فقط آلمان‌ها عاشق می‌مانند

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

۱- طرفدارهای اسپانیا تازه به دوران رسیده‌اند و ایتالیایی‌ها جذب کیفیت تصویر امثال باجو و پائولو مالدینی می‌شوند. فقط ما طرفداران آلمان‌ها موفق شدیم روح فوتبال را با سیبیل رودی فولر درک کنیم.

۲- فینال یورو ۹۲ اولین مسابقه فوتبالی است که به صورت زنده از تلویزیون ایران می‌بینم. در دو سال گذشته همه از بهترین تیم جهان حرف می‌زنند؛ آلمانی که قهرمان جام‌ جهانی شده و کلی ستاره دارد. در فینال دانمارکی‌ها غیرمنتظره ظاهر می‌شوند، آلمان ۲-هیچ شکست می‌خورد و من پیش خودم فکر می‌کنم بهترین تیم جهان این بود؟ آن زمان قانون دیگری بر جهان حکم می‌راند؛ وقتی عاشق شدید، همیشه به آن وفادار می‌مانید.

۳- هریستو استویچکف و ژردان لچکوف در سه دقیقه کاخ رویاهایم را خراب می‌کنند. تیم پیر و سنگین آلمان به زور تا مرحله یک چهارم نهایی آمده بود و در همان مرحله گروهی زورش ته کشید. طرفداری برزیل دونگا و ایتالیای باجو به صرفه‌تر به نظر می‌رسیدند اما اصالت عشق به وافاداری است.

۴- انگلیسی‌ها را دوست دارم، همیشه دوست‌شان دارم. آنها جزو قشر رنج کشیده دنیای فوتبال هستند و در یورو ۹۶ با یکی از بهترین تیم‌هایشان قدم به بازی‌ها می‌گذارند. امتیاز میزبانی موتور تقویتی آنهاست اما در نیمه نهایی به آلمان زخم خورده می‌خورند. آندریاس مولر ضربه نهایی را می‌زند و جلوی تماشاگران میزبان حرکت مرغ را تقلید می‌کند. این یکی از بدترین خوشحالی بعد گل‌های تاریخ فوتبال جهان است. آلمان تا فینال پیش‌ می‌رود و بعد از شکست چک در فینال جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. مزد وفاداری‌ام را می‌گیرم. مزد عشق!

۵- وقتی سوت پایان بازی آلمان و ایران در مرحله مقدماتی زده شد، برای اولین بار احساس می‌کنم از برد آلمان خوشحال نیستم. استرالیایی‌ها قبلا در پلی‌آف به خاک سیاه نشسته بودند اما یورگن کلینزمن نمی‌داند تور دروازه احمدرضا عابدزاده نفرین شده‌است. گل می‌زند و بی‌خبر از همه جا برای نشان دادن شادی تور دروازه ایران را لمس می‌کند. آنها بعد از شکست مکزیک در یک هشتم ۳- هیچ به کرواسی می‌بازند. در لحظاتی که همه چیز از دست رفته به نظر می‌رسید، برتی فوگتس دست به جنون‌آمیزترین حرکت ممکن می‌زند. برای لحظاتی تمام مهاجم‌هایی که با خود به فرانسه برده بود داخل زمین دیده ‌شدند. عاشق واقعی دیوانه‌سری می‌کند.

۶- در زندگی لحظاتی وجود دارد که باید فراموش شوند، باید چشم‌ها را بست و از کنارشان رد شد. ماجرای آلمان در یورو ۲۰۰۰ یکی از آنهاست. تنها کسی که بیشتر از آدولف هیتلر برای آلمان خرابی به بار آورد، اریش ریبک بود که تیمش بعد از باخت به پرتغال و انگستان تنها یک مساوی از رومانی گرفت و در همان مرحله گروهی جام حذف شد.

۷- جام‌جهانی ۲۰۰۲ به آن یونگ هوان تعلق داشت. کره‌ای‌ها داس به دست ایتالیا و اسپانیا را سلاخی می‌کنند. پرادعاهای گزافه‌گو مثل دختربچه‌ها پا به زمین می‌کوبند و اصرار دارند داور عامل باخت‌شان بوده ‌است. در مرحله بعد آلمان، کره و آن یونگ هوان و داور را می‌برد تا قدم به مسابقه فینال بگذارد. غیبت میشاییل بالاک دو اخطاره، برای قهرمانی به برزیل کمک می‌کند. اولیور کان دروازه‌بان بی‌نهایت زشتی است که فقط آلمان‌ها دوستش دارند و در تمام جام فقط یک اشتباه مرتکب شد. او برای همیشه به افسانه تبدیل می‌شود. عاشق کور است؛ زشتی معشوق را نمی‌بیند.

۸- برلین، دورتموند، فرانکفورت، گلزن‌ کرشن، هامبورگ، هانوفر، کایزرسلاترن، کلن، لایپزیگ، مونیخ، نورنبرگ و اشتوتگارت یکی از بهترین میزبانی‌های تاریخ جام‌جهانی ۲۰۰۶ به نمایش می‌گذارند. آلمان بازی نیمه‌نهایی را در وقت اضافی به ایتالیا واگذار می‌کند و حذف می‌شود. تماشاچی‌ها حاضر به ترک استادیوم نیستند و نیم ساعت بعد از خارج شدن تیم از زمین همچنان به صورت ایستاده قهرمان‌های محبوب‌شان را تشویق می‌کنند.

۹- بعد از باخت بد یک هیچ جلوی صربستان همه انتظار دارند، روند سقوط آلمان شروع شود اما آنها برمی‌گردند، مثل همیشه. اول انگلستان را خرد می‌کنند و بعد آرژانتین را با مسی که در روزهای اوج فوتبالش قرار دارد. انگلیسی‌ها هنوز اشتباه داور را در مورد رد شدن توپ از خط دروازه بهانه می‌کنند اما وقتی شما چهار گل خورده‌ باشید، هیچ داوری نمی‌تواند برایتان کاری کند. تنها اسپانیا است که حق کشی می‌کند. یکی باید جلوی تیکی تاکا را بگیرد.

۱۰- یورو ۲۰۱۲ از بازی‌های سخت شروع می‌شود؛ آلمان در مرحله گروهی هلند، پرتغال و دانمارک را می‌برد و در یک چهارم یونان قهرمان سال ۲۰۱۴ را  چهار – ۲ خرد می‌کند. ضعیف‌ترین حریف ایتالیا است. آنها در نیمه‌نهایی به زور کاتاناچیو آلمان را حذف می‌کنند اما در فینال از اسپانیا چهار گل می‌خورند. نفرین عاشق گیراست.

۱۱- برزیل و هلند بازی افتتاحیه را برگزار می‌کنند و اسپانیا و هلند هیزم به آتش جام می‌ریزند اما جام‌جهانی ۲۰۱۴ به طور رسمی از وقتی شروع می‌شود که پرطراوت‌ترین تیم تاریخ آلمان وارد زمین می‌شود. حتی با اینکه مدافع ارمنستانی آن زمان پاس همدان مارکو رویس را مصدوم می‌کند. یوآخیم لو ناچار می‌شود در فاز هجومی به جای استفاده از فرم خلاق یورگن کلوپ در دورتموند به سراغ مدل خسته بایرن مونیخ برود. در فینال یک دورتموندی دیگر گل‌زنی می‌کند. تمام! عاشق به آنچه خواسته بود می‌رسد. آلمان دوباره قهرمان جهان است!

۱۲- یورو ۲۰۱۶ رویا و کابوس است. ایتالیا شکست می‌خورد. یک قدم مانده به فینال فرانسوی‌ها به لطف اشتباهات داور و تیزهوشی آنتومان گریزمان آلمان را حذف می‌کنند. باکی نیست چون ما هنوز قهرمان جهانیم.

۱۳- جام جهانی ۲۰۱۸ به شکل رسمی از امروز آغاز می‌شود. جایی که آلمان با سپر قهرمانی روی سینه جلوی مکزیک به میدان بیاید. مسکو، استالین گراد،‌ روسیه. همه‌شان سد راه هیتلر شدند اما یوآخیم لو و تیمش لشگر نازی‌ها نیستند. قهرمانی در خونشان است اما هر اتفاقی که داخل زمین رخ دهد چندان مهم نیست. وقتی این جام هم تمام می‌شود، خیلی‌ها برزیلی شده‌اند، بعضی‌ها برای اسپانیا هوار می‌کشند و عده دیگری از کریستیانو رونالدو تعریف می‌کنند، فقط آلمان‌ها برای همیشه به عشق‌شان وفادار می‌مانند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. Avatar سبحان

    بیشتر شبیه به تخیل کودکانه بود.

  2. Avatar بابک

    من از ۷ سالگی عاشق آلمان شدم تو جام ۹۰ ایتالیا که با گل آندریاس برمه آرژانتین رو شکست داد و قهرمان شد. تو سال ۹۴ که دیگه حالا بیشتر شناخت داشتم و خودم بازیهارو دنبال می‌کردم وقتی منتظر تکرار قهرمانی آلمان بودم بلغارستان آب سردی رو آتشمون ریخت. از همون جام تا الان یه پرچم آلمان که با پارچه و شال گردن دوختیم تو خونه دارم.????????

  3. Avatar درنا نادری

    چقدر خوب… باختیم اما هنوز عاشقیم

  4. Avatar مریم1201

    یادمه اون وقت ها که تو اورکات و یاهو۳۶۰ بودیم یجاییش از آدم مورد علاقه ام نوشته بودم باید حتما طرفدار تیم ملی آلمان باشه و بایرن مونیخ رو دوس داشته باشه، هر کی هم میگفت آخه چرا . میگفتم شما نمیفهمید. مردی که طرفدار آلمانه تلفیقی از سنت و مدرنیته است. این مرد باب سلیقه زنونه است .

  5. Avatar یاسر

    از ۱۹۹۰ تا حالا. عشق است آلمان

    1. Avatar محمد

      من از دهه ۱۹۷۰ تا حالا با آلمان بودم. خوشحالم که قبل از مرگم شاهد درهم کوبیدن ۷ گله تیم برزیل توسط آلمان بزرگ بودم. برزیل تیم مغروری که شانس خیلی بدادش میرسه و یکی از تکیه گاهاشونه. اون سال آلمان برزیل رو با شانسش در هم کوبید. دقت کردید غرور نیمار در بازی با سوئیس ۲۰۱۸ اجازه پاس دادن را بهش نمیداد.
      آلمان یک عشقه.
      وقتی می بازه عاشقشی و براش اشک می ریزی
      وقتی می بره عاشقشی و براش اشک میریزی.
      آلمان یک عشقه.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه