علت مرگ ۲۰۰ هزار آنتلوپ‌ مشخص شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند ماه پیش، حدود ۲۰۰ هزار آنتلوپ، به‌طور ناگهانی در کشورهای مختلفی مردند؛ طوری که ۸۰ درصد از جمعیت این حیوانات در قزافستان نابود شد. محققان اخیرا این مرگ‌ها را به باکتری‌هایی نسبت می‌دهند که تا به حال تصور می‌شد کاملا بی‌ آزار هستند.

بیش از ۸۰ درصد از جمعیت آنتلوپ قزاقستان مرده‌اند.

بر اساس گزارش «لایو ساینس»، ۶۰ هزار بزکوهی تنها در چهار روز در قزاقستان مردند. در همین حین که محققان و پزشکان مشغول بررسی این موضوع بودند، گله‌های بزرگ دیگری از این حیوانات در کشورهای دیگر دنیا از بین رفتند.

محققان می‌گویند که در ابتدا موضوع را جدی نگرفتند، چون این مرگ و میرها چندان هم غیرطبیعی نیست، اما زمانی که این پدیده با سرعت و گستردگی بالایی به مناطق دیگر دنیا رسید، آن‌ها بررسی این موضوع را شروع کردند.

طبق صحبت‌هایی که دانشمندان با «دیلی‌میل» داشته‌اند، باکتری‌ها در بدن بزهای کوهی به‌طور معمول وجود دارند؛ اما همان باکتری‌ها به‌طور ناگهانی موجب خون‌ریزی‌های داخلی اعضای بدن بزهای کوهی شدند.

Antelope_1

پس از بررسی بدن بزهای کوهی، محققان به این نتیجه رسیدند که خون‌ریزی‌ها را باکتری‌هایی به نام Pasteurella و Clostridia به‌وجود آورده‌اند. با این حال، این باکتری‌ها در حالت اصلی و تغییر نیافته‌شان در بدن حیوانات مرده وجود داشته‌اند و نباید مشکلی برای آن‌ها ایجاد می‌کردند.

منبع: Red Orbit

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه