فولکس‌واگن از ۱۰ سال پیش روش‌های تقلب را به تیم خود آموزش می‌داده

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماجرای تقلب فولکس‌واگن در آزمایش‌ انتشار گازهای آلاینده ماجرای تازه‌ای نیست و مدت‌هاست که خبرساز شده؛ از اخبار لو رفتن تقلب‌ها در آمریکا و مرجوع کردن خودروها در سراسر دنیا گرفته تا جریمه‌های سنگین و برکناری مدیر و مهندسان این شرکت خودروسازی.

اما ظاهرا قرار نیست نقطه‌ای آخر این ماجرا گذاشته شود! امروز هم نیویورک تایمز پرده از یک کنفرانس درون‌سازمانی برداشت که ده سال پیش در مجموعه‌ی فولکس‌واگن برگزار شده بود تا حاضران را توجیه کند چطور تست میزان انتشار گازهای آلاینده را دور بزنند.

ده سال پیش در مجموعه‌ی فولکس‌واگن کنفرانسی برگزار شده تا حاضران را توجیه کند چطور تست میزان انتشار گازهای آلاینده را دور بزنند.

در این گزارش که گویا منبع آن دو نفر از حاضران این کنفرانس بوده‌اند، گفته شده اطلاعات لازم برای تقلب! خیلی مرتب و جمع‌وجور در قالب یک فایل پاورپوینت ارایه شده. ارایه‌ی این پاورپوینت درواقع آموزشی بوده از چگونگی نصب یک نرم‌افزار روی خودروهای فولکس واگن تا آلایندگی و میزان انتشار گازها را در آزمایش مربوطه کم‌تر از واقعیت نشان دهند.

مهم‌تر از همه‌ی جزییاتی که این گزارش می‌تواند بازگو کند، افشای حقیقتی است که تقلب‌ها و دور زدن‌ها حاصل برنامه‌ریزی گروهی از مهندسان و مدیران نبوده بلکه سیاستی است که این شرکت از مدت‌ها قبل در تربیت نیروهایش اتخاذ کرده. در حال حاضر فولکس‌واگن زیر بار غرامت‌های سنگینی است و درصورت تایید صحت خبر،‌ این غرامت‌ها احتمالا بیش‌تر هم خواهد شد.

با این حساب بعید نیست به‌جز جریمه‌های مالی، عواقب سنگین‌تری هم در انتظار این شرکت خوردوسازی باشد؛ عواقبی که شاید منجر به خداحافظی فولکس‌واگن برای همیشه شود.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین

    تقلب در تستهای الایندگی اصلا اتفاق جدیدی نیست!
    تو دانشگاه درسی داشتیم به نام “موتورهای احتراق داخلی پیشرفته”؛ توی اون درس به وضوح میدیدیم که پدیدههای آلاینده چطور اتفاق میافتند و تستهای استاندارد ستجش آلایندگی رو چطور میشه دور زد…
    یادمه استادمون که سوابق کاری خارج از کشور داشت، میگفت که این نوع تقلبها مدتهاست که اتفاق میافتند و محل درگیری خودروسازها و ناظران زیست محیطی هستند…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه