فارادی فیوچر خودروهای برقی خود را آزمایش می‌کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فارادی فیوچر

شرکت خودروسازی فارادی فیوچر (Faraday Future) هم می‌خواهد به جمع شرکت‌هایی بپیوندد که ماشین‌های خودران‌شان را در ایالت میشیگان آزمایش می‌کنند.

البته پیش‌بینی اهداف فارادی فیوچر چندان هم سخت نبود. طبق گفته‌ی «کرک استودل» (Kirk Steudle)، مدیر سازمان حمل و نقل میشیگان، فارادی فیوچر در ماه ژانویه درباره‌ی آزمایش ماشین‌های خودران در این ایالات پرس و جو می‌کرد. این شرکت از آن زمان هزینه‌ی لازم برای ثبت سه پلاک را پرداخت کرده است. مسوولان فارادی فیوچر هم تایید کرده‌اند که خودروهایشان را در میشیگان آزمایش می‌کنند، اما درباره‌ی نحوه‌ی آزمایش چیزی نگفته‌اند.

شرکت فارادی فیوچر در این مرحله، اطلاعات زیادی فاش نمی‌کند و ترجیح می‌دهد عملیات‌ش محرمانه بماند. این شرکت برای اولین بار در نمایشگاه CES 2016 در لاس وگاس خودش را برای عموم معرفی کرد. در نمایشگاه CES، این شرکت طرح مفهومی یک خودروی تمام برقی را به نام FFZERO1 نمایش داد. طبق ادعای این شرکت، این شرکت ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و سرعت آن در عرض ۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد. این شرکت همچنین گفت که ZERO1 می‌توانند به طور کاملا خودکار و بدون نیاز به راننده حرکت کند.

شرکت فارادی فیوچر به یک میلیاردر چینی به نام «جیا یوتینگ» تعلق دارد و اداره‌ی مرکزی آن هم در لس آنجلس واقع شده است. این شرکت ۷۶۰ کارمند در ایالت متحده و ۲۰۰ کارمند در نقاط دیگر دارد.

تعجبی ندارد اگر هنگام خواندن درباره‌ی فارادی فیوچر به تسلا فکر کنید. این شرکت هم از ابتدا برای تولید خودروی برقی تاسیس شده و یک کارخانه‌ی بزرگ هم در نوادا دارد. فارادی فیوچر طرح مفهومی «معماری پلتفرم متغیر» (Variable Platform Architecture) را توسعه داده که خودروهایش را بر مبنای آن خواهد ساخت.

این شرکت درباره‌ی جزییات خودروهایی که معرفی می‌کند، هیچ اظهار نظری نکرده است. پیش‌بینی قبلی آنها این بود که اولین خودروهایشان را تا چهار سال دیگر آماده کنند، اما حالا امیدوارند که بتوانند این مدت زمان را کوتاه کنند و به دو سال برسانند.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه