اشتباه نابخشودنی فصل نهم «مردگان متحرک» درباره ریک گرایمز

۱۳ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
مردگان متحرک

مدت‌ها بود که سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead) را چندان جدی نمی‌گرفتیم. کیفیت سریال به شکل محسوسی افت کرده بود و با آمدن فصل ۹ که در نگاه منتقدین بهتر از چند فصل بد اخیر است، ممکن بود نیرویی تازه در این مجموعه و هوادارانش ایجاد شود.

نمی‌شود گفت فصل نهم مردگان متحرک بهترین فصل مجموعه است اما قطعا سریال بهتر شده و در عین حال نباید فراموش کنیم که عبور از دو فصل فوق‌العاده بی‌کیفیت قبل هم کار آسانی نیست. با این وجود کیفیت کلی این فصل، دیالوگ‌ها، فیلم‌نامه، بازی‌ها و حتی فیلم‌برداری واقعا بهتر شده؛ اما یک مشکل اساسی و مرگبار باعث شده استقبال از مردگان متحرک به میزانی که انتظار داشتیم نباشد، یک اشتباه مهم از طرف تیم بازاریابی سریال.

درست چند هفته پیش از آغاز پخش فصل نهم، شایعاتی درباره جداشدن اندرو لینکولن، بازیگر نقش ریک گرایمز از سریال پس از پایان این فصل پخش شد. شایعات گسترده‌تر شد، خیلی‌ها در این مورد گفت‌وگو می‌کردند و حدس و گمان‌هایی هم بیان می‌شدند. همه این‌ها، دقیقا تا اینجا باعث افزایش مخاطبان سریال می‌شد. اما ای‌ام‌سی (شبکه پخش‌کننده سریال) یک اشتباه مهلک و احمقانه مرتکب شد و رسما جدایی لینکولن از سریال را اعلام کرد.

خیلی از بینندگان سریال بعد از خبردار شدن از مرگ ریک می‌پرسند دیگر فایده دیدن مردگان متحرک چیست؟ بسیاری از کاربران همین حالا در نظرات‌شان می‌گویند با مردن ریک علاقه‌ای به دنبال کردن سریال ندارند.

در حقیقت نه تنها این موضوع رسما اعلام شد، بلکه به نوعی روی آن مانور خبری هم داده شد. اما برای مجموعه‌ای مثل مردگان متحرک که همین حالا هم بخاطر چند فصل بد قبلی صدمات زیادی خورده، اعلام خبر جدایی یکی از شخصیت‌های اصلی می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهند هر بار که این مجموعه یک شخصیت اصلی و محبوب را از دست داده، مجموع نمرات سریال و محبوبیت آن میان هواداران به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است.

در واقع یکی از عمده دلایلی که باعث شده بعضی از هواداران آنقدرها به فصل نهم اهمیت ندهند و نسبت به گذشته کمتر با این مجموعه درگیر شوند، آگاهی از این نکته است که مردگان متحرک به زودی ریک گرایمز را هم از دست خواهد داد. اگر استودیو و تیم بازاریابی آن کمی و فقط کمی هوشمندتر بودند در این باره سکوت می‌کردند و اجازه می‌دادند شایعات ادامه پیدا کند.

خیلی از بینندگان سریال بعد از خبردار شدن از مرگ ریک می‌پرسند دیگر فایده دیدن مردگان متحرک چیست؟ بسیاری از کاربران همین حالا در نظرات‌شان می‌گویند با مردن ریک علاقه‌ای به دنبال کردن سریال ندارند. اساسا قرار بود قصه، قصه ریک و کارل باشد و حالا با مرگ هر دو دیگر چه انگیزه‌ای باقی می‌ماند؟ [خطر لورفتن داستان] درست مثل اینکه بخواهیم برکینگ بد را چندین و چند فصل پس از مرگ والتر وایت کش دهیم.

به هر حال، این هم تجربه‌ای خواهد شد تا شبکه‌های تلویزیونی یاد بگیرند نباید از هفته‌ها قبل داستان مجموعه را لو بدهند. همچین رفتاری از طرف تیم بازاریابی سریال باعث شده که با وجود بهتر شدن کیفیت فصل نهم در قیاس با دو فصل قبل، دیگر خبری از آن شور و اشتیاق سابق هواداران نباشد.

بیشتر بخوانید: بررسی فصل نهم سریال مردگان متحرک؛ یک شروع تازه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۷ دیدگاه
  1. Avatar Pr

    اشتباه چیه اندرو لینکن خودش جدا شد

  2. Avatar Sci Gonjals

    بعد ماجرای غیب شدن ریک فکرم درگیر شد خواستم قبل این که سریال رو ادامه بدم ببینم ایا برمیگردع ب ادامه ماجرا یا نع ولی خب سریال رفته رفته از حالت عادی خارج میشه من اخرای فصل ۹ هستم نزدیک یک هفتس استارت این سریال رو زدم ولی خب توی جنگ با نیگان یا قبلتر از اون چقدر اسلحه داشتن با وجود یوجین هم که میتونست مهمات بسازه نباید هیچ مشکلی داشته باشن ولی فیلم یهو پوچ شد اونم حس میکنم به خاطر منجی ها یا همون پوست ب سرها این حرکتو زدن ولی خب از نظر من واقعا مسخره بود

  3. Avatar امین

    سلام دوستان واقعا تحریر های خیلی خوبی کرده بودن و همشون کامله نظر منم اینه که ریک واقعا نقش اول سریال بود و من خودم به شخصه بیشتر به خاطر ریک گرایمز سریال رو نگاه میکردم و اینکه ممکنه ریک برگرده و هنوز زندس معلومه و این شایعاتم ممکنه برای این بوده که سریالو جذاب تر کنن ولی خوب خیلی از طرفداراشون رو از دست میدن و اینکه اگر به جای ریک بخوان یه بازیگر دیگه رو استفاده کنن بازم جالب نمیشه چون ما به چهره و نقش ریک عادت کردیم و به نظر من هیچ کس نمیتونه جای خوده ریک رو بگیره

  4. Avatar ناصر

    من به شخصه واکینگ دد رو خیلی بالاتر از گیم آو ترونز میدونم. داستان واکینگ دد به مراتب جذاب تر و دارای گره های بیشتریه. به شخصیت ها قوی تر پرداخته شده. اتفاقا هرچی به فصل های بعدی نزدیکتر شدیم داستان جذاب تر شد.
    یه سوال رو باید از طرفدارای گیم آو ترونز پرسید.
    اگه صحنه های برهنه ی گیم آو ترونز نبود، باز هم همینقدر طرفدار داشت؟
    به نظر من قیاس گیم آو ترونز و واکینگ دد کاملا اشتباهه.

  5. Avatar Farzad

    راستش من خیلی این سریالو دوست دارم اولش تو برنامه بازار نگاه میردم روزی دو فصل میدیدم ولی وقتی رسیدم به فصل ۳ بازار سریالو پولی عرضه کرد منم میگم ریک بر میگرده اگه قرار بود بمیره همونجا میمرد ولی با هلیکوپتر نجاتش دادن

  6. Avatar Sina

    با سلام
    به نظر من ریک بر میگرده تو فصل ده از تریلر فصل ده که دیدم مثل اینکه از گذشته های جفری دین مورگان یا همون نیگان رو نشون میده اگه توجه کرده باشین تو قسمت آخر The walking dead فصل نهم قسمت آخر وقتی جودیث داشت با کینگ حرف میزد بعدش از داخل همون بیسیم کسی داشت صحبت می‌کرد که با صدای آروم می‌گفت :”سلام من ریک هستم کسی اونجا هست” و بعد قطع میشه
    به نظر فصل ده فصل جالبی میشه چون یکم فیلم داره راز آلود میشه الان همه دارن میپرسن که اون کسی توی بیسیم حرف میزد کیه؟
    ولی ریک بر میگرده

    1. Avatar امیر وفایی

      بنظر من صدای جدیس یارو زاغه نشینه بود که ریکو بعنوان نیروی “بی” سوار هلیکوپتر کرد(بعد ترکیدن پل)

    2. Avatar Radinh838

      اونی که توی بیسیم حرف میزنه صداش بیشتر زنونه‌ست و اصلا نمیگه من ریک هستم:/

    3. Avatar دریل فن

      به نظر من اولاً ک اصلاً اون صدای یک زن بود! نه مرد! ک بخوایم احتمال بدیم ریک بوده.. در ثانی، صداش خیلی نامفهوم بود و به نظر میرسید فقط داشت روی خط آزاد یه ارسال کور و بی هدف انجام میداد تا ببینه کسی جواب میده یا نه.. ک البته ب نظر من این ارسال کور از طرف کامن ولث یعنی جایی ک استفانی زندگی میکنه بوده.. استفانی همونیه ک یوجین در ارسال کوری ک انجام میده پیداش میکنه و در فصل ده یوجین عاشق همین استفانی میشه و بهمراه کینگ ایزیکل و یومیکو میرن ب محل قرار ک سر راهشون با پرنسس آشنا میشن و ادامه ماجرا..
      پس این احتمال ک شاید اون شخص توی قسمت آخر فصل نهم ریک گرایمز بوده باشه کلاً منتفیه داداش

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه