فروش روز مجردها در چین رکوردهای جهانی را شکست

۴ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روز گذشته ۱۱ نوامبر بود و ۱۱ نوامبر در چین تحت عنوان روز مجردها جشن گرفته می‌شود. در این روز فروش‌های ویژه‌ای هم برقرار است و از سال ۲۰۰۹ فروشگاه اینترنتی علی‌بابا این روز را به مدلی از Black Friday که به عنوان یک روز فروش ویژه در آمریکا برگزار می‌شود تبدیل کرد. نسخه چینی بلک فرایدی پس از ۸ سال از آغاز به کار به چنان فروشی دست یافته که از مجموع فروش‌های Black Friday و Cyber Monday (دو روز برای فروش‌های ویژه) در آمریکا هم فروش بیشتری دارد. در واقع فروش روز مجردها در چین امسال چیزی حدود دو برابر فروش دو روز ویژه یاد شده در آمریکا بوده است.

علی‌بابا گزارش کرده که فروش روز مجردها حدودا ۲۵.۳ میلیارد دلار بوده، عددی که رشد ۴۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. یک رکورد دیگر هم مربوط است به فروش ۱۸ میلیارد دلاری ظرف فقط ۱۳ ساعت در روز شنبه که علی‌بابا موفق شده به نام خود ثبت کند.

علی‌بابا گزارش کرده که فروش روز مجردها حدودا ۲۵.۳ میلیارد دلار بوده، عددی که رشد ۴۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. یک رکورد دیگر هم مربوط است به فروش ۱۸ میلیارد دلاری ظرف فقط ۱۳ ساعت در روز شنبه که علی‌بابا موفق شده به نام خود ثبت کند. علی‌بابا با این فروش رکورد سال پیش که ۱۷.۸ میلیارد دلار ظرف ۲۴ ساعت بود را هم شکسته است. علی‌بابا در این روز مثل نمونه آمریکایی روزهای فروش ویژه انواع اجناس از گجت‌های الکترونیکی گرفته تا پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی را با تخفیف‌های ویژه به فروش می‌رساند. اگر بخواهیم این فروش را با نمونه آمریکایی مقایسه کنیم باید اشاره کنیم که مجموع فروش آنلاین سال ۲۰۱۶ در آمریکا از روز شکرگزاری تا روز موسوم به Cyber Monday (از ۴ آذر تا ۸ آذر که شامل Black Friday در روز ۵ آذر سال گذشته هم می‌شود) حدود ۱۲.۸ میلیارد دلار بوده است. رقمی که چیزی است در حدود نصف فروش روز مجردها در کشور چین.

‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه