چشم در برابر چشم؛ کدام بازیکن ایران مقابل کدام بازیکن اسپانیا قرار می‌گیرد؟

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بازی ایران و اسپانیا

تا ساعاتی دیگر بازی ایران و اسپانیا برگزار خواهد شد. یکی از بازی‌های سرنوشت‌ساز گروه B در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آن هم در حالی که در بازی پرتغال و مراکش بنظر می‌رسد پرتغالی‌ها کاملا نبض میدان را در دست دارند و احتمال پیروزی‌شان زیاد است. تیم ایران برای شانس صعود حداقل باید جلوی اسپانیا مساوی کند چون این پرتغال جنگنده احتمال صدرنشینی‌اش زیاد است. نگاهی می‌اندازیم به ترکیب بازیکنان ایران و اسپانیا و اینکه کدام بازیکن ایرانی در تقابل با کدام بازیکن اسپانیا قرار می‌گیرد. البته بنظر می‌رسد با از دست دادن روزبه چشمی قرار است رضا خانزاده به جای او جلوی قدرترین بازیکن اسپانیا یعنی دیه‌گو کاستا بایستد.

رامین رضاییان: در بازی ایران و اسپانیا مقابل آندره‌آ اینیستا قرار خواهد گرفت. او در ۲۷ بازی تیم ملی ایران حضور داشته و دو گل به ثمر رسانده. توانایی دریبل زدنش فوق‌العاده‌ است و سرعتش هم هیجان‌انگیز. ویژگی‌هایی که باعث می‌شود در گوش راست هم به عنوان مدافع و هم هافبک رویش حساب شود.

آندره‌آ اینیستا: در ۱۲۸ بازی بین‌المللی تیم ملی اسپانیا حضور داشته و یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تیم است. ۱۳ گل برای تیم اسپانیا در این ۱۲۸ بازی زده است. یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال اسپانیا در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا توسط او زده شده. این آخرین جام جهانی او خواهد بود.

ایران و اسپانیا حاج صفی

احسان حاج صفی: حاج صفی جزو بازیکنان باتجربه ماست که در ۹۵ بازی تیم ملی حضور داشته است. حاصل بازی‌هایش ۶ گل بوده که برای یک مدافع رقم خوبی است. او یکی از بازیکنان کلیدی هم باشگاهش و هم تیم ملی است که خوب می‌تواند توپ را دفع کند.

داوید سیلوا: سیلوا ۱۲۲ بازی برای تیم اسپانیا به میدان رفته و ۳۵ گل در بازی‌های رسمی به ثمر رسانده است. در سایت فیفا در توصیفش گفته‌اند که مثل شیطان دریبل می‌زند. علاوه بر آن پاس‌های جلوی دروازه‌ای که می‌دهد همیشه خطرناک است و تمام‌کننده درجه یکی هم محسوب می‌شود. او یکی از برندگان همیشه بازی‌های اسپانیاست.

ایران و اسپانیا ابراهیمی

امید ابراهیمی: امید ابراهیمی که در بازی اول ایران مقابل مراکش درخشان ظاهر شد فقط در ۳۰ بازی تیم ملی حضور داشته و تا به حال گلی هم نزده که با توجه به پست دفاعی‌اش عجیب هم نیست. ستاره فروتنی است که از سال ۲۰۱۰ که به تیم باشگاهی سپاهان پیوست شروع به درخشش کرد. در عرض دو سال توانست تبدیل به هافبک تیم کی‌روش شود.

ایسکو: تعداد بازی‌های ملی‌اش از امید ابراهیمی هم کمتر است. در ۲۶ بازی رسمی اسپانیا به میدان رفته اما در همین مدت کوتاه توانسته ۱۰ گل به ثمر برساند. حضور خلاقانه‌ای در تیم دارد و به شدت بااستعداد است و چشمش خوب توپ را دنبال می‌کند. برای تیم اسپانیا حضور ایسکو در خط حمله یک موهبت است.

ایران و اسپانیا چشمی

روزبه چشمی: سه سال پیش همه فکر می‌کردند کارنامه روزبه چشمی بعد از مصدومیتش در استقلال رو به افول رفته اما او توانست با تلاش زیاد خودش را دوباره ثابت کند. یک سالی هست که در تیم ملی حضور دارد و در ۱۰ بازی رسمی شرکت داشته و یک گل زده. (طبق آخرین اخبار، روزبه چشمی دوشنبه ۲۸ خرداد به هنگام تمرین مصدوم شد و ادامه‌ی بازی‌های جام‌جهانی را از دست داد.)

دیه‌گو کوستا: این بازیکن برزیلی‌الاصل یکی از مورد وثوق‌ترین بازیکنان سرمربی قبلی تیم اسپانیا، لوپتگی بود. او فقط با حضور در ۲۱ بازی رسمی توانسته ۹ گل به ثمر برساند. بازی‌اش جلوی پرتغال هم که دیدنی بود و نشان داد دفاع از دروازه مقابل او کار بسیار سختی است.

ایران و اسپانیا جهانبخش

علیرضا جهانبخش: او کارنامه پرفراز و نشیبی داشته اما در سال‌های اخیر توانسته خودش را به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی اثبات کند. در ۳۹ بازی ملی شرکت کرده و ۴ گل به ثمر رسانده. یکی از لژیونرهای تیم ایران است که در لیگ هلند افتخارات زیادی کسب کرده.

یوردی آلبا: در ۶۳ بازی تیم ملی اسپانیا حضور داشته و با وجود اینکه پستش دفاع است توانسته ۸ گل به ثمر برساند. توانایی‌اش در حرکت پیستونی به جلو و عقب زمین خارق‌العاده است.

ایران و اسپانیا وحید امیری

وحید امیری: در سال‌های گذشته حضورهای باشگاهی درخشانی داشته که باعث شد یکی از ستون‌های اتکای باشگاه پرسپولیس و تیم ملی ایران باشد. در ۳۷ بازی به میدان رفته و البته فقط یک گل به ثمر رسانده است. اولین حضور بین‌المللی‌اش در تیم ملی ایران در ۲۷ سالگی بود.

ناچو: فقط در ۱۸ بازی رسمی اسپانیا به میدان رفته و یک گل هم زده است. او یکی از آن کلیدهای تیم رئال مادرید است که در قلب خط دفاع می‌ایستد. اما با وجود این از دسته بازیکنانی است که در هر پستی می‌تواند بازی کند. بازیکنی که هر مربی آرزوش داشتنش را دارد.

ایران و اسپانیا شجاعی

مسعود شجاعی: تجربه‌ای که دارد برای تیم ملی ایران خیلی ارزشمند است. در ۷۵ بازی تیم ملی ایران به میدان رفته و ۸ گل به ثمر رسانده است. در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان ۱۳ دقیقه به میدان رفت و در جام جهانی ۲۰۱۴ در هر سه بازی ایران حضور داشت. تجربه حضورش در تیم اوساسونا به او کمک می‌کند تا جلوی بوسکتس با آمادگی بیشتر ظاهر شود.

سرخیو بوسکتس: یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان اسپانیاست که ۱۰۴ بازی برای تیم ملی این کشور به میدان رفته و ۲ گل هم در این بازی‌ها به ثمر رسانده است. پدرش هم فوتبالیست بود. سرخیو بوسکتس برای نقش تاکتیکی‌اش در تیم اهمیت زیادی دارد. اولین حضور بین‌المللی‌اش آوریل سال ۲۰۰۹ بوده است.

ایران و اسپانیا آزمون

سردار آزمون: سرمربی ایران کارلوس کی‌روش از این جوان آینده‌دار توقع زیادی دارد. آزمون با وجود سن کمش تا به حال در ۳۳ بازی تیم ملی ایران به میدان رفته و موفق شده ۲۳ گل به ثمر برساند که عدد فوق‌العاده‌ای است. در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ۱۴ بازی مقدماتی توانست ۱۱ گل وارد دروازه حریفان تیم ایران بکند.

جرارد پیکه: پیکه روی زمین سریع و در هوا قوی است. همیشه علاقه دارد که حمله کند و روحیه گلزنی‌اش را نشان بدهد. شاید به همین دلیل با وجود اینکه دفاع است در ۹۹ بازی ملی برای تیم اسپانیا توانسته ۵ بار گلزنی کند.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar آرمین

    متن غیر کارشناسی صرفا ترجمه پروفایل بازیکنان
    حداقل در مورد بازیکنان تیم ملی خودمون از تاریخ خورشیدی استفاده میشد ، یک نمره منفی هم به گوگل ترنسلیت بابت لغت وثوق ترین

    1. Avatar مجید

      همچین میگید غیرکارشناسی، انگار ناسا میخواد فضاپیما بفرسته فضا! یه معرفی و مقایسه از بازیکنای دو تیم بود. همین! چون یه خانوم نویسنده بخش فوتبالیه تحمل ندارید. فقط همین!

  2. Avatar وحمد

    عالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه