فورد: اجرای ممنوعیت تولید موتورهای احتراقی از سال ۲۰۳۵ غیرممکن است

۱۳ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فورد

گراهام هور مدیرعامل شعبه بریتانیایی فورد پیش‌بینی کرده، چارچوب زمانی سال ۲۰۳۵ توسط دولت برای ممنوعیت فروش خودروهای احتراقی جدید کاملا غیرمنطقی است، مگر اینکه دولت در این زمینه از خودروسازان حمایت کند.

هور در این مورد گفته است: من آینده‌ای بدون خودروهای پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۳۵ را نمی‌بینم، اما ممکن است تا آن زمان انواع خودروها کاملا الکتریکی شده باشند.

او با اشاره به اینکه خواستار مسیری آشکار و پایدار برای اجرای این تغییر است گفت:

هیچ راه‌حلی برای تغییر تمام خودروهای شخصی و تجاری که امروزه در جاده‌های بریتانیا هستند وجود ندارد. ما باید به عنوان یک صنعت با دولت همکاری کنیم. ما باید با متحد کردن صنعت، دولت، تامین‌کنندگان انرژی و مصرف‌کنندگان به این هدف دست پیدا کنیم.

هور به رویکرد نروژ برای ایجاد اعتماد بین دولت و مصرف‌کنندگان از طریق حمایت زیرساختی و اقتصادی اشاره کرد و گفت بیش از سه دهه طول کشیده تا خودروهای الکتریکی ۷۰٪ از بازار خودرو این کشور را به دست بیاورند.

هور افزود که بریتانیا هنوز برای رسیدن به آلودگی صفر در سال ۲۰۳۵ آماده نیست. او گفته است:

نیازهای اولیه برای رسیدن به این هدف در اختیار ماست، اما برای همگام کردن فعالیت‌های خودمان باید با یکدیگر متحد باشیم. این طرح نیازمند طیف وسیعی از مشوق‌ها در زمان فروش و حین استفاده از خودرو است.

به همین دلیل می‌بایست شرکت‌ها به این کار ترغیب شده و از هدف دولت در رسیدن به آلودگی صفر تا سال ۲۰۳۵ حمایت کنند. ما باید برنامه تشویقی طولانی‌مدتی برای این منظور بسازیم. ما برای رسیدن به دستاوردهای طولانی‌مدت نیازمند اهداف کوتاه‌مدت هستیم.

هور گفته خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی، باتری الکتریکی و خودروهای الکتریکی با سلول سوخت هیدروژنی اهمیت زیادی برای رسیدن به این هدف دارند، و سوخت هیدروژنی نقش مهمی در حمل و نقل سنگین و خودروهای بزرگ دارد.

او گفت: باید به سوخت هیدروژنی بیشتر توجه کنیم، که در خودروهای حمل و نقل سنگین استفاده می‌شود. هیدروژن می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما هزینه آن زیاد است.

پس برای مقرون به صرفه شدن این سوخت به نوآوری زیادی نیاز است، اما من شاهد پیشرفت‌های زیادی توسط تامین‌کنندگان و متخصصان انرژی در این زمینه بوده‌ام.

استوارت راولی رئیس فورد اروپا قبلا گفته بود گفتگو درباره ممنوعیت فروش خودروهای احتراقی نتیجه‌ای نداشته، و فقط در صورتی شاهد پیشرفت در این زمینه خواهیم بود که مذاکره‌کنندگان با یکدیگر توافق داشته باشند.

منبع: autocar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه