فولکس واگن در تولید ۱۰۰۰۰ خودروی دیگر هم تقلب کرده

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فولکس واگن

سازمان حافظت از محیط زیست شرکت خودروسازی VW را به استفاده از دستگاه تقلب در خودروهای بیشتری متهم کرده است.

این شرکت اتهامات وارده را رد کرده است.

سازمان محافظت از محیط زیست (EPA) برای فولکس واگن یک اخطار دیگر به خاطر نقض ماده‌ی هوای پاک صادر کرد. براساس این سازمان، شرکت فولکس واگن، علاوه بر خودروهای قبلی، در خودروهای فولکس واگن جدیدتر، پورشه و آئودی با موتور ۳ لیتری هم از همان شگرد تقلب در آزمایش‌های انتشار گاز استفاده کرده است. مسوولان EPA می‌گویند این شامل ۱۰۰۰۰ خودروی شخصی می‌شود که در سال ۲۰۱۴ در آمریکا به فروش رفته‌اند. این وسایل نقلیه، نُه برابر حد قانونی، گازهای آلوده‌کننده‌ی نیتروژن اکسید تولید می‌کردند. «سینتیا گایلز» (Cynthia Giles) از سازمان محافظت از محیط زیست گفته: “VW برای بار دیگر  قوانین مربوط به محافظت از محیط زیست برای شهروندان آمریکایی را زیرا پا گذاشته است.”

اما این شرکت اتهامات وارده را رد کرده است. شرکت VW در بیانیه‌ای آنلاین اعلام کرده که “در خودروهای دیزلی با موتور ۳ لیتری هیچ نرم‌افزاری برای ایجاد گمراهی در میزان انتشار گاز نصب نشده است.” مسوولان این شرکت اطمینان دارند که سازمان حفاظت از محیط زیست در برخی جنبه‌های موتور ۳ لیتری دچار اشتباه شده‌اند. فولکس واگن درباره‌ی علت این سوءتفاهم چیزی فاش نکرده است؛ اما آمادگی‌اش را برای همکاری با EPA در جهت رفع این سوءتفاهم اعلام کرده است.

صرفه‌نظر از این ۱۰ هزار خودرو، فولکس واگن اعتراف کرده که در ۴۸۲۰۰۰ وسیله‌ی دیگر از دستگاه تقلب استفاده کرده که همه‌ی آنها موتورهای ۴ سیلندری با ظرفیت ۲ لیتر داشتند. شرکت آلمانی VW در سطح جهان بیش از ۱۰ میلیون وسیله‌ی نقلیه را با نرم‌افزار غیرقانونی فروخته و به خاطر این کار به پرداخت ۱۸٫۲۰۴٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار جریمه‌ی نقدی محکوم شده است. مشخص نیست که جریمه‌های نقدی و تبعات قانونی در دیگر کشورها چگونه اعمال خواهد شد.

منبع: The New York Times، VW

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar armin

    به نظر من این تبلیغات منفی درباره ی فولکس واگن مشکوکه. هدفش ضرر کردن شرکت و به چنگ آوردن شرکتهای زیر مجموعه اش از دستش هست. چون فولکس بزرگترین شرکت هخودروسازیه و شرکتهای بزرگ زیادی زیر مجموعه اش هستن.

  2. Avatar همایون

    با این حساب فکر میکنم فولکس گل هایی که تو کشور داریم ۱۸ برابر آلودگی تولید میکنن!!

    1. Avatar حسین

      مهندس فولکس واگن های گل موجود در کشور ما مدل۱۹۹۸ هستن یعنی خودروی ۱۷ سال پیش فولکس واگن در ضمن این فولکس واگن های گل موجود برای شرکت آلمانی نیست این خودرو ها از کشور برزیل وارد شده اند و ساخت و مونتاژ هم همینطور این موضوع فقط در خودروهای سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اتفاق افتاده است فولکس واگن هرچی که باشد بازم قبولش داریم و تو دل ما جا دارد ۸۰٪خودروهای روز دنیا زیر مجموعه شرکت فولکس واگن هستن اینم مهمه.از جمله اسکانیا مان پورشه بوگاتی مک لارن موتورهای اسپورت دوگاتی سعات اشکودا ۳۰٪سهام بنز و ۲۰٪سهام بی ام دبلیو و…عشق است فولکس واگن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه