های اصلی آیفون، نباید مدل ارزان‌تر آن یعنی آیفون SE را ندیده بگیریم؛ مدلی که به خاطر قیمت پایین‌تر خود در مقایسه با دیگر آیفون‌ها، فروشی بسیار خوب دارد. هفته‌ی گذشته پیش شنیده بودیم که اپل برنامه‌های جدیدی برای iPhone SE دارد و امروز اطلاعات بیشتری از این گوشی کسب کردیم.

رندرهای هفته‌ی گذشته‌ی مدل جدید آیفون SE به کنار، به تازگی توانسته‌ایم حتی طراحی‌های دیگری هم از آن ببینیم. شرکت Mobile Fun، سازنده‌ی لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیجیتال، در کنار انتشار رندرهایی از قاب‌های خود برای مدل ۲۰۱۸ گوشی آیفون SE هم‌چنین اطلاعات دیگری هم از گوشی منتشر کرده است.

آیفون SE 2

بد نیست به سابقه‌ی خوب کسی که این عکس‌ها را منتشر کرده است هم اشاره کنیم. تصاویر جدید و طراحی‌های آیفون ۱۰ از سوی Olixar منتشر شده‌اند؛ کسی که در طول دو سال گذشته طراحی‌های دقیق گوشی‌هایی مثل آیفون ۱۰، گلکسی اس ۹، گلکسی نوت ۸، گلکسی نوت ۷ و هم‌چنین آیفون ۷ را منتشر کرده بود.

به همین دلیل هم کم و بیش مطمئن شده‌ایم که اپل می‌خواهد یک آیفون ۱۰ در اندازه‌ی آیفون SE بسازد؛ طوری که می‌توانیم از همین حالا منتظر یک آیفون SE با صفحه‌ی نمایش بدون حاشیه و تکنولوژی تشخیص چهره‌ی Face IDباشیم.

براساس اطلاعات فایل CAD منتشر شده از آیفون SE جدید، می‌توان گفت که ابعاد این گوشی ۱۲۱.۰۴ میلی‌متر در ۵۵.۸۲ میلی‌متر است. یعنی مدل ۲۰۱۸ گوشی آیفون SE حتی از مدل فعلی هم کوچکتر خواهد بود. آیفون SE در حال حاضر ابعادی برابر با ۱۲۳.۸ در ۵۸.۶ میلی‌متر دارد. یعنی به احتمال زیاد با یک صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی روی آیفون SE جدید طرف خواهیم بود. آیفون ۱۰ هم بدنه‌ای به اندازه‌ی یک آیفون ۸ دارد، ولی به جای یک صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچی یک صفحه‌ی نمایش ۵.۸ اینچی را در این بدنه جای داده است.

آیفون SE 2

به نظر می‌رسد که اپل طراحی بدنه‌ی گوشه‌دار آیفون SE فعلی را در مدل جدید هم حفظ خواهد کرد. با این حال، جنس فلزی پشت بدنه‌ی گوشی از فلز به شیشه تغییر خواهد کرد تا بتوان از شارژ بی‌سیم هم روی گوشی استفاده کرد. در واقع، تنها مشکلی که احتمالا آیفون SE جدید خواهد داشت، حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است، که البته انجام چنینی کاری از سوی اپل کاملا قابل پیش‌بینی است و دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

در حال حاضر تنها سوالی که باقی می‌ماند، چگونگی نام‌گذاری آیفون SE جدید است. این احتمال وجود دارد که یکی از سه آیفون جدید امسال، آیفون SE ارتقا یافته باشد. ممکن است با یک آیفون Xs و یک آیفون Xs Plus روبرو شویم و گوشی سوم، آیفون X SE نام‌گذاری شود.

آیفون SE 2

از طرف دیگر هم ممکن است اپل سه آیفون ۱۰ خود را حفظ کند و آیفون SE جدید را جدای از آن‌ها معرفی و نام‌گذاری کند. در این صورت هم ممکن است با دو حالت نام‌گذاری آیفون SE مدل ۲۰۱۸ یا آیفون SE 2 برخورد کنیم.

اگر اپل بتواند طراحی ظاهری و قابلیت‌های بسیار خوب آیفون ۱۰ را در مدل جدید آیفون SE حفظ کند و در عین حال، قیمتی معقول برای آن در نظر بگیرد، از همین حالا باید منتظر یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین محصولات حوزه‌ی تکنولوژی باشیم. شرکت اپل اصلا وضعیت بدی ندارد، ولی شاید آیفون SE 2 دقیقا همان چیزی باشد که مدت‌هاست از اپل انتظارش را داریم.

می‌توانیم مطمئن باشیم که در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بیشتری از آیفون‌های امسال منتشر شوند، ولی اگر منتظر انتشار اطلاعات رسمی از این گوشی‌ها هستید، باید تا شهریور و رویداد سالانه‌ی اپل برای رونمایی آیفون‌ها صبر کنید.

منبع: Forbes

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    این عالیه، صفحه ۵ اینچی با بدنه جمع و جور و کناره های آیفون ۵ و قیمت منطقی، من که از الان دلم خواست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه