فکتوری فایو F9R معرفی شد؛ سوپر اتومبیلی قدرتمند با بدنه ای فوق سبک و موتور V12

۲۳ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فکتوری فایو ریسینگ (Factory Five Racing, Inc) یک شرکت آمریکایی است که در سال ۱۹۹۵ پایه‌گذاری شده و در زمینه طراحی و تولید شاسی، بدنه و اجزای خودرویی فعالیت می‌کند. این شرکت ماساچوستی تاکنون چند اتومبیل اسپرت تولید محدود را راهی بازار کرده و در حال حاضر مشغول آماده‌سازی سوپر اتومبیلی جدید با نام F9R است. F9R به عنوان جانشینی برای GTM که عمری بیش از ده سال دارد، محسوب می‌شود.

فکتوری فایو GTM

فکتوری فایو GTM

چندی پیش در نمایشگاه سیما (SEMA) فکتوری فایو از پروتوتایپ شاسی مربوط به F9R پرده‌برداری کرد. حال با گذشت مدتی کوتاه این سوپر اتومبیل جذاب به صورت مجازی معرفی شده و برخی از تصاویر و مشخصات آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. برخلاف مدل جایگزین که در آن موتور در قسمت میانی خودرو نصب شده بود، موتور F9R به جلو منتقل شده است. این موتور V12 حجمی برابر با ۹.۵ لیتر داشته و می‌تواند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۴۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به گفته کمپانی فکتوری فایو، سوپر اتومبیل F9R به گونه‌ای مهندسی شده که به غیر از موتور ۹.۵ لیتری، امکان نصب چند موتور دیگر نیز روی آن وجود دارد.

فکتوری فایو F9R

آنطور که شرکت سازنده در سایت خود اعلام کرده، بدنه F9R تماما از کامپوزیت‌های فیبرکربن ساخته شده و این خودرو وزنی در حدود ۲۴۰۰ پوند (معادل ۱۰۸۸ کیلوگرم) دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید وزن مدلی مثل لامبورگینی اونتادور در نسخه‌های گوناگون بین ۱۵۲۵ تا ۱۸۵۰ کیلوگرم متغیر است. فکتوری فایو F9R توسط جیم شنک (Jim Schenck) و فیل فرانک (Phil Frank) طراحی شده است. آقای فرانک همان شخصی است که با طراحی سالین S7 در سال ۲۰۰۰ به شهرت رسید. این ابر خودرو با توانایی دستیابی به سرعت ۲۴۹ مایل (۳۹۹ کیلومتر) در ساعت یکی از سریع‌ترین‌های عصر خود به شمار می‌رفت.

از لحاظ نمای ظاهری، باله‌ی عظیم عقبی را می‌توان یکی از شاخص‌ترین المان‌های F9R دانست. اسپلیتر بزرگ جلو، دیفیوزر سرتاسری عقب، چهار خروجی اگزوز و پره‌های موجود روی شیشه عقب از دیگر مشخصات بارز فکتوری فایو F9R هستند که جلب توجه می‌کنند. این خودرو عرضی برابر با ۱.۹۸ متر و ارتفاعی برابر با ۱.۱۶ متر داشته و فاصله‌ی محوری آن ۲.۶۴ متر اعلام شده است.

فکتوری فایو F9R

شایان ذکر است فکتوری فایو در نظر دارد تا بهار و تابستان آینده پروتوتایپ‌هایی را تولید نموده و عملکرد آنها را در شرایط واقعی ارزیابی کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید F9R از اواخر سال آتی یا اوایل ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. درباره قیمت این سوپر اتومبیل آمریکایی اطلاعاتی در دست نیست.

منبع: motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه