فورد قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ آلودگی کربنی خودش را به صفر برساند

۲۰ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فورد

فورد امروز قول داد تا سال ۲۰۵۰ آلودگی کربنی خودش را صفر کند، هدفی که این شرکت خودروسازی را در راستای اهداف تعیین‌شده در قرارداد آب و هوایی پاریس قرار خواهد داد.

این شرکت برای تحقق هدف خود، باید خروجی گازهای گلخانه‌ای خود را کم کرده و روش‌هایی برای حذف هرگونه آلودگی که مسئول آن است پیدا کند.فورد می‌گوید بر سه منبع اصلی تمرکز خواهد کرد که ۹۵ درصد از آلودگی دی‌اکسید کربن این شرکت را تولید می‌کنند.

این‌ سه شامل آلودگی خودروهایی که می‌فروشد، گازهای گلخانه‌ای که در کارخانه‌هایش تولید می‌شوند و آلودگی تولیدشده توسط تامین‌کنندگان قطعات این شرکت هستند. فورد قصد دارد انرژی مورد نیاز تمام کارخانه‌های خودش را تا سال ۲۰۳۵ به طور کامل توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.

مشارکت فورد در بحران آب و هوا کار دشواری برای این شرکت است که خودروهایی با مصرف سوخت زیاد تولید می‌کند. سه چهارم آلودگی‌های دی‌اکسید کربنی که فورد مسئول آن است توسط مشتریانی تولید می‌شود که از خودروهای این شرکت استفاده می‌کنند.

خودروهایی که این شرکت می‌فروشد ۱۳۵ میلیون تن دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند. این تقریبا معادل آلودگی ۳۵ نیروگاه برق زغال‌سنگی طی یک سال است. در مقایسه با این ارقام، کارخانه‌های فورد در سال ۲۰۱۹ معادل یک نیروگاه برق زغال‌سنگی، آلودگی تولید کرده‌اند.

فورد

فورد تاکنون پیشرفت‌هایی در رسیدن به این هدف داشته، و آلودگی کربنی این شرکت در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۴ درصد کاهش یافته ‌است. این معادل خارج کردن ۱۳۸ هزار خودرو از جاده‌ها به مدت یک سال است.

با این حال، صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودروها و وانت‌های این شرکت در همان سال کاهش یافت، که این نشان می‌دهد ایجاد تغییرات در بزرگ‌ترین منبع آلودگی کربنی این شرکت، همچنان یک چالش بزرگ است.

پیشرفت در زمینه کاهش آلودگی کربنی خودروها توسط دولت ترامپ دچار مشکل شده است، که تصمیم گرفته استانداردهای صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به حالت سابق برگرداند. البته این اقدام مورد استقبال خودروسازان قرار نگرفته است.

سال گذشته فورد به همراه فولکس ‌واگن، هوندا و بی‌ ام‌ و به توافق رسیدند تا صرفه‌جویی در مصرف سوخت را تا سال ۲۰۲۶ افزایش دهند. وکلای زیادی به دلیل بازگرداندن استانداردهای آلودگی قبلی از دولت ایالات‌متحده شکایت کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ فورد متعهد شد تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱ میلیارد دلار صرف سرمایه‌گذاری روی خودروهای الکتریکی کند. تعهدات جدید فورد پس از این اعلام شدند که ولوو و فولکس ‌واگن هم تصمیم گرفتند تا سال ۲۰۵۰ آلودگی کربنی نداشته باشند.

باب هولی ‌کراس، نایب رئیس فورد، و مدیر بخش پایداری، محیط زیستی و ایمنی این شرکت در گزارشی اعلام کرد:

ما معتقدیم ساخت خودروهای بزرگ و حفظ یک کسب‌وکار قوی نباید باعث نابودی سیاره شود. این اولویت‌ها به یکدیگر وابسته بوده و از یکدیگر مجزا نیستند.

منبع: AUTOCAR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه